072-338-4444

דפי מובייל מואצים (AMP)

מהם דפי מובייל מואצים AMP?

AMP או דפי מובייל מואצים בעברית הוא פרויקט מיוחד של גוגל המיועד להצגת תוצאות חיפוש מהירות יותר למשתמשים בניידים, זאת כדי לשפר את חוויית המשתמש שלהם והצגה של תכנים במהירות המרבית ולא לאבד גולשים מעט פחות סבלניים. הפרויקט הושק בסוף שנת 2015 לראשונה אולם רק כמעט שנה לאחר מכן החל להתפתח לאתרים בתחומים נוספים שכן בהתחלה נעשה בו ניסיון רק ב-30 אתרי חדשות שונים מרחבי העולם. לאורך השנים פיתחה גוגל את הפרויקט וכיום הוא הרבה יותר חכם, מהיר ומדויק. כמו כן כמות התוצאות המהירות עולה במיליונים מדי שבוע אז אתם יכולים לדמיין רק את כמות העמודים המאונדקסים במאגר של גוגל לתוצאות AMP.

מה זה אומר AMP?

AMP הוא קיצור של Accelerated Mobile Pages. הכוונה היא להאצת עמודי אינטרנט במובייל. מדובר בדפי html לכל דבר, אשר נתמכים בכלים טכנולוגיים שונים כדי להאיץ את הטעינה וההצגה שלהם בעת הגלישה במובייל. על פי מחקרים רבים מעל 40% מהמשתמשים יעזבו את האתר שזמן הטעינה שלו עולה על שלוש שניות. כל שניה נוספת של טעינה תגרום לאיבוד של בערך שבעה אחוזים מסך ההמרות באתר. עבור אתרי קניות למשל המרוויחים מאות אלפי שקלים בחודש, כל שניה של עיכוב עשויה לעלות לבעל האתר בהפסד של מעל שני מיליון שקלים בשנה. 

כיצד זה עובד?

כדי שהדפים שלכם יופיעו בדפי המובייל המואצים צריך לעמוד בכמה תנאים. ראשית כדאי לבדוק אם העמוד שלכם תקף. יש כלים שונים המאפשרים בדיקה שכזו בחינם. דבר נוסף הוא שתצטרכו לעדכן את המידע שלכם דרך schema אם אתם רוצים שהמידע יופיע בקורסלת המידע של גוגל בראש התוצאות. למעשה, אם האתר שלכם מבוסס מערכת וורדפרס תוכלו לעשות את כל ההתאמות הללו ממש בקלות ובמהירות באמצעות התקנת תוסף התומך ב-AMP.

מדוע כדאי להשתמש ב-AMP?

ככל שהשנים עוברות המשתמשים מאבדים סבלנות ורוצים לקבל הכל כאן ועכשיו. כלומר, מבקרים יהיו פחות סבלניים להמתין עד לטעינה מלאה של אתרים ועמודים מסוימים. למרות שמשתמשים מגלים יותר סבלנות בגלישה במובייל מאשר בדפדפן במחשב הרי שלאורך השנים גם זה יעלם ואנשים יעדיפו שכל התוצאות יהיו מהירות יותר. מטרת העמודים הללו תהיה להעניק מענה לצורך העכשווי לגולשים ובאופן מהיר. לדוגמה: אני רוצה לקנות עכשיו, אני רוצה ללמוד וכו'. 

האם ניתן לעקוב אחר ביצועי עמודי ה-AMP שלנו?

באמצעות גוגל סרץ' קונסול וגוגל אנליטיקס תוכלו למדוד את הביצועים של דפי ה-AMP שלכם. בין היתר תוכלו למדוד את כמות התנועה המגיעה לעמודים אלה, מהי מידת המעורבות של הקהל בעמודים וכמובן גם מעקב אחר המרות ומה היחסים הסטטיסטיים של ההמרות שלכם ביחס לביצועי עמודי ה-AMP שלכם. כמו כן תוכלו לעקוב אחר ביטוי החיפוש המובילים לעמודים שלכם ולדעת אם יש צורך לבצע התאמות ושיפורים בהתאם.