טראפיק (TRAFFIC)

כל בעל עסק המשקיע כסף רב בבניית אתר אינטרנט מקצועי לעסק שלו מבין שלאחר בניית האתר, הדבר הבא שהוא ירצה לרדוף אחריו – יהיה טראפיק. טראפיק הוא בעצם שם נרדף לתנועת הגולשים באתר שלנו. הגולשים יכולים להגיע אל האתר ממקורות שונים ברחבי האינטרנט ומחוצה לו, כאשר אתר האינטרנט יהיה לרוב האזור המרכזי אליו נשלח את הטראפיק שלנו כדי לקרב את אותם אנשים אל המותג שלנו ולעניין אותם במוצרים ובשירותים שלנו.

איך מביאים תנועה לאתר?

ניתן להביא תנועה לאתר שלנו באמצעות טכניקות פרסום אונליין ובאמצעות טכניקות פרסום אופליין. פרסום אופליין יכול להיות קשור לשלטי חוצות, פליירים, כרטיסי ביקור, פוסטרים, פרסומות בעיתונים, ברדיו, בטלוויזיה, מגנטים ששמים על דלתות או תיבות דואר של בתים, פה לאוזן ועוד. פרסום אונליין הוא בדרך כלל המומלץ ביותר עבור מרבית בעלי העסק כיוון שיש אינטראקציה ראשית בין הפרסום עצמו למעבר לאתר העסק בלחיצת כפתור בדרך כלל. יש כמה טכניקות פרסום מובילות שכדאי להשקיע בהן.

טכניקות פרסום אונליין שמביאות טראפיק לאתר שלנו:

  • פרסום בפייסבוק – מיליוני אנשים בישראל גולשים בפייסבוק מדי יום ולכן זוהי פלטפורמה נהדרת לפרסום העסק שלכם. ניתן להשקיע בבניית דף עסקי וקהל אוהדים ולקדם משם את מוצרי/שירותי העסק, לחבר אלינו את הקהל ואפילו לקשר מהעמוד העסקי אל האתר שלנו. ניתן להשתמש במערכת הפרסום הממומן של פייסבוק, להשתתף בקבוצות דיון בחינם ולקדם את המוניטין שלכם ועוד.
  • רשתות חברתיות נוספות – ניתן לקדם את אתר העסק ולהביא טראפיק גם מאינסטגרם, פינטרסט, טוויטר, לינקדין ורשתות חברתיות נוספות. כמובן שכדאי תחילה לעשות אפיון לקהל היעד שלנו ולבדוק היכן הוא עשוי להימצא לפני שמשקיעים זמן ומשאבים בפעילות ברשת מסוימת לצרכי פרסום.
  • קידום אורגני בגוגל – אולי טכניקת הפרסום המובילה ברשת כיום. ביצוע פעולות שונות לטובת קידום האתר במעלה תוצאות החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש אחרים. ישנם בין עשרות למאות פרמטרים המשפיעים על מיקום האתר שלנו במנועי החיפוש והשקעה בקידום אורגני לא רק שתניב לכם תנועה טובה ואיכותית לאורך זמן אלא גם תסייע בשיפור המוניטין של החברה והעבודה על הקידום תוודא שאתם מטפלים היטב באתר ומשקיעים בגולשים שלכם.
  • פרסום ממומן בגוגל – ניתן להשתמש במערכת הפרסום של גוגל – גוגל אדס, לשלם להם עבור פרסום מודעות ממומנות של האתר שלכם וקבלת טראפיק מדי לאתר שלכם. שיטה זו מעט יקרה יותר אולם מזרימה טראפיק כבר באותו היום בו פתחתם את הקמפיין.
  • שיווק בווידיאו ביוטיוב – ניתן לפתוח ערוץ יוטיוב לעסק, לצלם, לערוך ולהעלות סרטונים, לבנות קהל אוהדים ולקדם באמצעות ווידיאו את העסק. בתחומים מסוימים זה מאוד אטרקטיבי ומביא טראפיק מאוד איכותי לאתר העסק.
  • פרסום כתבות יח"צ – ניתן להכין (או לשלם לכותב תוכן שיכין עבורכם) תכנים ולפרסם אותם ברחבי הרשת: אתרי מאמרים, מגזינים, מקומונים, אתרי תמיכה ועוד. גולשים שיקראו את המאמרים שלכם באותם מקורות עשויים להתעניין בכם או להיכנס לקישור לאתר שלכם שתכניסו באותן כתבות שתפרסמו. על הדרך זה יעזור לקידום האורגני של האתר שלכם.
  • השתתפות בפורומים וקבוצות דיון – השתתפו בקבוצות דיון כמו בפייסבוק ובמקומות נוספים ברחבי הרשת, פורומים של אנשי מקצוע ואתרים ייעודיים לקבוצות דיון מקצועיות. תוכלו להרוויח מוניטין וגם טראפיק לאתר שלכם.
  • פוסטים אורחים ושת"פ – עשו שיתופי פעולה עם קולגות בתחום שלכם. הציעו להם מאמר תוכן ייחודי ואיכותי לאתר שלהם בתמורה לקישור חוזר לאתר שלכם. קולגות ישירות מהתחום שלכם לא בהכרח יסכימו לפרסם אתכם כי אתם מתחרים שלהם – אולם בחרו באנשי מקצוע בתחומים קרובים או משלימים. לדוגמה אם יש לכם עסק של וילות או צימרים להשכרה, פנו אל מעצב/ת פנים והציעו להם מאמר בנושא עיצוב פנים לוילות/לצימר וקשרו מתוך המאמר אל האתר שלכם.
  • בניית רשימת תפוצה – בנו רשימת תפוצה מתנועת גולשים שכבר ביקרה באתר שלכם או בדרכים אחרות שבהם תטמיעו את ההרשמה לתפוצה שלכם – לאחר מכן תוכלו לשלוח מייל בלחיצת כפתור לכל הנרשמים לתפוצה ולבשר להם חדשות, עדכונים ואפילו תכנים חדשים שהועלו לאתר העסק שלכם ולהחזיר אותם אל האתר שלכם.
  • ועוד…

איך נמדדת איכות הטראפיק באתר שלנו?

איכות הטראפיק נמדדת בדרך כלל על ידי אחוז ההמרה של הגולשים באתר ללקוחות. כלומר כמות האנשים שרכשו מוצר באתר או השאירו פרטים באתר, מתוך כמות האנשים שנכנסו לאתר. ישנה גם תנועה איכותית של גולשים שנכנסת לאתר שלנו אך עדיין לא בשלה לרכישה אך ניתן לקרוא לה תנועת גולשים איכותית יותר במידה והיא תהיה מעורבת יותר: שיתוף התכנים, השארת תגובות, התעניינות במוצרים/שירותים של החברה, חזרה לאתר מיוזמתם לקריאת תכנים נוספים ומעקב אחר בית העסק ועוד. אומרים שבדרך כלל תנועה אורגנית ממנוע החיפוש של גוגל נחשבת לתנועה איכותית ובשלה יותר למידע ואף לביצוע רכישה כיוון שמדובר באנשים שכבר מחפשים משהו ומתעניינים בו ולא כאלה שלחצו על פרסומת דחיפה שהופיעה מולם לפתע.

/* */