072-338-4444

דף תודה (Thank You Page)

מהו דף תודה?

דף תודה הוא העמוד אילו מועבר הגולש לאחר שביצע פעולת המרה באתר. בהתאם לסוג האתר, פעולת ההמרה תהיה לרוב שליחת טופס יצירת קשר או ביצוע רכישה. התוכן בעמוד יהיה בהתאם: אם הגולש ביצע רכישה, לרוב הוא יראה את סטטוס ההזמנה שלו או יקבל מידע על המשך התהליך.

ביצירת קשר בדרך כלל בעיקר נודה ללקוח ונציע לו לבצע פעולות כלשהי בהתאם לאופי העסק. אצלנו למשל, הגולש מקבל אישור על כך שפנייתו נקלטה ויש תיאום ציפיות לגבי מה שהולך לקרות. בינתיים אנו מעודדים את הגולש לבקר בעמוד הפייסבוק שלנו, לקרוא בבלוג או לחזור חזרה לדף הבית (הטקסט בדף קליקבילי):

צילום עמוד תודה מסה מדיה

חשיבותו של עמוד תודה

ישנן מספר דרכים לעקוב אחר המרות באתר כדי להבין מהם מקורות התנועה האפקטיביים ביותר ומי מהם ממיר באחוזים הגבוהים ביותר. שתי הדרכים הנפוצות ביותר הן:

  • מדידת אירועים המתרחשים באתר (events) – אירוע יכול להיות מוגדר כלחיצה על כפתור מסויים (הפעלת סרטון, שליחת אימייל, חיוג למספר וכו׳) או למשל גלילה לאיזור ספציפי של עמוד באתר.
  • מדידת טעינה של עמוד – הטמעת קוד המרות בעמוד מסויים וספירת כל טעינה של אותו עמוד כיעד המרה שהושג. העמוד הזה יהיה עמוד התודה שלנו.

מדידת האיוונטים לא תמיד מדויקת, מכיון שישנם מקרים לדוגמה בהם האיוונט שהוגדר הוא לחיצה על מספר טלפון קליקבילי שאמור למדוד שיחות, אך גולש שלוחץ לא בהכרח מגיע לשיחה כי אולי הוא לחץ בטעות, התחרט או לא הצליח לחייג מסיבה כזו או אחרת. כך יש לנו המרה שנספרת אבל לא התרחשה בפועל בהצלחה.

לעומת זאת, מדידת המרות באמצעות עמוד תודה תהיה מדוייקת כמעט ב-100% וזאת משום שמדובר בעמוד שלא ניתן לגשת אליו בדרך אחרת. האופציה היחידה להגיע אליו היא על ידי השארת פרטים או ביצוע רכישה, מה שלא קורה בטעות. כלומר אנחנו יכולים להניח בוודאות כמעט מוחלטת שמי הגיע לעמוד תודה שלנו, נספר כהמרה תקינה.

דגשים לדף תודה

מבחינת הקידום האורגני, ישנם מספר דגשים שחשוב ליישם על עמודי התודה באתר:

  • יש להגדיר את דף התודה כ-noindex על מנת שלא יסרק על ידי גוגל ויוצג בדף תוצאות החיפוש. אתרים רבים שוכחים לעשות זאת ובכך מייצרים נזק כפול: פעם אחת גוגל סורק עמוד ללא ערך ממשי לגולש (עמוד רזה) מה שלא אידיאלי עבור ציון האיכות הכללי של האתר. פעם שניה, העמוד הופך להיות נגיש גם מדף תוצאות החיפוש ולא רק לאחר השארת פרטים, מה ש״מלכלך״ את הנתונים על מי שהגיע אליו.
  • לוודא שעמוד התודה לא הופך לתחנה הסופית של הגולש – גולש שרכש או יצר איתכם קשר, הוא ליד חם. נצלו את ההזדמנות כדי להציע לו לרכוש מוצרים נוספים שיכולים לעניין אותו, להירשם לניוזלטר שלכם, לקרוא עוד באתר שלכם או לעקוב אחריכם ברשתות החברתיות. מעבר לערך המובן של הדברים, בראי הקידום האורגני אתם משאירים את הגולש זמן רב יותר באתר ועוזרים לעבור בין יותר עמודים, מה ששולח סיגנל חיובי לגוגל.