אומנם זה נפוץ בעיקר בגוגל חו"ל, אבל גם בישראל כבר יש חיפושים מסוג "קרוב אליי" (Near Me). אנשים מחפשים עסקים, מוצרים ושירותים שזמינים להם בקרבת מקום, וכדאי מאוד לדעת איך לקבל את מרב החשיפה גם בביטויים אלה.
כשמדובר בקידום אתרים בינלאומי באנגלית, חיפושי Near Me יכולים להוות נתח מכובד מאוד של אלפי חיפושים פר ביטוי. בישראל כמו בישראל מדובר בנפחי חיפוש קטנים בהרבה, אך עדיין חיפושים כאלה כבר התחילו להופיע.
בישראל לרוב מדובר כרגע בעסקים נותני שירותים, אך ככל הנראה זה עתיד להתרחב גם לתחומים נוספים כמו בגוגל קום (כגון: דברים לעשות עם ילדים קרוב אליי).
כדי לדעת איך מקדמים מילות מפתח מסוג "קרוב אליי", צריך להבין את הכוונה מאחורי החיפוש, מה צריך לעשות והאם זה בכלל שווה את הטרחה?
הבנת מילות מפתח Near Me
כדי להבין איך לבצע אופטימיזציה עבור ביטויי "קרוב אליי", תחילה יש להבין את כוונת המחפש. לדוגמה, החיפוש "אינסטלטור קרוב אליי" מביא מספר תוצאות אורגניות שרובן הן אתרי אינדקס גדולים ומוכרים (כגון איזי והמקצוענים) לצד אתרים קטנים של אינסטלטורים.
גוגל בוחן, בין היתר, מהיכן מתבצע החיפוש – ומשתדל לתת את התוצאות הקרובות ביותר. זה עובד טוב יותר בחו"ל ובישראל קצת פחות (קיבלנו אינסטלטורים בערים יחסית רחוקות) – אבל הקונספט ברור. בנוסף נקבל לרוב גם תוצאות מפה, בהנחה שהחיפוש מתאים לבעלי עסק.
כלומר גם אם לא חיפשנו במפורש שם של עיר, גוגל מנתח את המיקום שלנו ומספק תוצאות בהתאם. אבל מה שחשוב להבין כאן הוא שלא תמיד נקבל רק עסקים מקומיים שקרובים אלינו.
ההיגיון אומר שאם אני כרגע בתל אביב, ואני מחפש "אינסטלטור קרוב אליי" – התוצאות אמורות להיות זהות לחיפוש "אינסטלטור בתל אביב". בפועל זה לא תמיד המצב. לעיתים יהיו יותר עסקים כלל ארציים, ולעיתים יהיו יותר עסקים מקומיים.
בגוגל קום, לעומת גוגל ישראל (למרות שכיום כבר אין יותר דומיינים מקומיים בגוגל), מופיעים יותר עסקים ארציים מאשר מקומיים. מדוע הערבובייה הזו? למה גוגל לא נותן לנו בדיוק מה שרצינו? מכיוון שמחפשים רוצים אפשרויות בחירה.
אם הם מחפשים מקום לחתונה קרוב אליהם, הם רוצים לדפדף באפשרויות מרובות, שכולן מציגות את אותם גורמים. בדרך כלל הם לא רוצים לבקר באתרים שונים של מקומות לחתונה, ולהשקיע זמן בגלישה באתרים כדי למצוא את המידע שהם רוצים. הם מעדיפים לקבל את כל האפשרויות במקום אחד.
לדוגמה: חלק מהתוצאות המוצגות בחיפוש "אינסטלטור קרוב אליי", כוללות אינדקסים או עמודי השוואה בין ספקים שונים של אותו שירות. זהו נתון חשוב שלא ניתן להתעלם ממנו, כי הוא מהווה שיקול מכריע בשאלה האם האתר שלכם יכול לקבל מיקום בין אתרי ההשוואה הללו.
למרבה הצער, עסקים רבים פשוט לא יוכלו לקבל מיקומים עבור חיפושים אלו באמצעות דף הבית או עמוד מיקום גיאוגרפי (אלא אם כן הם פועלים בפריסה ארצית במספר מיקומים); אבל זה לא אומר שאי אפשר למנף את התוצאות הללו כדי להוביל תנועה לאתר שלכם ולפנות לעסק שלכם. זה מצריך מכם חשיבה מחודשת על SEO כיותר מסתם דירוג של דף באתר.
ברגע שאתם מבינים מה משתמשים רוצים לראות, ולפיכך מה גוגל רוצה לדרג כאשר מישהו מחפש משהו "קרוב אליי" – קל הרבה יותר להבין את אסטרטגיית הפעולה.
האם כדאי לקדם ביטויי "קרוב אליי" בתחום שלי?
קל להיתפס למילות מפתח מסוג "קרוב אליי", בעיקר כשמקדמים באנגלית. נפחי החיפוש יכולים להגיע למיליון חיפושים בביטויים מסוימים. למרות זאת, חובה להבין גם את כוונת החיפוש מאחורי כל שאילתא כזו והאם היא רלוונטית לעסק שלנו.
עבור אתרים מסוימים, אלו הם ביטויים יקרי ערך בעל פוטנציאל טראפיק גבוה מאוד. עבור אתרים אחרים, הסבירות להצלחה קטנה מאוד. עם זאת, כאשר הביטויים רלוונטיים לעסק – יש דרכים למינוף גם אם העסק לא יצליח לקבל מיקומים גבוהים.
כדי לקבוע האם שווה לקדם ביטויי Near Me, יש לחשוב כיצד קהל היעד שלכם מבצע חיפושים.
האם קהל היעד מחפש מוצרים או שירותים באזור שלו?
אם כן, כמעט מובטח שהם משתמשים בחיפושי "קרוב אליי". לדוגמה: מסעדות, בתי קפה, בתי אוכל עם משלוחים, חדרי כושר, בעלי מקצוע, מוסכניקים, שירותי בריאות יופי, אולמות וגני אירועים ועוד. אלו הם עסקים שלקוחות נוסעים אליהם (בתוך אזורם) או כאלה שמגיעים אליהם לבתיהם.
אם לעסק שלכם יש נוכחות פיזית (קבלת לקוחות בעסק שלכם או בבתיהם, לרוב), סביר להניח שיהיו חיפושים של "קרוב אליי". משמעות הדבר היא שחנויות פיזיות יכולות לצבור תאוצה, במיוחד כאלה עם מספר סניפים.
אם זיהיתם שמילות המפתח [מוצר או שירות] + [מיקום] הן חלק חשוב באסטרטגיה שלכם, גם מילות המפתח "קרוב אליי" יהיו רלוונטיות. בנוסף יש לקחת בחשבון גם את סוג העסק שלכם.
איזה סוג עסק אתם מנסים לקדם?
נניח שיש חיפושים רלוונטיים מסוג קרוב אליי, בעלי פוטנציאל להבאת תנועה ממוקדת, מכירות או לידים. סוג העסק והאתר ישחקו תפקיד גדול בביצוע. קיימות הזדמנויות עבור כל אלה למנף חיפושי קרוב אליי, אך הן שונות בתכלית. הנה כמה דוגמאות שיכולות להתאים לכם:
עסק מקומי
לעסק מקומי יש בדרך כלל מיקום עיקרי אחד והוא משרת אזור גיאוגרפי קטן. עסקים לדוגמה: בעלי מקצוע, משלוחי אוכל, רופאי שיניים, עורכי דין, שירותי ניקיון, וטרינרים, שירותי רכב ועוד.
עסק במספר מיקומים
עסק המשרת מספר מיקומים יכול להתחלק לאחת משתי קבוצות עיקריות:
- עסק שיש לו מיקומים פיזיים ברחבי הארץ (או העולם).
- עסק המציע שירותים פנים אל פנים ברחבי הארץ.
למרות שטכנית מדובר בעסקים שונים, הקידום של ביטויי קרוב אליי יהיה דומה עבור שניהם.
אתרי אינדקס
אתרים אלו הם לא באמת עסק במובן "המסורתי", אלא בדרך כלל עסקים מקוונים בלבד המציגים רשימות של עסקים. כשבוחנים את תוצאות החיפוש עבור חיפושי קרוב אליי, הם בולטים ביותר.
אם זה סוג העסק שאתם מפעילים, אתם כנראה כבר מקבלים נראות עבור חיפושי קרוב אליי. ייתכן שזו לא הייתה אסטרטגיה מכוונת, ויש סיכוי טוב מאוד שתוכלו לשפר את המראות.
מדריך קידום של ביטויי קרוב אליי – שלב אחר שלב
טקטיקות הפעולה שונות מאוד, בהתאם לסוג העסק שאתם מפעילים (כפי שצוין קודם לכן):
קידום עסק מקומי בחיפושי "קרוב אליי"
אולי כבר הבנתם את זה, אבל קידום עסק מקומי בחיפושים אלו הוא לעתים קרובות קשה יותר ממה שחשבתם. זאת במיוחד אם אתם פועלים בתעשייה בה יש אתרי אינדקס פופולריים.
זה לא אומר שעסקים מקומיים לא יכולים להתקדם או לא מקודמים עבור חיפושי קרוב אליי.
עשו אופטימיזציה מקומית
- תגיות כותרת, תיאורי מטא ותגי H1 כוללים בבירור את המיקומים העיקריים שלכם. לדוגמה: אם אתם אינסטלטור בחולון, ציינו את הביטוי העיקרי + שם העיר בכל הנקודות החשובות בעמוד.
- תוכן שמתמקד בבירור במיקומים העיקריים שלכם – ניתן לחלק זאת לדפי מיקום / סניפים שונים במידת הצורך. ודאו שלכל עמוד מיקום יש הצעת ערך ייחודית כדי לבדל אותו מיקומים אחרים.
- הכתובת ומספר הטלפון רשומים בבירור באתר. בניית אזכורי NAP (שם, כתובת, טלפון) במקורות רלוונטיים.
- שימוש בסכמת עסקים מקומית / נתונים מובנים.
- בניית קישורים רלוונטית למיקומים שלכם.
אופטימיזציה של גוגל ביזנס
עסקים מקומיים לא יכולים להרשות לעצמם להתעלם מהופעה בחבילת המפות בגוגל. תוצאות אלו מופיעות גם עבור חיפושי "קרוב אליי", במיוחד בנייד, ומאפשרות למחפשים לראות את מיקום העסק, לקבל הוראות הגעה, לחייג לעסק ולהגיע לאתר הבית. כמו כן ניתן לראות (ולהוסיף) ביקורות, מחירים ומידע נוסף.
גם חיפושי "קרוב אליי" שלא מציגים עסקים מקומיים בתוצאות הרגילות, כן מציגים (בדרך כלל) 3 תוצאות מפה בראש תוצאות החיפוש.
כל עסק מקומי צריך ליצור את פרופיל העסק שלו בגוגל. אבל איך מקדמים את הפרופיל אחרי שכבר יצרנו ואימתנו אותו?
- הוסיפו כמה שיותר מידע לפרופיל.
- רצוי להשתמש במספר טלפון מקומי עם הקידומת המתאימה.
- הוסיפו שעות פעילות והקפידו שיהיו מעודכנות בהתאם לשינויים (חגים, מועדים).
- כתבו תיאור מפורט הכולל את מילות המפתח העיקריות שלכם.
- בחרו את הקטגוריה העיקרית הרלוונטית ביותר לעסק שלכם (בדקו את המתחרים אם אינכם בטוחים). הוסיפו קטגוריות משניות אם רלוונטי.
- הוסיפו כמה שיותר תמונות לפרופיל.
- קבלו ביקורות וודאו שאתם מגיבים להן.
- פרסמו פוסטים בפרופיל.
- צרו אזכורי NAP זהים בכל המקורות.
- בנו קישורים רלוונטיים למיקומכם והשיגו סיקור עיתונאי.
גוגל מאשרת ש"תוצאות מקומיות מבוססות בעיקר על רלוונטיות, מרחק ובולטות". רלוונטיות ובולטות, במובנים רבים, הם דברים שאפשר לשלוט בהם באופן פעיל ולבצע אופטימיזציה עבורם. מרחק, לעומת זאת, אינו תמיד קל לשינוי (הכתובת לרוב אינה משתנה) – אך הוא המפתח לחיפושי קרוב אליי.
הופעה במפות היא הסיכוי הטוב ביותר של עסק מקומי להשיג נראות חזקה בחיפושים מסוג קרוב אליי.
פרסום באתרי אינדקס עיקריים
כמו בכל SEO סטנדרטי, גם כאן דרושה פעילות אוף סייט באתרים חיצוניים. מצאתם אתרי אינדקס שמופיעים במספר ביטויי קרוב אליי רלוונטיים לכם? נסו להוסיף את העסק, רצוי בראש הרשימה.
קידום אורגני משמעו גם קידום דרך אתרים אחרים המציגים את העסק שלכם. כך תוכלו לקבל יותר נדל"ן בתוצאות החיפוש ובפלטפורמות AI. לעיתים קרובות, אנשים סומכים יותר על עסק שמופיע באתר אינדקס גדול וידוע – מאשר כזה המופיע בתוצאות מנועי החיפוש. זה יכול לעלות כסף אבל זה בהחלט שווה.
קידום עסק רב מיקומים בחיפושי "קרוב אליי"
אם יש לכם עסק המציע שירות במיקומים מרובים, יש לכם הזדמנות די קלה לצבור נראות בחיפושי קרוב אליי.
עמוד מיקום לכל אזור רלוונטי
ודאו שיש לכם דף מיקום לכל אזור בו אתם עושים עסקים. למרות שזה עשוי להיות דף נפרד לכל אחד מהמיקומים הפיזיים שלכם, זה לא תמיד המקרה.
אם יש לכם מספר חנויות או סניפי שירות, תרצו לבנות דפים מותאמים לכל אחד מהם בהקפדה על:
- תגיות כותרת, תיאורי מטא ותגי H1 מותאמים הכוללים את המיקומים העיקריים שלכם. לדוגמה: ביטוי + מיקום.
- תוכן מותאם שמכוון בבירור למיקום.
- כתובת וטלפון של כל מיקום רשומים בבירור באתר.
- בניית אזכורי NAP עקביים עבור כל מיקום.
- שימוש בסכמת עסק מקומי.
- יצירת קישורים רלוונטיים למיקומים השונים.
גם אם אין לכם חנויות או מיקומים פיזיים, עדיין כדאי לכם לבנות את הדפים האלה.
אופטימיזציה של גוגל לעסקים
מעבר למה שכבר צוין בסעיפים קודמים, ודאו שיש לכם פרופיל גוגל עבור כל אחד מהמיקומים הפיזיים שלכם. לרוב אפשר להעלות מספר מיקומים באמצעות קובץ.
פרסום באתרי אינדקס עיקריים
מעבר למה שכבר צוין בסעיפים קודמים, עשו בדיוק את אותו הדבר עבור כל מיקום / סניף. ודאו שכל המיקומים ייכללו באתרי האינדקס הרלוונטיים לכם.
למעשה, לעסקים עם מספר מיקומים יש כנראה את ההזדמנויות הטובות ביותר להופיע בחיפושי קרוב אליי, בהתחשב בכך שהם בדרך כלל מסוגלים להבטיח נראות ברחבי חבילת המפות, תוצאות חיפוש סטנדרטיות וגם באתרי אינדקס.
קידום אתרי אינדקס בחיפושי "קרוב אליי"
בעוד שלאתרי אינדקס אין אפשרות להופיע בחבילת המפות או באתרי אינדקס אחרים, יש להם יתרון עצום בכל הנוגע למיקומים בתוצאות החיפוש הסטנדרטיות, כפי שראינו בדוגמאות קודמות.
הדרך לעשות זאת היא יצירה ואופטימיזציה של דפי עסק עבור כל המיקומים הרלוונטיים (אינסטלטורים בחולון, רופאי שיניים בתל אביב וכו'). העיפו מבט באתרים כגון דפי זהב או איזי כדי להבין.
כאשר מדובר בקידום בחו"ל, ככל הנראה תצטרכו לרדת לרזולוציות קטנות יותר מאשר שם העיר בלבד. למשל בעיר ניו יורק, תרצו ודאי להקים תת עמוד עבור כל אזור גדול וידוע כגון קווינס, פלאשינג וכן הלאה.
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 0 / 5. כמות דירוגים: 0
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו