072-338-4444

תנועה אורגנית (Organic Traffic)

מהי תנועה אורגנית (Organic Traffic)?

המונח תנועה אורגנית מתייחס לתנועה המגיעה ממנועי החיפוש, לרבות מנוע החיפוש של גוגל (הנחשב למנוע הפופולרי ביותר שכן רוב הגולשים משתמשים בו), ואינה מתייחסת לאנשים המגיעים דרך תוצאות הפרסום הממומן (פרסומות) אלא דרך התוצאות האורגניות בלבד.

עמוד התוצאות של גוגל

עמוד התוצאות של גוגל מורכב מכמה תוצאות פרסום ממומנות שבדרך כלל מופיעות בראש העמוד ומיד לאחריהן יוצגו 10 תוצאות אורגניות, כלומר טבעיות (מבלי לשלם כסף לגוגל שתציג אותנו בין התוצאות הראשונות כמו בפרסום הממומן) ולעתים גם תצוגות Featured Snippet של גוגל בין לבין.

תנועה אורגנית לאתר

התוצאות האורגניות נקבעות על פי נוסחה של גוגל המונה מאות פרמטרים שונים שבאמצעותן היא בוחרת את הסמכות והרלוונטיות של עמודי תוכן באינטרנט לשאילתות תוכן מסוימות. כאשר הגולש מחפש ביטוי מפתח או שאלה בגוגל מנוע החיפוש יציג לו את התוכן הרלוונטי ביותר לשאילתת החיפוש שלו. להיות במקומות הראשונים לביטויי מפתח רלוונטיים לתחום העסק יכולים להציב את העסק בראש רשימת העסקים המובילים באותו התחום בעיני הגולשים, גם אם מדובר בעסק קטן שפשוט מקודם היטב בגוגל.

השימוש במנוע החיפוש

תנועה אורגנית היא תנועה של אנשים המגיעים מאותן תוצאות אורגניות במנוע החיפוש של גוגל (ובמנועי חיפוש אחרים) ולרוב יהיו תנועת גולשים איכותית ובשלה יותר עבור העסק. הגולשים מגיעים גם ממקום שבו הם מעריכים יותר את העסק שלנו כיוון שאנו ממוקמים במעלה תוצאות החיפוש האורגניות בגוגל ולא דרך פרסומת המופיעה בראש התוצאות. השילוב של תנועה איכותית ובשלה משפרת את אחוזי ההמרה באתר שבין גולשים ללידים ואז ללקוחות.

כדי להגיע ממנוע החיפוש לאתר על הגולשים לבצע חיפוש כלשהו בגוגל של ביטויים הקשורים בתחומי העסק או השירותים והמוצרים שהעסק מספק. מהצד השני על העסק ואיש המקצוע שמקדם את אתר העסק, לבצע מחקר מילות מפתח ולגבש רשימה של ביטויים ראשיים שקדם לקדם בהם את האתר בצורה יזומה ועל הדרך ביטויים רבים אחרים שכנראה לא חשבתם עליהם יקודמו גם כן.