מטא טייטל (Meta Title)

מה זה מטא טייטל (Meta Title)?

מה שהגולש רואה כאשר הוא גולש באתר מסוים הוא החלק הוויזואלי, הממשק החיצוני שבו הוא גולש ומשתמש. מה שהגולשים לא רואים זה את הקודים שנמצאים מאחורי הקלעים של האתר. חלק מהקודים הללו נקראים תגיות מטא (Meta Tags) ולחלק מהתגיות הללו יש השפעה מכרעת גם על הקידום האורגני של האתר, גם על זחלנים של אינדקסים שונים וכיצד הם קוראים את עמודי האתר שלנו וגם אחוזי ההמרה של גולשים שנחשפים אלינו בתוצאות החיפוש ביחד עם תוצאות אחרות ונכנסים דווקא אלינו.

היכן נמצאות תגיות המטא?

תגיות מטא נמצאות בחלקת הקוד של עמוד האינטרנט והם אינם נראים כלפי חוץ לגולשים. מי שנעזר בהם הרבה הם מנועי החיפוש. כאשר הזחלנים של מנוע החיפוש סורקים עמוד אינטרנט הם נעזרים בתגיות ובחלקות קוד אחרות הנמצאות בשורות הקוד של העמוד כדי לדעת במה העמוד עוסק, אילו ביטויי מפתח ונושאים יהיו יותר רלוונטיים לאותו עמוד ועוד. בין התגיות המובילות תהיה תגית הכותרת – הלוא היא המטא טייטל (Meta Title).

מטא טייטל

מהי תגית הכותרת?

תגית מטא טייטל (או תגית כותרת אם תרצו) היא למעשה הכותרת המציגה עמוד מסוים בתוצאות החיפוש ובדפדפן. התגית היא ביטוי מפתח, מילה או שורה שתבחרו שתשמש ככותרת של העמוד שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל ושל מנועי חיפוש אחרים. לתגית הכותרת משקל כבד וחשוב בכל הנוגע ל-SEO ולאחוזי המרה שבין גולשים הנחשפים לתוצאה שלכם לבין כאלה שבפועל לוחצים עליה ומגיעים לאתר שלכם.

ביחד עם תגית התיאור היא מהווה חלק חשוב באופטימיזציית ה-on page שלכם ובהבנה של מנוע החיפוש בנושאים העיקריים שבהם עוסק העמוד.

פרטים חשובים בנוגע למטא טייטל

כדאי לכלול בתגית הכותרת בין 50 ל-60 תווים לכל היותר, אם כי לעתים גם כותרת של 65 תווים יראו טוב אולם כדאי לשים לב שהכותרת לא נחתכת באמצע בשל העובדה שהיא ארוכה מדי. אחרת זה נראה חובבני מדי ולא תמיד ישמש כטיזר טוב לכניסה לאתר. כמו כן התצוגה במובייל שונה מהתצוגה בדפדפן ולכן כדאי לקחת זאת בחשבון ולבדוק כיצד הכותרת שלנו נראית גם בתצוגת מובייל.

אז איך כותבים מטא טייטל כמו שצריך?

  • חשוב קודם כל לכתוב כותרת שרלוונטית לעמוד שאליו מגיע הגולש. כלומר אם העמוד למשל הוא מדריך לקידום אתרים אז לא לכתוב בכותרת "קידום אתרים בחינם" או "חברת בנייה וקידום אתרים לרשותכם" וכל מיני כאלה. אלא להכיל את המשפט המתאר בצורה הטובה ביותר את התוכן באותו עמוד וללטש את אותו משפט בהתאם לפרמטרים נוספים שכבר נזכיר אותם.
  • חשוב להכיל את ביטוי המפתח המרכזי לאותו עמוד ובצורה נקייה. נחזור לדוגמה שלנו עם קידום האתרים, במקום לרשום "מדריך לקידום אתרים מקצועי" נרשום "מדריך קידום אתרים מקצועי" (בהנחה שזה הביטוי שלנו כמובן. הוא כמובן יכול להיות גם חלק ממשפט מעט ארוך יותר כל עוד הוא נשאר בטווח של 60 תווים שהמלצנו עליו. לדוגמה: "מדריך קידום אתרים מקצועי – לחץ להורדה בחינם".
  • נסו לבצע חיפוש בגוגל לביטוי המפתח הראשי של העמוד שלכם, לראות תוצאות של אתרים אחרים ולראות כיצד אתם יכולים להתבלט על פניהם.
  • לכלול משפט שיווקי אבל לא אגרסיבי מדי.
  • ניתן ואף כדאי לשלב בכותרת לעתים את שם המותג (כלומר שם האדם, החברה או התאגיד שהאתר מייצג). זה טוב לשיפור המודעות של הקהל גם אם הוא רק נחשף לתוצאה שלנו אבל לא נכנס אל תוך האתר.
  • כדאי לבצע מחקר מילות מפתח מקדים בכלי מילות המפתח של גוגל (או כלי אחר שאתם מעדיפים) ולבנות רשימה של ביטויי מפתח רלוונטיים בתחום שלכם. כך גם תקבלו רעיונות לתכנים חדשים לאתר וגם תדעו בדיוק מהם הביטויים שרלוונטיים מבחינתכם לקידום.
/* */