האם כדאי לי להשקיע בקידום אתרים אורגני בגוגל?

בעלי עסקים וחברות רבות מתלבטים האם כדאי להם להשקיע בקידום אתרים אורגני או לתלות את יהבם בפרסום ממומן בגוגל ו/או ברשתות החברתיות.

שלושת הדברים שעולים הכי הרבה כשמגיעים לצומת הזה, הם:

  • חשש מהשקעה לאורך זמן באפיק שהוא בגדר סימן שאלה – רוב האנשים לא מבינים לעומק בקידום אתרים, לא תמיד יודעים מה נעשה בפועל ולמה לצפות.
  • חוסר הרצון או היכולת במציאות הכלכלית של העסק לשלם על שירות אשר מתחיל לתת את אותותיו אחרי מספר חודשים (במקרה הטוב), בעוד שהחברה רוצה לראות תוצאות כאן ועכשיו.
  • אי וודאות לגבי הפוטנציאל הקיים בקמפיין קידום אתרים אורגני והאם הוא ישתלם לחברה.

אז איך תדעו אם משתלם לכם להשקיע בקידום אורגני או לא? בואו ננסה לפצח את השאלה הזו, על ידי כך שנשאל את השאלות הנכונות.

האם לקוחות פוטנציאליים מחפשים את מה שאתם מוכרים?

אם אתם מנהלים עסק מקומי, אז התשובה לשאלה זו היא כמעט בוודאות "כן", לפחות מבחינה סטטיסטית:

  • 4 מתוך 5 צרכנים משתמשים במנועי חיפוש כדי למצוא מידע מקומי.
  • 76% מהאנשים שמחפשים בסמארטפונים שלהם משהו בקרבתם, מבקרים בעסק בטווח של יום.
  • 28% מהחיפושים אחר משהו בסביבה, מביאים לרכישה.

בקיצור, אם אתם לא מופיעים בחיפושים מקומיים רלוונטיים, אתם משאירים כסף על הרצפה. קידום אתרים לוקאלי בא לתת מענה בדיוק לנקודה הזו.

אבל מה אם יש לכם חנות אינטרנטית או שירות SaaS כלשהו? כאן ישנם שני תסריטים אפשריים: האחד הוא שאתם מוכרים מוצרים פופולריים, יתכן אף שמוצרים שלא ניתן או קשה יחסית להשיג בחנויות.

כל עוד מדובר במוצרים או שירותים שיש להם ביקוש ואנשים מחפשים אותם באופן יזום, הרי שכדאי לכם להשקיע בקידום אתרים, כי הרוב המוחלט של הגולשים יפנו לתוצאות האורגניות וירכשו מאחד האתרים.

במחקר ענק שביצעה חברת נילסן (החברה הגדולה ביותר בעולם לסקרי שוק) בשנת 2021, נמצא כי 94% מהגולשים שמחפשים משהו במנועי החיפוש, ילחצו על אחת מעשרת התוצאות האורגניות, כאשר רק 6% ילחצו על אחת המודעות בדף תוצאות החיפוש.

איך לדעת אם יש למוצר או השירות שלכם ביקוש ברשת? פשוט הכנסו לכלי תכנון מילות המפתח של גוגל והזינו מספר מילות חיפוש רלוונטיות. הכלי יתן לכם הערכה לנפחי החיפוש של הביטויים השונים (אם יש לכם קמפיין פעיל, תוכלו לראות את נפחי החיפוש המדוייקים).

התסריט השני הוא שאתם מציעים מוצרים או פתרונות חדשניים שהצרכנים עדיין לא מודעים לקיומם ולכן לא מחפשים אותם באופן אקטיבי. יתכן גם שאתם פונים לנישה מאוד מצומצמת עם חיפושים בודדים מדי חודש – במצב הזה, לא בטוח שקיימת הצדקה להשקיע בקידום אתרים אורגני.

אבל לפני שנקפוץ למסקנות, בואו נבחן את השאלה השנייה.

האם לקוחות פוטנציאליים מחפשים פתרונות לבעיות שאתם מספקים להן מענה?

גם אם אנשים לא מחפשים ישירות את מה שאתם מציעים, ייתכן שהם מחפשים פתרונות לבעיות שאתם יכול לפתור להם. יש לכך סיכוי גבוה בהתחשב בעובדה ש:

  • 68% מהחוויות המקוונות מתחילות במנועי החיפוש, כמעט באופן בלעדי בגוגל.
  • 71% מעסקי ה-B2B מתחילים את המחקר שלהם בחיפוש גנרי במקום בשאילתות המכילות שם מותג או מוצר.
  • 53% מהקונים אומרים שהם תמיד בודקים בגוגל לפני הרכישה, כדי להבטיח שהם עושים את הבחירה הטובה ביותר.

במקרה הזה, השקעה בקידום אתרים תהיה לרוב כדאית, מכיוון שאתם יכולים ליצור תוכן שמלמד את הגולשים כיצד לפתור את הבעיות שלהם בעזרת המוצר או השירות שלכם. כדי לראות אם אנשים מחפשים בעיות שאתם יכולים לעזור לפתור, פשוט השתמשו בכלי מחקר מילות המפתח של גוגל.

נסו להיכנס לראשו של הגולש הממוצע ולבדוק ביטויים שסביר להניח שהוא יחפש. תוכלו גם לעשות בדיקה מהירה יותר כדי לקבל מושג כללי, על ידי חיפוש רגיל בגוגל והרחבת המסע דרך ההשלמה האוטומטית בבר החיפוש או החיפושים הקשורים שגוגל מציע בתחתית דף תוצאות החיפוש.

אם אתם רואים שיש נפחי חיפוש לבעיות שהמוצר או השירות שלכם יודע לפתור, יכול מאוד להיות שקידום אורגני יהיה השקעה נבונה עבורכם.

כמה תצטרכו להשקיע בקידום אתרים?

אם התשובה לאחת השאלות לעיל היא חיובית, עושה רושם שקידום אתרים הוא משהו ששווה לעסק שלכם לבחון. איך נדע מה הדרך האידיאלית עבורכם לגשת לעניין? פה צריך לשקול את ה-ROI של הקמפיין, כלומר כמה אתם צפויים להשקיע ומה יהיה ההחזר שלכם לאחר תקופה מסויימת. בעיקרון, קיימות ארבע אפשרויות להשקעה בקידום אתרים:

  • לבנות צוות Inhouse – האופציה היקרה ביותר שגם תגזול מכם הכי הרבה זמן, אך גם מעניקה הכי הרבה שליטה. אם יש לכם תקציבים גדולים פנויים, זמן, יכולת ורצון לנהל את הצוות, זוהי האופציה האידיאלית עבורכם. תוכלו לחפש את האנשים שהכי מתאימים לכם, לנהל משא ומתן על השכר שלהם ולגייס אותם כדי שיעבדו על האתר שלכם בבלעדיות. קחו בחשבון שמקדם אתרים זקוק גם לכותב תוכן, איש טכני, גישה לכלים שעולים כסף ומקורות או תקציב נפרד להשגת קישורים.
  • להתקשר עם חברת קידום אתרים או מקדם פרילנסר – הפתרון הפופולארי ביותר. תוכלו לבחור חברת קידום אתרים או איש SEO שיודע לתת את הפתרון המלא לצרכים שלכם. היתרון פה הוא שאין צורך במיקרו מנג'מנט, שכן הסוכנות יודעת את העבודה, היא מחזיקה כבר בכל הכלים הדרושים, יש לה מקורות להשגת קישורים (או שהנושא מתומחר כחלק מהריטיינר) והעלות שלה תהיה נמוכה משמעותית מבניית צוות פנימי. החסרון הוא שתהיה לכם פחות שליטה על התהליך ואופן העבודה בפועל.
  • לשלם ליועץ קידום אתרים – אם יש לכם את האנשים שיכולים לעשות את העבודה, אך זקוקים למעט הכוונה, ייתכן שזהו הפתרון המומלץ עבורכם. יועץ SEO מקצועי יוכל לנתח את המצב הקיים, לסמן מטרות ואת הדרך להגיע אליהן. כל מה שישאר לכם לעשות הוא לבצע את העבודה בפועל. זוהי אופציה זולה יותר מהשתיים לעיל, ובניגוד אליהן, היא גם לא מצריכה התקשרות חודשית קבועה, כי ניתן לשלם ליועץ לפי שעות העבודה ובהתאם לצורך.
  • לעשות הכל בעצמכם – זוהי כמובן האפשרות הזולה ביותר, בהנחה ויש לכם את הזמן, הרצון והסכומים הדרושים כדי ללמוד את התחום ולבצע את העבודה בפועל. ישנם קורסים בתשלום אך גם המון מידע מעולה שזמין לכולם בחינם בפלטפורמות כמו יוטיוב ואפילו אצלנו באתר.

אם תחליטו לשכור סוכנות קידום אתרים או יועץ, אל תתביישו לשאול אותם האם הם חושבים שקידום אורגני הוא השקעה משתלמת עבורכם. אנשי מקצוע הגונים, יתנו לכם לרוב תשובה כנה ומפורטת עליה תוכלו לבסס את החלטתכם.

כמו כן, תוכלו לקבל מהם הצעות מחיר ולהבין מה אתם צפויים להשקיע, לעומת התועלת שתצמח לכם מכך ועל סמך זה לקבל החלטה מושכלת אם משתלם לכם להשקיע בקידום אתרים אורגני או לא.

לסיכום

אם אתם מעוניינים להגדיל את החשיפה של החברה שלכם בחיפושים הרלוונטיים לתחומכם, ראיתם שיש קהל שמעוניין בכך, ואכן נוכחתם לדעת שלאורך זמן תוכלו לייצר ROI חיובי, הרי שהשקעה ב-SEO תהיה החלטה חכמה עבורכם.

חשוב לזכור שמטרת הפוסט הייתה לתת כיוון כללי האם כדאי לכם להשקיע בקידום אתרים אורגני בגוגל או לא. כל עסק הוא שונה וכדי לקבל תשובה אמיתית, שמגובה במספרים מעודכנים מהשטח, יש צורך בניתוח יסודי של העסק שלכם והסביבה התחרותית שלו בתוצאות האורגניות.

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור