ניוזלטר (Newsletter)

ניוזלטר הוא כלי פרסומי חשוב מאוד לעסקים בכל סדר גודל. ככל שהאינטרנט הלך ותפס תאוצה בשנים האחרונות ויותר בעלי עסקים החלו להשקיע בפרסום אונליין כך גדלה גם החשיבות לבניית רשימת תפוצה, השמש כמעין מועדון חברים של העסק, אליו ניתן להגיע בלחיצת כפתור. פעולה זו נקראת שליחת ניוזלטר. אם תרצו מדובר בסוג של מגזין דיגיטלי המנוהל באמצעות מיילים (אם כי כיום ניתן גם לשלוח SMSים למי שנרשם עם טלפון ולנהל רשימת תפוצה לSMSים במקביל או בלבד בהתאם לצרכי העסק). הגולש נכנס לאתר שלכם ורואה את האפשרות להירשם לניוזלטר שלכם דרך האתר. הוא משאיר את פרטיו (בדרך כלל שם ואימייל) בתמורה לקבלת עדכונים, חדשות, שובר הנחה או מתנה מבית העסק ובכך מסכים להירשם לניוזלטר למעשה. כעת בעל הרשימה יכול לשלוח ניוזלטר שהוא כתב אותו פעם אחת ובלחיצת כפתור אחת לאותה רשימת אנשים שנרשמו אליו. כמובן שכדי למקסם את היכולות השיווקיות של הכלי צריך להתמקצע ולהבין היטב בניהול רשימת תפוצה ושימוש בניוזלטר. פוסט זה יעזור לכם לצבור מעט ידע מקדים בנושא.

דוגמאות לניוזלטרים ומה ניתן לעשות אתם

  • ניוזלטר למגזין אינטרנט – בעלי מגזין אינטרנט/פורטל כלשהו/אתר בתחום ספציפי יכולים להציע לגולשים להירשם לניוזלטר שלהם ולשלוח להם עדכונים שבועיים במייל לגבי פוסטים חדשים ומעניינים, חדשות ועדכונים. לדוגמה: מגזין נדל"ן שיכול לשלוח עדכונים שבועיים אודות הזדמנויות נדל"ן חדשות ברחבי הארץ.
  • ניוזלטר לחנות מקוונת – אם יש לכם חנות אונליין תוכלו לבנות ניוזלטר ולעדכן את הקהל שלכם במבצעים, הנחות, שוברים, אירועים מיוחדים, חדשות ועדכונים בנוגע לחנות וכמובן במוצרים חדשים שהתווספו לחנות.
  • ניוזלטר בתחום המנטורינג – מנטור או מאמן אישי אם תרצו בתחום מסוים, אשר יכול לבנות ניולזטר לצורך הרחבת הקהל אליו הוא יכול להגיע בלחיצת כפתור. כלומר, הוא יכול לבנות קהל אוהדים גדול יותר, להציע להם קורסים, הרצאות, סדנאות, ספרים, מוצרים דיגיטליים ואפילו מסלול ליווי אישי.
  • רשתות מזון – יכולות לשדרג את חבר המועדון שלהן עם אפשרות לשלוח גם במייל וגם ב-SMS הודעות לתפוצה שלהם ולעדכן על מבצעים חמים.
  • ארגון/עמותה/קהילה – יכולים לבנות ניוזלטר לעדכון הקהל אודות האירועים הבאים ולדחוף תרומות, השתתפות ועוד.

 

היכן נוכל לבנות ולנהל את הניוזלטר שלנו?

כדי לבנות ניוזלטר תצטרכו לפתוח חשבון במערכת תפוצה. יש כמה מערכות תפוצה מומלצות בישראל וישנן כמה מערכות בינלאומיות מומלצות גם כן. כל עוד העסק וקהל היעד שלכם ישראלים אנו ממליצים להשתמש במערכת כחול לבן עם מגוון אפשרויות שתתאים לצרכים שלכם. העלות החודשית נעה בין כמה עשרות לכמה מאות שקלים בחודש תלוי בגודל רשימת התפוצה שלכם.

בניית רשימת תפוצה: הכמות או האיכות?

כאשר אנו באים לבנות רשימת תפוצה יש לזכור כי לא רק הכמות חשובה אלא האיכות של הנרשמים. כאשר אתם רושמים חברי מועדון לרשת המזון שלכם, אז אולי הכמות תהיה גדולה יותר, אולם כאשר מדובר בסוגים אחרים של רשימות תפוצה – החשוב לא פחות חשובה מהכמות. נשליך דוגמה פשוטה: נניח שיש לכם 10,000 משתמשים ברשימת התפוצה שלכם, שלחתם ניוזלטר ורק 200 אנשים פתחו אותו. לעומת זאת יש עסק אחר עם 1,000 משתמשים ברשימת התפוצה שלו, הוא שולח ניוזלטר ו-300 אנשים פתחו אותו מתוך האלף. 30% פתיחה למייל זה בהחלט אחוז הגיוני לניוזלטר איכותי ורשימת תפוצה איכותית. אבל אם אין לכם קהל ממוקד ברשימת התפוצה שלכם או שהניוזלטרים שאתם שולחים לא מתאימים לקהל היעד שנתתם לו להירשם לתפוצה – אז אתם סתם תשלמו למערכת התפוצה יותר כסף עבור רשימה גדולה יותר כאשר בפועל מעט מאוד אנשים בכלל פותחים את הניוזלטר שלכם ועוד פחות מהם באמת יתייחסו אליו.

כך המומחים "עוזרים" לגולשים להצטרף לניוזלטר שלהם

הדרך הטובה ביותר לגרום לגולשים להירשם לניוזלטר שלכם היא להציע להם מתנה מסוימת. מתנה זו היא מעין "שוחד" אם תרצו שמקדם את ההרשמה לניוזלטר שלכם. לדוגמה: גולש שנכנס לאתר העוסק בדיאטה ואורח חיים בריא. ככל הנראה שהוא מתעניין בדיאטה או רוצה לקרוא טיפים ומידע אודות תוספי תזונה, אורח חיים בריא, ספורט, תזונה נכונה ונושאים שונים הקשורים בתחום בו עוסק האתר/המגזין/הפורטל שהוא מבקר בו. בעל העסק, כדי לשכנע את הגולש להירשם לתפוצה, מציע לו סדרת סרטונים מצולמת עם טיפים לאורח חיים בריא, או לחילופין קורס מזורז לירידה במשקל או יכול להציע אפילו שובר חד פעמי של 50% הנחה על תוספי התזונה באתר לקנייה הראשונה. כל אחד מאלה יכול לשכנע קהלי יעד מסוימים להירשם כדי לקבל את המתנה/ההטבה וכך יש יותר סיכוי שאנשים רבים יותר שנכנסים לאתר ימשיכו התקשרות עתידית עם העסק/המותג שלנו גם לאחר שעזבו את האתר.

ניתן יהיה לבנות רשימת תפוצה אחת גדולה עבור אנשים המתעניינים בדיאטה ואורח חיים בריא, אך אם אתם רוצים לעבוד בצורה נכונה ומקצועית יותר כדאי לחלק את הרשימה שלכם לכמה רשימות קטנות וספציפיות יותר. ניתן לעשות זאת באותו משתמש במערכת התפוצה שלכם מבלי הצורך לפתוח משתמש נוסף. לדוגמה: ניתן יהיה לפתוח רשימת תפוצה לאנשים המתעניינים בתזונה בריאה, רשימה לאנשים המתעניינים בפעילות ספורטיבית, רשימה לאנשים המתעניינים בתוספי תזונה ורשימה לאנשים המתעניינים בדיאטה. כך תוכלו לשלוח מסרים/הטבות ומבצעים ממוקדים יותר לכל אחת מרשימות התפוצה שלכם.

מה שולחים בניוזלטר שלנו?

זו שאלה יפה מכיוון שמרבית בעלי העסקים, שהינם חסרי ניסיון בניהול רשימות תפוצה ושליחת ניוזלטר, יכולים לחשוב שהרשימה הזו נועדה רק כדי שנוכל לדחוף לה מבצעים ומכירות. כאן הטעות. אסור להתייחס לרשימה הזו כאל מספרים בלבד. צריך לזכור שיש אנשים מאחורי רשימת התפוצה הזו וכדי שאנשים יקנו מכם את צריכים להתחבר אליכם/אל המותג שלכם. דאגו לשלוח לרשימה גם טיפים, המלצות ומתנות ולא רק הצעות מחיר, מבצעים או ניוזלטרים שדוחפים למכור ולמכור כל הזמן. בעת ההרשמה לתפוצה נהוג לתזמן באופן אוטומטי ניוזלטר תודה ואולי אפילו סדרת מסרים של כמה מיילים מוכנים מראש כדי להעביר את הנרשם כבר איזשהו תהליך.

סדרת מסרים ראשונית עם ההרשמה לניוזלטר

סדרת מסרים ראשונית צריכה להיות בנויה ממספר מסרים שאתם תחליטו עליה. זה יכול להיות מסר או שניים בשבוע (לא צריך להגזים מעבר לכך, בטח לא כשהגולש נרשם לראשונה ועוד לא מכיר אתכם. הדבר האחרון שהוא רוצה זה למלא את תיבת הדוא"ל שלו עם ניולזטרים שלכם). סדרת המסרים הראשונית המומלצת תהיה לפחות 5-7 מסרים ויכולה להגיע גם לכמה חודשים קדימה בהתאם לתוכנית השיווקית שלכם ולמסרים שאתם שולחים באופן שוטף. סדרת המסרים יכולה להיות אוסף של מיילים עם טיפים עוקבים אחד אחרי השני. יכולה להיות מיני קורס שבכל מסר תשלחו את הסרטון הבא במיני קורס ותחשפו את הגולש אל הקורס לאט לאט. ויש כמובן עוד אינספור רעיונות שאפשר לעשות. ההמלצה שלנו היא בין מייל לשניים בשבוע למשך חודש כדי להעביר את הגולש איזשהו תהליך היכרות ובניית יחסים ראשונית עם העסק.

בניית יחסים עם רשימת התפוצה שלנו ושיווק בטעם

בניית יחסים עם רשימת התפוצה תעבור על ידי שליחת טיפים, המלצות, מדריכים, קורסים, ספרים וכל דבר חינמי שיכול להעניק להם ערך. בסופו של דבר אתם בונים את רשימת התפוצה שכאשר תשלחו בה ניוזלטר תוכלו גם להרוויח מכירות ולהגדיל הכנסות אך אם לא תבנו יחסים קרובים עם הרשימה שלכם ויצירת אהדה למותג שלכם אז סביר להניח שהגולשים ירצו לעזוב את רשימת התפוצה שלכם ולא לשמוע מכם יותר. לשווק עם טעם, לתת ערך ולעשות את זה נכון.

בניית משפך שיווקי יעיל ושימוש בניוזלטר ככלי שיווקי

בשלב הראשון אנו ממליצים לשבת עם חברת השיווק שלכם ולהגדיר את התוכנית השיווקית שלכם, לבנות משפך שיווקי שכולל את רשימת התפוצה ככלי אפקטיבי וחשוב במשפך השיווקי הזה.

/* */