תגיות מטא (Meta Tags)

מהן תגיות מטא (Meta Tags)?

תגיות מטא אלו תגיות קוד המופיעות בקוד ה-html של עמוד אינטרנט מסוים אך אינן נראות לעין כלפי חוץ. למעשה מדובר בשורות קוד שתפקידן הוא להציג מידע מסוים למאגרי חיפוש מסוימים, לרבות מנועי החיפוש ובראשם גוגל. יש כמה תגיות מטא שכדאי להכיר. חלקן רלוונטיות יותר לקידום האורגני של האתר כיום וחלקן כבר פחות רלוונטיות, לפחות בכל הקשור למנוע החיפוש של גוגל.

סוגים שונים של תגיות מטא שכדאי להכיר

  • מטא טייטל – היא תגית הכותרת (title) של העמוד. לכל עמוד יש תגית כזו והיא מופיעה בחלק ה-head של העמוד (כיאה לתגיות מטא היא לא נראית לעין בעמוד עצמו אלא מופיעה מאחורי הקלעים). הכותרת היא הדבר הבולט ביותר בסניפט שלנו בגוגל ולכן חשוב מאוד לבנות כותרת עניינית, מעניינת ומושכת לעין. כמובן חשוב שתכלול את ביטוי המפתח המרכזי לאותו עמוד. בנוסף כדאי לא לעבור את 65 התווים בכותרת כדי שהיא לא תיחתך בגוגל. אם לא תגדירו בעצמכם תגית כותרת גוגל יתייחסו לכותרת הרגילה של המאמר שלכם אולם לעתים התוצאות לא יופיעו כפי שאולי תרצו.
  • מטא דיסקריפשן (Meta Description) – תגית התיאור היא תגית חשובה מאוד גם כן והיא מופיעה ממש מתחת לכותרת בסניפט שלנו בגוגל. בעמוד עצמו היא תהיה באזור ה-head של העמוד גם כן בדומה לתגית הכותרת וגם התיאור הזה הוא לא משהו שיופיע בעמוד עצמו אלא מאחורי הקלעים על מנת לעזור למנועי החיפוש ובעיקר גוגל להבין במה העמוד שלנו עוסק. כדאי לכלול לפחות 130 תווים בתגית התיאור שלנו אך לא יותר מ-160 תווים. גם כאן חשוב לכלול את ביטוי המרכזי של המאמר. לעתים נרצה להוסיף בתיאור ביטוי מפתח נרדף עם אותה משמעות כדי לחזק את רלוונטיות העמוד שלנו גם עבור אותו ביטוי נרדף.
  • תגיות מילות מפתח – תגיות אלו שימשו בעבר על מנת להציג לגוגל באילו ביטויי מפתח רלוונטיים העמוד שלנו מספק אולם כיום גוגל כבר לא מייחסים חשיבות לתגית זו אולם עדיין כדאי לעדכן אותה עבור מנועי חיפוש ומאגרי מידע אחרים שעדיין מיחסים לה חשיבות.
  • תגית alt – נקראת גם תגית טקסט חלופי. היא משמשת אותנו להצגת טקסט חלופי במקרים מסוימים. כך למשל מנועי החיפוש וגם גוגל קוראים היטב טקסטים אך אינם יכולים לקרוא תמונות ולכן הלבשת תגית alt על תמונה בעמוד שלנו תעזור לגוגל להבין במה עוסקת התמונה. בדרך כלל מומלץ להשתמש בביטוי המפתח המרכזי לאותו עמוד בתור תגית ה-alt אך יש כאלה שבאופן טבעי פשוט מתארים בקצרה את התמונה ו/או ההקשר שלה לעמוד התוכן. תגית ה-alt עוזרת גם להנגשת העמוד לבעלי לקויות ולכן חשובה מאוד גם מעבר לנושא הקידום האורגני.
  • תגיות רובוטים – תגיות מיוחדות המופיעות מאחורי הקלעים באזור ה-head ומציגות בדרך כלל הוראות למנועי החיפוש. לדוגמה: האם לייחס חשיבות לקישורים בעמוד או לא, האם לאנדקס את העמוד בכלל במנועי החיפוש או לא? האם לא להציג את תגית התיאור במנועי החיפוש? ועוד.

החשיבות של תגיות המטא לקידום האורגני

בגדול תגיות המטא החשובות ביותר לקידום האורגני מבחינתכם ומבחינת מנוע החיפוש של גוגל הם תגיות הכותרת, תגיות התיאור ותגיות הטקסט החלופי (alt). עקבו אחר ההוראות שהזכרנו למעלה עבור כל תגית מטא ועדכנו את התגיות הרלוונטיות בכל עמוד באתר שלכם.

תנו לכל תמונה באתר שלכם תגית alt משלה הרלוונטית לאותו עמוד בו היא מופיעה וכן לאותו מוצר/שירות שהיא מייצגת או לסיפור שהיא מספרת. את התגיות תוכלו להוסיף באמצעות כתיבת הקוד באופן ידני דרך המשרד האחורי של האתר שלכם. במידה והאתר מבוסס מערכת וורדפרס תוכלו להוריד תוסף SEO מומלץ כמו yoast seo למשל ולהיעזר בו לעדכן את התגיות בקלות ללא צורך בכתיבת הקוד.

/* */