מהם קישורי nofollow והאם הם עוזרים לקידום האתר?

אחת הסוגיות המעניינות שכל מקדם אתרים נתקל בהן היא כל מה שקשור בנושא הקישורים לאתר. קישורים נכנסים לאתר הם חלק אינטגרלי מהליך הקידום האורגני ומדובר בתוספת כוח משמעותית לפעילות הקידום בתוצאות החיפוש של גוגל ובכלל. יחד עם זאת, ישנם סוגים רבים ושונים של קישורים שניתן להשיג ואלה במהותם מתחלקים לשני סוגים עיקריים: קישורי follow וקישורי nofollow.

האמונה הרווחת היא שמה שקובע הוא קישורי follow בלבד, כאשר קישורי nofollow הם חסרי כוח ולא רלוונטיים. האם קישורי nofollow פוגעים בקידום האתר שלנו? תורמים לו? או פשוט לא משפיעים עליו? כדי להבין את ההיגיון מאחורי שני סוגי הקישורים הללו ואת התשובות לשאלות לעיל, צריך קודם להבין את ההבדל בין סוגי הקישורים. 

מהם קישורי nofollow?

כפי שהשם מרמז הכוונה היא לקישורים שמאותתים לזחלן של גוגל "לא לעקוב" אחריהם. כלומר קישורים שעל הנייר אמורים להיות חסרי משמעות וכאלה שאינם מעבירים מיץ קישורים או מעלים את ה-PR של האתר (נרחיב מיד). גוגל הצהירה לא פעם שכאשר מדובר בקישורים שרכשתם בכסף או יזמתם את השגתם, כדאי להגדיר אותם כקישורי nofollow.

אם נבדוק את ההצהרה הרשמית של גוגל בנושא קישורי nofollow, נמצא את ההגדרה הבאה: "באופן כללי, אנחנו לא עוקבים אחר קישורים מסוג nofollow". כלומר שבאופן מרומז ניתן להבין כי ישנם מצבים שבהם גוגל כן עוקב אחרי קישורים מסוג זה. כמו כן מהנדסי גוגל ציינו לאורך השנים לא פעם כי קישורים אלה מסייעים לגילוי אתרים חדשים. 

מה ההבדל בין קישורי follow לקישורי nofollow?

מקדמי אתרים ותיקים כנראה זוכרים כי עד שנת 2005 היה סוג אחד של קישורים ואלו הם קישורי follow הנקראים גם ״קישורים רגילים״. אלה הובילו את המשתמשים לאתר המטרה, עודדו את הזחלן של גוגל לסרוק אותו ולהעביר מיץ קישורים אל אותו אתר. מיץ קישורים הוא מונח המתייחס לכוח שמעביר אתר א׳ לאתר ב׳ כאשר הוא מקשר אליו.

בעבר גוגל השתמשה במדד שנקרא Page Rank או בקיצור PR אשר היה סוג של ציון איכות שניתן לעמודי האתר כפי שגוגל ראתה אותו. ההבדל בין קישורי follow לקישורי nofollow היה בכך שרק קישורי follow יכולים היו להעלות את ה-PR, בעוד שקישורי nofollow לא השפיעו על הפייג׳ ראנק ועל כן נופפו כחסרי תועלת. מאז הרבה דברים השתנו, גוגל זנחה את מדד ה-PR וקרנם של קישורי nofollow החלה לעלות.

חשיבותם של קישורי nofollow

כיום, מקובל בהליך קידום אורגני מקצועי לפעול לטובת קידום תמהיל קישורים טבעי ככל האפשר. אם נדגום אתרים מובילים בתחומים שונים, ואתרים גדולים ופופולריים בכלל, נוכל לראות שבתמהיל הקישורים הנכנסים לאתרים הללו יש אחוז מסוים של קישורי nofollow.

ההיגיון אומר שאם אתם אתר פופולארי, סביר להניח שתקבלו גם קישורים טבעיים מפורומים, בלוגים ורשתות חברתיות "וידברו" עליכם גם בקישורים מסוג זה. בנוסף, קישורי nofollow אמנם לא מעבירים את אותו linck juice עסיסי לאתר שלנו, אך הם יכולים לסייע בהבאת תנועה לאתר. טראפיק רלוונטי שמגיע לאתר שלנו הוא תמיד עניין מבורך וגם גוגל אוהב לראות זאת. 

לסיכום, כאשר אתם בונים את תמהיל הקישורים של האתר שלכם, בהחלט מומלץ לשלב קישורי nofollow, על מנת לבנות פרופיל קישורים בריא וטבעי יותר, אשר גם יעזור לכם להתקדם בתוצאות החיפוש וגם יפחית את הסיכוי של האתר להיענש באחד מהעדכונים הבאים.

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור