אחוז נטישה – מילון קידום אתרים

אחוז נטישה (Bounce Rate) אשר מכונה גם שיעור יציאה מדף כניסה, הוא מונח מתחום השיווק הדיגיטלי אשר מהווה את אחד האלמנטים המשמשים לניתוח איכות וביצועי הטראפיק המגיע לאתר.

אחוז הנטישה מייצג את אחוז המבקרים אשר הגיעו לאתר ובמקום להמשיך ולגלוש לעמודים נוספים באתר, עזבו מאותו עמוד אשר דרכו הגיעו, מבלי לבצע פעולות נוספות.שיעור היציאה מדף כניסה מחושב על ידי ספירת מספר הביקורים בדף בודד וחלוקה בסך הביקורים. כך מתקבל שיעור הנטישה אשר מיוצג כאחוז מסך הביקורים.

השאיפה של מפרסמים ובעלי אתרים ברוב המקרים היא להגיע לאחוז נטישה נמוך ככל הניתן. אחוז נטישה גבוה עלול להצביע על כך שישנן בעיות בעמוד. בעיות אלו יכולות להיות למשל:

  • זמן טעינה איטי של האתר (אשר לעיתים גורם לגולשים לעזוב עוד לפני שהעמוד אליו ניסו להגיע נטען).
  • תצוגה לא תקינה של האתר על גבי המכשיר של הגולש.
  • תוכן לא רלוונטי לשאילתת החיפוש של הגולש.
  • רושם כללי לא חיובי אשר גורם לגולש לנטוש.

 

בהקשר של קידום אתרים אורגני, ישנה הסכמה גורפת על כך שהאופן בו הגולשים משתמשים באתר, משפיע על מיקומי האתר בתוצאות החיפוש. לכן, מקדמי אתרים רבים עושים מאמצים על מנת לגרום לגולשים לבצע פעולות שונות באתר ולא לנטוש אותו. הפעולות הנפוצות שניתן ליישם על מנת לעודד אינטראקציה של הגולשים עם האתר והפחתת אחוז הנטישה הן:

  • שילוב קישורים פנימיים והצעת פוסטים נוספים שיכולים לעניין את הגולש תוך כדי או לאחר סיום קריאה של פוסט מסויים.
  • הנעה לפעולה כלשהי (למשל יצירת קשר).
  • שיפורים ויזואליים בעמוד כגון הוספת תמונות, חלוקה לפסקאות קטנות יותר, כתיבה שמושכת להמשך קריאה ועוד.

 

יחד עם האמור לעיל, חשוב להבין כי ישנם מצבים בהם שיעור נטישה גבוה, אינו בהכרח סימן שלילי. במקרים מסוימים, אין לבעל האתר עניין לגרום לגולש לשוטט באתר. במקום זאת, ייתכן והגולש מגיע לאתר על מנת לקבל מידע ספציפי כגון מס׳ טלפון, הוראות הגעה וכדומה. לאחר שקיבל את מבוקשו, הוא יסגור את העמוד. בפועל מה שקרה זה שיתכן ובעל האתר קיבל שיחת טלפון או שישנו לקוח הנמצא בדרכו אליו, למרות שבפועל אחוז הנטישה של עמוד זה יהיה גבוה. כפי שהזכרנו לעיל, אחוז נטישה הינו מדד אחד מתוך גוון מדדים בהם משתמשים על מנת למדוד את איכות הפרסום ויש לשקול אותו יחד עם הפרמטרים הנוספים.