יחס המרה (Conversion Rate)

יחס המרה הוא בעצם היחס בין נתון מסוים לנתון אחר מהמעגל הגדול יותר של המשפך השיווקי. לצורך העניין: כמה אנשים ביצעו רכישה באתר מתוך כמות הכניסות באתר. אם 5 אנשים ביצעו רכישה מתוך 100 ביקורים באתר אז יחס ההמרה הוא 5%. מכיוון שהוא מחושב באחוזים לעתים ביטוי זה נקרא גם אחוז המרה.

החשיבות של מדידת אחוז המרה להצלחת קמפיין:

יחס המרה היא למעשה הדרך הטובה ביותר למדוד הצלחה של קמפיין שיווקי מסוים. המשפך השיווקי מחולק כל הזמן לשכבות. כלומר מהיכן מגיעים הגולשים ואיך הם מתקדמים לשלב הבא במשפך. למשל קמפיין ממומן -> ממנו מגיעים לדף נחיתה -> ממנו נרשמים לתפוצה -> מהמייל של התפוצה נחשפים למוצר/שירות שאני רוצה למכור -> ביצוע רכישה וכך הלאה.

יחס המרה כפי שאמרנו הוא בעצם היחס שבין הפעולה שהגולש מבצע לבין כמות הגולשים הכוללת. מכאן שניתן למדוד את יחס ההמרה במגוון רחב של פרמטרים ואפשרויות:

  • היחס שבין כמות החשיפות למודעה שלנו לבין כמות הגולשים שלחצו עליה.
  • היחס שבין כמות המבקרים בדף הנחיתה לנרשמים לתפוצה.
  • היחס שבין הנכנסים לאתר לכמות הרכישות.
  • היחס שבין כמות האנשים שמבקשים החזר כספי אל מול כמות הרכישות.
  • וכו'…

הגדלת יחס ההמרה באתר:

אם אתם רוצים להגדיל את יחס ההמרה באתר שלכם תצטרכו לבדוק היכן במשפך השיווקי שלכם משהו זקוק לשיפור משמעותי. זה יכול להיות מגוון רחב של אפשרויות, החל מקהל יעד לא ממוקד שמגיע לאתר, דרך חוויית משתמש גרועה באתר, תוכן לא רלוונטי/בעל ערך לגולשים, מוצרים יקרים מדי, תהליך רכישה מסורבל ולא נוח, אתר איטי מדי ועוד. 

אם אתם צריכים שירות מקצועי להגדלת יחס ההמרה באתר או בקמפיינים שלכם צרו עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח לעמוד לרשותכם.