קידום אתרים – פרסום עורכי דין בגוגל
היכולת להציג את המשרד שלכם מול עיניהם של לקוחות פוטנציאלים אשר מחפשים אתכם, בדיוק ברגע בו הם מחפשים אתכם, היא משמעותית עבור כל חברה ועסק.
הדבר נכון על אחת כמה וכמה עבור משרדי עורכי דין, הכפופים לשורה של מגבלות סביב פרסום הפעילות שלהם. הדרך אל אותו מקום אינה קלה, היא מצריכה השקעה כספית לא מבוטלת, סבלנות, והרבה עבודה, אך התוצאה משתלמת עשרות מונים מההשקעה.

למה להשקיע בקידום אתרים למשרד עו"ד?
האמת הפשוטה שמלווה אותנו מאז ומתמיד, לא השתנתה – כדי שלקוחות חדשים יוכלו להגיע אליכם, הם צריכים לדעת שאתם קיימים, הם צריכים להבין שאתם מספקים את שירות עריכת הדין לו הם זקוקים והם צריכים לדעת כיצד ליצור איתכם קשר.
בעבר, הם יכלו למצוא אתכם בקטגורית עורכי דין בדפי זהב – היום, גוגל הוא דפי הזהב וכשהלקוחות שלכם מחפשים אתכם, הם מחפשים אתכם דרך גוגל ולא דרך דפי זהב. כדי שימצאו אתכם, אתם חייבים להופיע בגוגל, ולהופיע בגוגל משמעו להופיע בדף הראשון של תוצאות החיפוש.
אבל קידום אתרים לעורכי דין אינו מסתכם רק בקידום בגוגל. רשת האינטרנט פותחת בפני עורכי דין שורה של ערוצי פרסום ושיווק יעילים, הנכללים במגבלות הפרסום אליהם כפופים עורכי דין, כגון יוטיוב, פרסום ממומן בגוגל, ובמידה מסוימת גם הרשתות החברתיות.
בנוסף, כעסק מקומי, קידום אתרים לעורכי דין צריך לקחת בחשבון את האלמנט הגיאוגרפי. עבור מרבית הלקוחות הפוטנציאליים, מקום מושבו של עורך הדין הוא פרמטר מרכזי בבחירתו. לכן, במסגרת תהליך הקידום האורגני של עורכי דין, אנו מבצעים אופטימיזציה גם באתר וגם בכרטיס גוגל מיי ביזנס של העסק, על מנת להגדיל את החשיפה שלכם באזור הפעילות הרלוונטי.
השלבים בתהליך קידום אתרים אורגני לעורכי דין
מחקר מילות מפתח
ביטויי המפתח הם אבני היסוד של תהליך הקידום. ביטויים אלה הם הביטויים שמשמשים את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם כאשר הם מחפשים אתכם או מחפשים מידע שקשור בפעילותכם.
בשלב ראשון, אנו מבצעים מחקר מילות מפתח שמטרתו לזהות ביטויים רלוונטיים ולהגדירם כמילות המפתח עבור הקידום האורגני. כך למשל, אם אתם עוסקים בתחום דיני המשפחה, ביטויי מפתח אפשריים יהיו "עורך דין משפחה", "עורך דין גירושין", "עורך דין מזונות", "משמורת ילדים", "איך נקבעים מזונות ילדים", "חזקת הגיל הרך" וכדומה.
המטרה היא למפות את כל הביטויים שמשמשים לא רק לחיפוש עורך דין, אלא גם לחיפוש מידע חופשי בתחום. כך למשל, אדם שמתעניין בשאלה "איך נקבעים מזונות ילדים", סביר להניח שהוא זקוק לשירותי עריכת דין בתחום המשפחה. אם הוא מחפש זאת בגוגל ומגיע לאתר שלכם, קורא פוסט מקצועי ומעמיק בנושא, עולה הסיכוי שהוא יצור קשר איתכם ובסוף התהליך יבחר בכם לייצג אותו בתהליך המשפטי.
אופטימיזציה לאתר
לאחר שמיפינו ובחרנו את מילות המפתח בהן אנו מעוניינים לקדם את האתר, מגיע השלב שבו מיישמים את מחקר מילות המפתח באתר. בשלב האופטימיזציה אנו מתאימים את דפי האתר לביטויים המקודמים, יוצרים עמודי תוכן חדשים עבור ביטויים שלא קיימים באתר, מגדירים תגיות מטא בדפי האתר, יוצרים היררכיה נכונה באתר, תפריטי ניווט, קישורים פנימיים ועוד. עורכי דין מסויימים גם אוהבים להוסיף באתר חדשות מעולם המשפט, מאמרים משפטיים חשובים, פסקי דין מעניינים וכדומה.
מרכיב חשוב ומרכזי בתהליך האופטימיזציה הוא המרכיב הויזואלי, אליו מייחסת גוגל חשיבות רבה. במסגרת זו, נוסיף תמונות לכל דפי האתר ונתייג אותן עם ביטויי המפתח המתאימים, וכן רצוי להוסיף סרטוני וידאו שלכם, אותם נעלה ביוטיוב, נפיץ בפייסבוק ונשלב כמובן באתר עצמו.
לבסוף, האתר זוכה לטאצ' שיווקי, המיועד להניע את המבקרים לפעולה – הוספת תיבת פנייה במייל, הוספת צ'אט וירטואלי, תיבות הנעה לפעולה לצורך קביעת פגישה או יצירת קשר וכדומה. מרכיב זה, הוא המרכיב שמיועד לקטוף את פירות הקידום האורגני ולהפוך את המבקרים באתר ללקוחות המשרד.
בניית קישורים ואזכורים במקומות אסטרטגיים
אחד מהפרמטרים החשובים שבוחן גוגל הוא היקף האזכורים שלכם ברחבי הרשת. ככל שאתם מוזכרים ביותר אתרים חזקים ורלוונטיים, כך הקרדיט שלכם עולה. בשלב זה, אנו כותבים ומפיצים באופן מדוד ואסטרטגי תכנים הקשורים לתחום ההתמחות שלכם.
התכנים מופצים באתרים רלוונטיים שונים כמו פורטלים בתחום המשפט, אינדקסים עסקיים, אתרי תוכן ייעודיים, מקומונים ואתרי חדשות. בחלק מהמקרים נשלב בפרסומים את שמכם, מספר הטלפון של המשרד והכתובת שלו, על מנת להגדיל את חשיפת ה-NAP שלכם ולעזור לאתר בקידום האורגני של דף העסק בתוצאות המפות של גוגל.
בניגוד לחברות אחרות, מסה מדיה לעולם לא תשתמש באתר שלכם כחוות קישורים ולא תוזיל את המותג שלכם על ידי הצפת האתר בפוסטים מטעם עורכי דין שונים עם קישורים לאתרים שלהם. בחברות קידום אתרים רבות, נהוגה פרקטיקה פסולה של ״החלפת קישורים״ על חשבון אתר הלקוח.
כך, שותלים באתר שלכם פוסטים בתחומים שאינם קשורים לפעילות שלכם, במטרה לחזק אתרים של עורכי דין אחרים, זאת בתמורה לכך שאתרים אחרים יקשרו לאתר שלכם.
מכיוון שאנו מודעים לכך שטכניקת העבודה הזו פסולה, פוגעת בנראות האתר שלכם בעיני גוגל ובעיני לקוחות פוטנציאלים, אנו לא נשתמש בה לעולם על לקוחותינו. האתר שלכם הוא הנכס היקר ביותר שלכם בקידום אורגני ואנו עושים הכל כדי לשמור עליו ולטפח אותו.
קידום אתרים לוקאלי
כדי למקסם את החשיפה שלכם באזור הפעילות שלכם, אנו מבצעים גם קידום אתרים לוקאלי. קידום אתרים לוקאלי מתחיל בדרך כלל עם פתיחה, מילוי ואימות של כל פרטי העסק בכרטיס גוגל העסק שלי.
לאחר שיש ברשותכם חשבון כזה והוא מעודכן עם שם העסק, הכתובת, מספר הטלפון, קטגוריות ההתמחות שלכם, תיאור הפעילות שלכם, שעות הפתיחה, לוגו ותמונות – ניתן לקדם אותו, במטרה להופיע בשלושת התוצאות הלוקאליות הראשונות במפות של גוגל.
בנוסף, אנו משלבים מילות מפתח עם אזכורים גיאוגרפיים רלוונטיים, כדי לעזור גם לאתר עצמו להופיע בחיפושים מקומיים רלוונטיים. למשל, אם מקום מושבכם הוא תל אביב, נשלב באתר שלכם תכנים הכוללים את ביטויי המפתח "עורך דין משפחה בתל אביב".
פעילות משלימה לקמפיין קידום אתרים לעורכי דין
בעוד שקידום אתרים אורגני הוא אפיק שיווק מעולה עבור משרדי עו״ד, חשוב לזכור שלוקח לפחות 6 חודשים להשגת תוצאות משמעותיות (כאלה שמתורגמות לטלפונים ופניות), ובתחומים תחרותיים מאוד, פרק הזמן עשוי להיות גם שנה ויותר.
אם המשרד שלכם מעוניין לקבל פניות בטווח זמן קצר יותר כדי למלא את היומן עד שהקידום האורגני מתחיל לשאת פירות, אנו ממליצים לשלב גם פרסום ממומן בגוגל כחלק ממאמצי הפרסום והשיווק. קמפיין ממומן בגוגל יאפשר לכם ליהנות מפניות של גולשים רלוונטיים מיד לאחר עלייתו לאוויר.
טיפ נוסף: עורכי דין רבים מתפתים לפנות גם למטא (פייסבוק ואינסטגרם) בניסיון להשיג לקוחות חדשים. אנו יכולים לומר בבירור כי הרשתות החברתיות אינן מקור מוצלח עבור עורכי דין להשגת לידים רלוונטיים.
במידה והתקציב שלכם מאפשר זאת, מומלץ להקצות יותר כספים לקמפיין האורגני או הממומן בגוגל כדי להשיג תוצאות איכותיות ומהירות יותר. אם בכל זאת יש לכם את האמצעים והרצון לפנות לרשתות החברתיות, ההמלצה היא להתמקד בקמפיין רימרקטינג ופוסטים אינפורמטיביים, במטרה להישאר בתודעה ולשפר את נראות המותג.
יש לכם משרד עורכי דין? פנו אלינו עוד היום
קידום אתרים אורגני לעורכי דין הוא האפיק האפקטיבי והמשתלם ביותר העומד לרשות משרדי עו״ד המעוניינים להגדיל את החשיפה שלהם, להתמתג כמשרד מוביל בתחום ולגייס אליהם יותר לקוחות באופן קבוע. אחד היתרונות של חברת מסה מדיה היא בכך שאנו מציעים פתרונות איכותיים ומקיפים עבור עורכי דין המעוניינים לייצר יותר עבודה מהאינטרנט.
ישנן חברות רבות אשר עוסקות בתחום, אך במסה מדיה תקבלו תמורה ראויה להשקעה שלכם – תוכן איכותי שנכתב על ידי כותבים בעלי השכלה משפטית, מקדמי אתרים ומנהלי קמפיינים מקצועיים, עם רפרטואר עשיר של הצלחות, וכל הכלים הדרושים כדי להביא גם את האתר שלכם למקומות הראשונים בתוצאות של גוגל.
שאלות ותשובות על קידום אתרים לעורכי דין
שאלה: מי יכתוב את התוכן שיעלה באתר שלי?
תשובה: כותבי התוכן שלנו עבור אתרי עורכי דין הם אנשים בעלי רקע ו/או השכלה משפטית. עם ניסיון של מאות ואף אלפי תכנים שיצאו תחת ידיהם, התוכן שאנו מפיקים עבור משרדי עורכי הדין שאנו מקדמים, הוא באיכות גבוהה ומשדר מקצועיות יחד עם מענה מקיף למה שהגולשים מחפשים. הכל כדי שהמשרד שלכם יזכה לייצוג מכובד וימשוך אליו יותר פניות רלוונטיות.
שאלה: מה העלות של קידום אורגני לאתר עו״ד?
תשובה: העלות של קידום אתרים לעורכי דין נקבעת לפי מגוון גורמים כמו גודל האתר, המיקומים שלו בתחילת הפרויקט, רמת התחרותיות של מילות המפתח והגדרת המטרות של הקמפיין. על סמך הניסיון הרב שצברנו בתחום, אנו לוקחים רק פרוייקטים שיש לנו ביטחון בהצלחתם. מכיוון שהתקציב העומד לרשותינו הוא פרמטר קריטי להצלחת הפרויקט, העלות של קידום אתרים לעורכי דין בחברתנו מתחילה מ-3000 ש"ח לחודש. ההתקשרות הינה על בסיס ריטיינר חודשי הכולל בתוכו את כל העבודה הנדרשת, ללא הוצאות נוספות או התחייבות ארוכת טווח מצידכם. מטרתנו היא לשקף לכם באופן הברור ביותר מה נדרש כדי להשיג את היעדים שנגדיר, ויחד להחליט על התקציב הנכון ביותר עבורכם על מנת להשיג את היעדים הללו בפרק הזמן המבוקש.
שאלה: במה שונה הקידום האורגני מיתר אפיקי השיווק העומדים לרשות עורכי דין באינטרנט?
תשובה: קידום אתרים אורגני עבור עורכי דין ברשת מציע יתרון מובהק ביחס לשאר אפיקי הפרסום, מכיוון שהוא מספק זרם עקבי של לקוחות פוטנציאליים. השימוש בטכניקות קידום אתרים אורגניות מאפשר לאתרי עורכי דין להופיע במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש של גוגל, מה שמגדיל את החשיפה שלהם לקהל היעד ומגביר את הסיכויים להפוך גולשים ללקוחות. בנוסף, קידום אורגני מבוסס על התאמה גבוהה בין התוכן לחיפושי המשתמשים, מה שמבטיח רלוונטיות גבוהה ומציע ערך מוסף לגולשים. כתוצאה מכך, קידום אורגני לא רק מגביר את מספר הלקוחות אלא גם מספק לקוחות איכותיים יותר, המתעניינים במיוחד בשירותים שמציעים עורכי הדין.