קידום אתרים לוקאלי: כך תעשו אופטימיזציה לעמודי סניפים בצורה אידיאלית

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

רוב העסקים והחברות מתקיימים גם במרחב הפיזי, עם חנות או סניף מסוג כזה או אחר. לחלק מהם יש גם כמה וכמה סניפים פרושים ברחבי הארץ. כדי לוודא שאנו ממצים את מירב הפוטנציאל האורגני, אסור לוותר על עמודי סניפים באתר.

למה צריך עמודי סניפים באתר?

אם אכן יש לכם סניפים בעסק או בחברה, הצגתם באתר תשרת את צורכי המשתמשים. כאשר יחפשו אתכם בגוגל, הסניף המתאים יכול לצוץ בתוצאות בהתאם למגוון פרמטרים: מיקומו הנוכחי של המחפש, מיקום הסניף וכן הלאה.

כמו כן יש משתמשים שמחפשים סניפים בכתובות ספציפיות (תכשיטים ברמת גן, שם מותג בבאר שבע). חבל שבמקום האתר שלכם, תעלה תוצאה של אינדקס או אתר אחר שיגנוב לכם טראפיק. מעבר לכך, הצגת הסניפים מהווה סממן אמינות חזק מאוד גם עבור גוגל – לא כדאי לדלג על זה.

הצגת סניפים גם בגוגל לעסקים

גם פה תקף אותו היגיון כמו באתר. יש לכם סניפים? הציגו אותם לראווה גם בגוגל ביזנס, אחרת תאבדו נתח משמעותי של חשיפות ופניות / לידים. עד 10 סניפים אפשר להעלות בצורה ידנית, אחד-אחד. מעל 10 סניפים כדאי להשתמש בתבנית מוכנה שמספק גוגל ביזנס (בדרך כלל קובץ אקסל או CSV).

הנה דוגמה לעסק מקומי שמקבל לא מעט פניות טלפוניות, היישר מהתוצאות האורגניות של גוגל ביזנס (450 שיחות טלפון במהלך 5 חודשים – 90 שיחות בחודש בממוצע, ובעבר היו גם יותר). אם יש לכם כמה סניפים, גם הביצועים יוכפלו. חבל לדלג על אוצר כזה, ועוד כאשר הוא ניתן לכם לגמרי בחינם.

כדאי מאוד להשקיע את הזמן בהוספה, באימות ובתחזוקה של עמודי הסניפים בגוגל ביזנס. הנה מדריך בסיסי שיסייע לכם.

שיחות טלפון מפרופיל גוגל ביזנס

איך מקימים עמודי סניפים בצורה הנכונה?

כאשר מדובר באתר, כדאי מאוד לוודא כמה דברים עיקריים בכל הנוגע לעמודי הסניפים:

עמוד סניפים ראשי

יש ליצור עמוד סניפים ראשי, שמרכז במקום אחד את כל הסניפים ומקל על מציאתם. בכל שם-סניף יהיה קישור שמוביל לעמוד הסניף הספציפי (ראו סעיף הבא).

כמו כן מומלץ מאוד לחבר את עמוד הסניפים הראשי לאחד מתפריטי האתר – או תפריט ראשי או פוטר (או שניהם). בצורה כזו אנו מבטיחים שמשתמשי האתר יוכלו למצוא את הסניפים שלנו ביתר קלות (אם יש לנו תיבת חיפוש באתר, מצוין שבעתיים).

כל סניף בעמוד נפרד

יש אתרים שמציגים את כל הסניפים שלהם בעמוד אחד, בלי לעבור לעמוד סניף חדש (כמו למשל עמוד הסניפים של רשת אייס). מצד אחד זה בהחלט משרת את מטרות המשתמשים, כי הכל מרוכז במקום אחד. מצד שני, אם אנחנו רוצים למקסם תועלת אורגנית עבור SEO – חובה שלכל סניף נפרד יהיה גם עמוד נפרד.

כל סניף צריך לקבל עמוד נפרד, עם הרכיבים הדרושים לקידום אורגני: כתובת URL המכילה את שם העיר / האזור, אפשרות לכתיבת טייטלים ותיאורים בהתאם וכן הלאה. לדוגמה: website.com/branch/tel-aviv

התוכן בעמוד סניף ספציפי

בגדול כל עמודי הסניפים נראים אותו דבר פחות או יותר, מכיוון שאין ממש תוכן ייחודי ונבדל בין סניף לסניף. עם זאת, כדאי ומומלץ להשקיע קצת יותר זמן ביצירת עמודי סניפים שיש ביניהם הבדלים, לא רק בכתובת ובפרטי יצירת קשר, אלא גם במעט התוכן הנוסף שאפשר לשלב שם.

בכל עמוד סניף יש לכלול:

  • פרטי NAP מלאים כפי שמופיעים גם בכל האינדקסים החיצוניים: שם סניף (לדוגמה: סניף אייס תל אביב); כתובת מלאה של הסניף, כולל עיר ומיקוד; כל פרטי יצירת קשר הקיימים (טלפונים, מיילים, פקסים וכו').
  • שעות פתיחה רגילות ומיוחדות (חגים, מועדים וכו').
  • נגישות הסניף – האם מתאים לכיסאות גלגלים, עזרים ללקויי שמיעה ועוד.
  • מפה, קישור לאפליקציית ניווט (waze) והסבר כתוב כיצד להגיע (כבישים עיקריים, אוטובוסים וכו').
  • תמונות וסרטונים באיכות טובה – המוצרים, החנות, הצוות ועוד.
  • אם אפשר להציג גם ביקורות וחוות דעת – מצוין.
  • קודי סכמה רלוונטים לעסקים מקומיים / סניפים.
  • קריאה לפעולה – התקשרו, צרו קשר, מלאו טופס ועוד.

כאן המקום להוסיף כל פרט רלוונטי נוסף. מומלץ לשלב קצת יותר מלל שמדגיש את הייחודיות של הסניף, או לפרט מעט על הפעילות. לדוגמה: האם יש דברים ייחודיים בסניף כזה או אחר?

עוד דוגמה למלל אפשרי: "סניף באר שבע משרת את כלל תושבי האזור, כמו גם אזורים קרובים כגון רהט, עומר ועוד". בצורה כזו תוכלו לשלב שמות של עוד ערים או אזורים, שיוכלו לצוץ בתוצאות החיפוש של גוגל.

איך עושים אופטימיזציה לעמודי סניפים?

ברוב המקרים, ובמיוחד בישראל, לשאילתות חיפוש מקומיות אין בדרך כלל נפח חיפוש משמעותי (ולעיתים קרובות גם אפסי). עם זאת, אסור לוותר על זה – 15% מהחיפושים בגוגל חדשים לחלוטין ומעולם לא בוצעו בעבר.

גם אם מחקר המילים אומר שלביטוי "תיקון אופניים בבאר שבע" יש אפס חיפושים, נשלב בכל מקרה את הביטוי בעמוד הסניף באתר. האופטימיזציה בעמודי הסניפים דומה בדיוק לכל עמוד אחר: מומלץ לשלב כמה שיותר ביטויים בצורה זורמת, כדי להתברג על כמה שיותר חיפושים רלוונטיים.

הנה דוגמה לעמוד סניף ברשת תכשיטים כלל ארצית:

אופטימיזציה של עמוד סניף באתר

הטייטל כולל את שם העיר ואפילו את שם הקניון במקרה הזה. כמו כן הביטוי "חנות תכשיטים" מאפשר להתברג על שני חיפושים במקביל: "תכשיטים בחולון" וכן "חנות תכשיטים בחולון. שימו לב שגם הכתובת המלאה מופיעה בתיאור.

מעבר לכך, כותרת H1 בגוף העמוד מכילה עוד ביטוי הקשור לאזור בארץ (במקרה זה אזור המרכז). כך אפשר לכסות עוד חיפושים, למקרה שמישהו יחפש "חנות תכשיטים במרכז". גם תמונה יפה ואטרקטיבית לא תזיק, ואם יש סרטון רלוונטי אז כמובן שמומלץ.

אופטימיזציה של עמוד סניף באתר

כשאין סניפים אבל רוצים לקדם ביטויים מקומיים

עד כה דיברנו על עסקים וחברות שיש להם סניפים אמיתיים. ברוב המקרים, לרוב העסקים אין סניפים – וגם אם יש אז בדרך כלל מדובר בסניף / מקום אחד בלבד.

כל הדברים שצוינו עד כה רלוונטיים גם לקידום האתר עבור סניף אחד. אבל יש עסקים שרוצים להופיע גם בביטויים לוקאליים נוספים, חוץ מהסניף הבודד שלהם. למשל, חשמלאי עצמאי שעושה עבודות בכל הארץ. מן הסתם אין לו סניפים אמיתיים בכל מקום. אז מה עושים?

במקרים כאלה מומלץ מאוד לא ליצור סניפים מזויפים, רק כדי להופיע בחיפושים נוספים בגוגל. המערכות האוטומטיות של גוגל יכולות לעלות על הטריק, והאתר שלכם עלול להיפגע. עובדה זו נכונה שבעתיים גם כאשר מדובר בגוגל לעסקים (למרות שניתן בהחלט לזייף מיקומים בגוגל ביזנס, ואפילו בכמויות גדולות נכון להיום, אבל זה כבר קשור לעולם הקידום השחור).

אם בכל זאת אתם מתעקשים להוסיף את התוכן הזה לאתר, יש לעשות זאת בזהירות רבה:

  • לא להגזים! מומלץ להוסיף אזורי שירות, לא סניפים, ואז זה יותר הגיוני. הרי לא מדובר בסניפים פיזיים אמיתיים, וגם גוגל יכול להבין את זה בסופו של דבר.
  • אם העסק שלכם ברמת גן, לדוגמה, הוסיפו אזורי שירות קרובים בלבד: גבעתיים, תל אביב וכן הלאה. אל תגזימו עם ערים מרוחקות כגון באר שבע או אילת, ובטח לא להוסיף עמוד-סניף עבור כל עיר אפשרית בארץ. אתם לא אינדקס כמו דפי זהב או איזי, והאתר שלכם עלול לחטוף.
  • הקפידו על כל ההנחיות שצוינו כאן במאמר, למעט מה שלא רלוונטי (אם אין לכם סניפים אמיתיים אז אין כתובת בכל סניף, אין טלפונים נפרדים וכו').
  • פנו למומחה SEO כדי לוודא שהכל יבוצע בצורה הנכונה.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 3

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור