8 דרכים לשפר את עמודי הקטגוריה באתרי סחר עבור קידום אתרים אורגני

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

עמודי קטגוריה בחנויות אינטרנטיות הם אחד האלמנטים החשובים באתר בקמפיין קידום אתרים אורגני. בפוסט הזה, נדבר על 8 דברים עיקריים שאנחנו עושים כדי לשפר את דפי הקטגוריה באתרי הסחר שאנו מקדמים, תוך שמירה על חווית שימוש ברמה גבוהה והגדלת אחוזי ההמרה באתר.

למה עמודי קטגוריה חשובים לקידום אורגני?

גוגל נוטה להציג עמודי קטגוריה כתוצאות עבור חיפושים בביטויים כלליים יחסית, אשר לרוב מחופשים יותר ממוצר ספציפי. כך למשל, אם נחפש אוכל לכלבים של אקאנה התוצאות הראשונות יהיו עמודי קטגוריה של מוצרי החברה באתר:

עמודי קטגוריות בתוצאות החיפוש

זוהי התוצאה הכי הגיונית ורלוונטית מבחינת האלגוריתם, מכיוון שלא חיפשנו מוצר ספציפי של החברה. הנקודה הזאת חוזרת על עצמה ברוב התחומים ולכן אפשר להבין עד כמה חשוב לתפוס את הקהל הרלוונטי שמחפש מוצרים בקטגוריות שיש לנו באתר.

אם זה לא מספיק בפני עצמו, הרי שיש שלושה דברים נוספים שחשוב לזכור לגבי עמודי קטגוריה:

  • הם עוזרים לגולשים להיחשף למוצרים נוספים בזמן שהם נמצאים באתר
  • עמוד קטגוריה מקשר לכל המוצרים ובכך מסייע להפיץ את מיץ הקישורים בין עמודי האתר
  • עמודי קטגוריה משמשים מעין סיילו אשר עוזר לזחלנים של גוגל להבין בצורה טובה יותר את האופן שבו התוכן באתר מסודר

סוגים שונים של עמודי קטגוריות

לפני שנמשיך לדרכים באמצעותן אנו משפרים עמודי קטגוריה באתרי סחר, רצינו לציין שקיימים שני סוגים של עמודי קטגוריות:

  • דפי קטגוריה המכילים קטגוריות
  • דפי קטגוריה המכילים מוצרים מאותה קטגוריה

זוהי דוגמה לעמוד קטגוריה המכיל בתוכו קטגוריות:

עמוד קטגוריה שמכיל קטגוריות

הקטגוריה הראשית היא ״ציוד לכלבים״ והיא מכילה בתוכה קטגוריות כמו אוכל לכלבים, מיטות, משחקים ועוד – כולן קטגוריות עם מוצרים משל עצמן.

כאשר נכנס לקטגוריית אוכל לכלבים למשל, נראה את כל המוצרים תחת אותה קטגוריה:

עמוד קטגוריה עם מוצרים

זוהי דוגמה לעמוד קטגוריה עם מוצרים. למה אנחנו עושים את ההפרדה הזו? כי חשוב להבין את הקונספט של כל אחד מהם ולדעת לאילו סוגי ביטויים אפשר להתאים אותו. כך למשל, עמוד קטגוריה שמכיל קטגוריות, יכול להיות מקודם על ביטויים כלליים כמו ״כלבים״, ״מוצרים לכלבים״, ״ציוד לכלבים״ וכדומה. הוא יכול לעזור לאתר למשוך טראפיק רב יותר, אך פחות ממוקד.

לעומת זאת, עמודי קטגוריה המכילים מוצרים, יכולים לכוון לביטויים ממוקדים יותר כמו ״אוכל לכלבים״, ״מזון לכלבים״, ״אוכל איכותי לכלבים״ וכו׳. במקרה הזה, הביטויים כבר מכוונים לקטגוריה מסוימת, בניגוד לדוגמה לעיל. הגולשים שיגיעו לאתר יהיו ממוקדים יותר, כי הם מחפשים אוכל לכלבים, אך עדיין לא יודעים איזה מותג או סוג הם מחפשים, ולכן העמוד המתאים ביותר עבורם הוא עמוד הקטגוריה עם המוצרים.

מבנה עמוד קטגוריה סטנדרטי

לפני שנצלול לסעיפים הנוספים שאפשר ליישם כדי לשפר את עמודי הקטגוריה באתר ולעזור להם להתקדם בתוצאות האורגניות, אנו יוצאים מנקודת הנחה שדף קטגוריה סטנדרטי מכיל בתוכו את הבאים:

  • כותרת H1 ראשית (עם מילת המפתח העיקרית)
  • כמה שורות טקסט על הקטגוריה (לא תמיד)
  • רשימה של מוצרים
  • פילטרים שונים המאפשרים לגולשים לסנן ולסדר את המוצרים לפי בחירתם

בואו נראה איך אפשר להוסיף על זה ולשפר את הקיים, גם בעמודי קטגוריה של קטגוריות וגם בעמודי קטגוריה של מוצרים, כדי לגרום למנועי החיפוש ולגולשים לאהוב אותם יותר.

1. הוסיפו תוכן מועיל

מעבר לכותרת של הקטגוריה ו-2-3 שורות טקסט שאולי כבר קיימות בדף, אנו ממליצים להוסיף תוכן איכותי ורלוונטי אשר יעודד את הגולשים לבצע רכישה. למה הכוונה? אם יש לכם קטגוריה של טבעות אירוסין, כתיבה על ההיסטוריה של טבעות אירוסין לא באמת מועילה למישהו, היא רק מייצרת עוד תוכן לא רלוונטי בעמוד. תוכן איכותי שאפשר יהיה להוסיף לעמוד כזה יכול להיות:

  • מה מקור היהלומים בטבעות?
  • מה איכות היהלומים?
  • האם הטבעות מיוצרות בעבודת יד או בשיטה ייחודית?
  • האם מדובר ביהלומי מעבדה או יהלומים טבעיים?
  • מה מיוחד בסגנונות של הטבעות באתר שלכם?

אנו ממליצים להכניס תיאור כללי של הקטגוריה מתחת לכותרת הראשית ובתחתית הדף לשלב את התוכן שהזכרנו לעיל. אם אתם לא בטוחים לאילו נקודות להתייחס, נסו לבצע מחקר ברשת. כנסו לקבוצות פייסבוק שונות, פורומים או לשאלות הנפוצות ולחיפושים הקשורים שגוגל מציע. נסו לזהות מה מעניין את הגולשים, מה השאלות הנפוצות בתחום שלכם ותנו להם מענה.

לא רק שמדובר בתוכן שימושי לגולשים, אלא הוא גם יעזור לכם עם הקידום האורגני של החנות. זיכרו שהאלגוריתם של גוגל זקוק לתוכן כדי להבין את מהות הדף, וגולשים שלא מכירים את המותג שלכם, צריכים חיזוק חיובי שיעודד אותם לרכוש דווקא מכם. אל תזינו את שניהם בתכני seo רדודים שנועדו רק למלא מקום.

2. השתמשו בפירורי לחם (Breadcrumbs)

פירורי לחם עוזרים לגולשים ולמנועי החיפוש להבין טוב יותר היכן הם נמצאים בכל שלב. הם גם עוזרים לגוגל להבין את מבנה הקטגוריות באתר בצורה טובה יותר, וכבונוס אף יוצרים קישורים פנימיים באופן היררכי מושלם, ללא כל מאמץ.

יחד עם זאת, פירורי לחם הם משהו שהרבה אנשי ux/ui לא כל כך אוהבים, מכיוון שהם תופסים מקום, לא מעוצבים ועשויים להסיח את דעתם של הגולשים ולשלוח אותם לטייל במקומות אחרים באתר.

החדשות הטובות הן, שמיקום פירורי הלחם לא משנה בכל הנוגע לקידום אתרים אורגני. בנוסף, הכלים השונים הקיימים היום בשוק מאפשרים להתאים את הנראות שלהם והמיקום בקלות רבה. ההמלצה שלנו היא להוסיף פירורי לחם לאתר ולבחון מיקומים שונים, גדלים ופונטים, על מנת למצוא את הנוסחה שעובדת הכי טוב עבורכם ולא פוגעת באחוזי ההמרה.

3. עימוד וקישור למוצרים מובילים

המטרה הבסיסית של עמודי קטגוריות המכילים מוצרים היא לקשר אליהם. ישנן שתי דרכים בהן אנו יכולים להעצים את האפקט של הקישורים ואת נוחות השימוש של הגולשים.

קישור למוצרים פופולריים

אם יש לכם חנות גדולה עם מאות או יותר מוצרים בקטגוריה, כדאי לוודא שאתם מקשרים למוצרים הכי חזקים שלכם מקבוצת המוצרים הראשונה אשר מוצגת לגולשים. זאת בניגוד למוצרים שנמצאים בעמודים הבאים של הקטגוריה או כאלו שנטענים רק לאחר גלילה לתחתית העמוד. כך תבטיחו שיוצא קישור חזק ורלוונטי למוצר המשתלם ביותר שלכם, על מנת להגדיל את הסיכוי שלו להתברג גבוה יותר בתוצאות האורגניות של גוגל.

חלוקה לעמודים וגלילה אינסופית

ברירת המחדל של רוב הפלטפורמות בכל הנוגע להצגת מוצרים, היא הצגה של כמה עשרות מוצרים בכל עמוד. כדי להגיע למוצרים נוספים, צריך לעבור לעמודים 2,3,4 וכו׳. במצב כזה, המוצרים בעמודים 2 והלאה, נחשפים בפני כמות קטנה יותר של אנשים ומקבלים url שונה בגלל העימוד (בסגנון הזה website.co.il/category-name/page2), מה שדוחק אותם אחורנית מבחינת ההיררכיה ומשקל הקישור.

אפשרות טובה יותר, היא להציג את כל המוצרים במסך אחד. בדרך כלל, כדי לא להכביד על זמן הטעינה של עמוד אשר מכיל מאות מוצרים, הדבר נעשה על ידי הגדרת גלילה אינסופית. כלומר בכל פעם שהגולש מגיע לתחתית הדף, נטענת עוד קבוצת מוצרים. כך המוצרים נמצאים תחת אותו url, ללא עימוד אשר מחליש את הלינק שיוצא למוצרים בעמודים הללו וגם מאפשר לגולשים לגשת אליהם בצורה נוחה יותר כפי שגוגל מצאה כבר בשנת 2011.

4. צרו קטגוריות ממוקדות יותר

אם אתם מתחרים בתחומים ברמת תחרות גבוהה, יש לנו טיפ מעולה שיכול לעזור לכם. הרעיון הוא לצמצם את הקטגוריה הראשית לקטגוריות קטנות וממוקדות יותר, אשר יהיו רלוונטיות עבור מילות מפתח עם זנב ארוך.

מה זה אומר בפועל? אם יש לכם קטגוריה של טבעות אירוסין, שהיא בעצמה מאוד תחרותית, מכיוון שהמון אתרים משקיעים משאבים רבים כדי להתחרות בה, תוכלו לפרק אותה לקטגוריות קטנות וממוקדות יותר כמו:

  • טבעות אירוסין לנשים
  • טבעות אירוסין לגברים
  • טבעות אירוסין מזהב
  • טבעות אירוסין מזהב לבן
  • טבעות אירוסין עם יהלומים
  • טבעות אירוסין בעיצוב אישי

על ידי יצירת דפים ממוקדים עבור מילות מפתח פופולריות בתחום, אנחנו מרוויחים פעמיים: פעם אחת, בכך שיותר קל להתחרות על הביטויים הללו מאשר רק על הביטוי הראשי. במקרה הזה השלם גם עולה על סך חלקיו כי הטראפיק של כל הקטגוריות הללו יחד, יהיה כמעט תמיד רב וממוקד יותר מאשר של הקטגוריה הראשית בלבד.

שנית, כך אנחנו יוצרים רלוונטיות נושאית באתר לתחום טבעות האירוסים. במקום שיהיה רק עמוד אחד שעוסק בנושא, אפשר לייצר עוד כמות לא מבוטלת של עמודים עם תוכן ומוצרים ייחודים אשר מכסים טוב יותר את הנושא. העמודים הללו יכולים לקשר אחד לשני וכמובן חזרה לקטגוריה הראשית כדי לחזק אותה.

5. הוסיפו ביקורות

סביר להניח שאתם מודעים לעובדה שביקורות יכולות לסייע בהגדלת המכירות, אבל האם אתם באמת מכירים את המספרים? על סמך סקירה של מחקרים שנעשו בנושא, נמצא כי הוספת ביקורות באתר שמוכר מוצרים זולים מגדילה את המכירות בכ-190%. כאשר מדובר במוצרים יקרים, אחוז ההמרה גדל בלא פחות מ-380%!

לכן אנו ממליצים בחום לשלב ביקורות בעמודי המוצרים והקטגוריות שלכם, על מנת להגדיל את אחוזי ההמרה באופן משמעותי, במאמץ קטן מאוד יחסית. ישנם תוספים שונים ואפשרויות שונות להטמעת ביקורות קיימות וחדשות, בהתאם לפלטפורמה עליה בנוי האתר שלכם.

אגב, מספר הקסם הוא 5. כלומר מספיקות חמש ביקורות ייחודיות עם ציון ממוצע של מעל 4 כוכבים כדי ליהנות מהאפקט. הוספה של ביקורות נוספות לא משפיעה באופן משמעותי על התוצאה הסופית.

6. שלבו קישורים למדריכים רלוונטיים

כפי שכבר הזכרנו, מרכיב אחד שחסר לעתים קרובות בקטגוריות הוא תוכן איכותי ובעל ערך שיעזור לגולשים לקבל החלטה. בעוד שהוספת תוכן לעמוד הקטגוריה הוא צעד חשוב, התוכן הזה לא אמור להיות מפורט מדי וכאן בדיוק נכנסים לתמונה המדריכים המקצועיים.

אם נחזור לדוגמה של אוכל לכלבים, יהיה זה רעיון מעולה להעשיר את האתר במדריכים כגון איך לבחור אוכל לכלבים? איך לבחור אוכל לכלב גדול? איך לבחור אוכל לכלב קטן? אפשר ללכת גם על גזעים של כלבים ולכתוב מדריך על איך לבחור אוכל ללברדור וכו׳.

את הקישורים למדריכים הללו משלבים בעמודי הקטגוריה הרלוונטיים ובכך מאפשרים לגולשים להגיע אליהם, להרחיב את הקריאה ולקבל החלטה מושכלת לגבי הרכישה.

כאן הרווח הוא משולש:

  • יוצרים תוכן יסודי ומקצועי על מילת מפתח ארוכת זנב. התוכן הזה יכול להתברג בפני עצמו בתוצאות החיפוש ולהביא טראפיק לאתר
  • מגדילים את הסיכוי של הגולשים לבצע רכישה וגם גורמים להם לסמוך עליכם יותר כי אתם נתפסים כבעלי ידע ומומחיות בתחום
  • התוכן במדריכים מחזק את עמוד הקטגוריה ועוזר לבנות רלוונטיות נושאית בתחום

7. השתמשו ב-URL נקי וקצר שמכיל את מילת המפתח

ה-url של העמוד הוא פרמטר משמעותי בהגדרת הרלוונטיות שלו למילות מפתח מסוימות וגם לסיכוי של הגולשים ללחוץ עליו מתוך דף תוצאות החיפוש של גוגל. הטיפ הכי חשוב שלנו בסעיף הזה הוא לבנות את ה-url של עמודי הקטגוריה בצורה קצרה ונקייה ככל הניתן, וכמובן שיכיל את מילת המפתח הראשית.

אם יש לכם קטגוריה של נעליים באתר, עדיף שהיא תראה כך website.co.il/shoes ולא website.co.il/category/shoes או website.co.il/category/show#23332 (או משהו ארוך ומסורבל אחר עם תווים ומספרים שלא צריכים להיות שם). אם החנות שלכם בנויה על פלטפורמה שלא מאפשרת לכם להתאים את ה-url לפי הצורך, כדאי לשקול מעבר לפלטפורמה מוצלחת יותר כגון וורדפרס למשל.

8. אל תשכחו להוסיף סכמה

באמצעות הוספת נתונים מובנים בסכמה של דפי הקטגוריה באתר, נוכל לעזור לגוגל להבין טוב יותר את מהות העמוד וגם להעשיר את נראות האתר שלנו בתוצאות החיפוש.

גוגל ממליצים להשתמש בסכמת פירורי לחם ושאלות נפוצות בעמודי קטגוריה. השאלות והתשובות יופיעו (לפחות בחלקם) בדף תוצאות החיפוש, מה שיגדיל את השטח שהאתר שלכם מקבל בתוצאות החיפוש. סימון של פירורי הלחם יעזור לגוגל להבין ולהציג את הנתיב של העמוד באתר בצורה נקיה וברורה יותר, יחד עם שם המותג והקטגוריה.

ניתן גם לשלב בעמוד הקטגוריה את הסימון ItemList אשר מודיע לגוגל שיש רשימה של פריטים בדף. יכול להיות שהאלגוריתם של גוגל יכול להבין את הדברים הללו בעצמו, אך אנחנו בגישה של להשאיר לו כמה שפחות מקום לפרשנות.

שימו לב שלא דיברנו על הוספת סימון של ביקורות או מוצרים ספציפיים בעמוד הקטגוריה. זאת משום שגוגל אומרים באופן מפורש לא להוסיף סימון ביקורות או מוצרים כאשר התוכן העיקרי בדף הוא פריטי קטגוריה.

לסיכום

חנויות אינטרנטיות הן מכונות רבות זרועות, וכשמדברים על קידום אורגני, ישנם הרבה פרטים שחשוב לקחת בחשבון. בפוסט הזה התמקדנו בפעולות העיקריות שאפשר לנקוט כדי לשפר את הקידום של עמודי הקטגוריה. אם תיישמו את הטיפים שהזכרנו בפוסט הזה, תוכלו לבנות את עמודי הקטגוריה בצורה טובה ויעילה יותר, ובכך להגדיל את הנראות שלכם בתוצאות החיפוש ואת אחוזי ההמרה באתר שלכם.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 4

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור