למה גוגל משכתב את תגיות המטא באתר ומה אפשר לעשות לגבי זה

תגיות מטא אלו מהמונחים המוכרים ביותר בעולם קידום האתרים. אלמנטים אלו מתייחסים לחלקות קוד הנמצאות בדרך כלל "מאחורי הקלעים" של העמוד, הנסרקים על ידי גוגל ובאמצעות כך גוגל מבין טוב יותר במה העמוד עוסק ויודעת לשלב אותו במנוע החיפוש שלה בצורה טובה, מדויקת ורלוונטית יותר לתוצאות החיפוש של הגולשים. לעתים רבות בעלי אתרים פשוט מעתיקים את הכותרות והתיאור מתוך עמוד התוכן ומורים לגוגל להשתמש בהם כתגיות המטא של אותו עמוד אולם גוגל חכם יותר ולעיתים רבות דואגת לשכתב מיוזמתה את הכותרות או התיאורים המופיעים בתוצאות החיפוש, בשונה ממה שכתב והגדיר בעל האתר.

אילו תגיות מטא קיימות ורלוונטיות כיום?

יש כמה סוגים של תגיות מטא אולם כיום התגיות הרלוונטיות ביותר יהיו תגית ה-title ותגית התיאור הלא היא ה-meta description אם כן תגיות המטא הפופולריות והחשובות ביותר כיום הן הכותרת והתיאור. אלו גם מופיעות בתוצאות החיפוש בגוגל ועשויות בסופו של דבר להשפיע על הגולש הרואה את האתר/העמוד שלכם בתוצאת החיפוש ובהתאם לכותרת והתיאור שלכם שם יחליט אם שווה להיכנס לאתר שלכם ולקרוא את התוכן שהוא חיפש וצריך. תגית הטייטל מתייחסת לכותרת של התוכן (יש להבדיל בין כותרת h1 לבין כותרת ה-title המוגדרת לגוגל לתוצאות החיפוש) ותגית ה-description מתייחסת לתיאור קצר של העמוד ובמה הוא עוסק. אלו הן אותן שתיים – שלוש שורות המופיעה מתחת לכותרת העמוד שלכם בתוצאת החיפוש בגוגל. 

מה הכוונה גוגל משכתבת לנו את תגיות המטא?

כל בעל אתר שיצא לו להעלות כמה פוסטים לאתר שלו בעצמו יודע כי במשרד האחורי של האתר, ברוב הפלטפורמות כיום, תהיה אופציה להגדיר לגוגל תגיות מטא: כותרת ותיאור. תגיות אלו בדרך כלל יהיו שונות במקצת מהכותרת והתוכן בעמוד עצמו אך כן מאפיינות בצורה הטובה והמדויקת ביותר את התוכן שיש באותו עמוד. לעתים בעלי אתרים מתעצלים לעדכן תגיות מטא ולעתים הם עושים העתק הדבק לכותרת שנתנו לעמוד/לפוסט והעתיקו שתי שורות מההקדמה של התוכן לתגית התיאור. מלבד העובדה שזה לא מומלץ, הרי שזה לא תמיד מספיק עבור גוגל ולעתים הוא ישכתב את התגיות הללו. לדוגמהאם בעל אתר לא עדכן תגיות מטא, גוגל יגדיר את התגיות כראות עיניו בהתאם לתוכן באותו עמוד שהרובוטים יסרקו ויחליט על מדד הרלוונטיות לתצוגה בתוצאות החיפוש. 

ישנם גם מקרים נוספים בהם גוגל משכתב תגיות מטא:

  • כאשר גוגל חושב שתגיות הקיימות לא מספיק טובות או לא מספיק רלוונטיות.
  • כאשר הכותרת נחתכת באמצע או שיש דף ללא כותרת ומה שאמור להופיע בגוגל זה שם האתר בלבד ללא כותרת הדף – גוגל יבחר כותרת לעמוד.
  • כותרות שבהן יש צפיפות גבוהה מדי של מילות מפתח יעברו שינוי על ידי גוגל.
  • כותרות ארוכות מדי יצומצמו או ישונו על ידי גוגל (כותרת מומלצת עד 60 תווים).
  • תכנים המשתנים באופן דינאמי ומצריכים את שינוי הכותרת.
  • עמוד שהכותרת שלו שונתה ובעל האתר שכח לשנות לתגית הכותרת הרלוונטית.
  • כותרת שבה יש הפרש בין מה שנאמר בכותרת למה שמוצג בעמוד. 
  • כותרות ברירת מחדל שלעיתים רבות גוגל משכתב.
  • מגוון כותרות זהות באותו אתר.

אז איך נוכל להימנע משכתוב תגיות מטא של גוגל?

הדרך הפשוטה ביותר להימנע משכתוב הכותרות של גוגל וכן לעודד שימוש בכותרות שאנו בוחרים היא פשוט לכתוב כותרות טובות ותיאורים טובים. הינה כמה טיפים חשובים:

  • השתדלו להשתמש בתגית כותרת מעט שונה מכותרת הh1 של העמוד. באותה המידה השתמשו בתיאור ייחודי של שורה-שתיים שמתארת מה התוכן עליו מתבסס העמוד והגולש צפוי לקרוא עם הכניסה לעמוד שלכם. 
  • השתדלו לשלב הנעה לפעולה לפחות בתיאור שכן זה עשוי להגדיל את ה-CTR של הלחיצות על התוצאה שלכם בגוגל.
  • אל תדחפו יותר מדי מילות מפתח בכותרת ובתיאור – שלבו ביטוי ראשי בכותרת ובתיאור ומקסימום עוד ביטוי משנה. השתדלו להימנע מביטוי שהוא דומה לגמרי וחזרה כפולה שלו.
  • הזכירו את שם המותג שלכם לפחות בכותרת. נורא קל להתעלם מזה אבל זו אפילו המלצה של גוגל.
  • חשוב שתהיה התאמה בין הכותרת למה שנכתב בעמוד. אם הכותרת היא "איך לבנות אתר אינטרנט בעצמכם?" ואותו גולש נכנס לעמוד ורק רואה תוכן שיווקי על כך שהוא צריך לשכור את השירותים שלכם לבניית האתר מבלי מדריך אמיתי איך לבנות את האתר בעצמו הרי שגוגל עשוי לשכתב את הכותרת שלכם ואף להפחית מהערך של העמוד שלכם. 

כיצד נוכל לבדוק כפילויות ובעיות בתגיות המטא באתר שלנו?

הדרך הפשוטה והנוחה ביותר היא להשתמש בכלי כמו Screaming Frog שיציג לכם בטבלה מסודרת את כל העמודים באתר ותגיות המטא שלהם, מה שיאפשר לכם לבחון אותן ביתר קלות ולבצע את ההתאמות הנדרשות. 

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור