072-338-4444

תוצאות חיפוש עשירות (Rich Snippets)

מהן תוצאות חיפוש עשירות (Rich Snippets)?

תוצאות החיפוש בגוגל יכולות להופיע כתוצאות רגילות שאתם מכירים (כותרת, פסקה וכתובת URL) ויכולים להופיע גם כתוצאות חיפוש עשירות הנקראות גם Rich Snippets. תוצאות אלה מציגות פיסות מידע נוספות הקשורות לבית העסק וכן לעמודי התוכן המחופשים ומגדילה למעשה את שטח התצוגה של בית העסק במנוע החיפוש. עבור גוגל מדובר בהענקת תוצאות מעשירות ורלוונטיות יותר לגולשים, כבר בעמוד החיפוש של גוגל ומבלי שהם יצטרכו להיכנס למגוון אתרים כדי לחפש אחר המידע הרלוונטי עבורם.

איך תוצאות חיפוש עשירות יכולות לעזור לנו?

אתם כבעלי האתר/העסק יכולים להוסיף מידע חשוב לאתר שלכם ולתוצאות העשירות שלכם בגוגל ולעודד את גוגל להציג תוצאות מעשירות יותר שלכם במנוע החיפוש. בין היתר תוכלו להוסיף דירוג מוצרים, ביקורות על בית העסק, תמונות של בית העסק, שעות וימי פתיחה, מידע רלוונטי בנישות ספציפיות: לדוגמה מידע אודות הקרנה של סרט בקולנוע או שעות של הצגה או מופעים שונים ועוד.

Rich Snippets

להלן כמה סגנונות של תוצאות עשירות אפשריות לפי סוגים:

  • מוצרים – כחלק מהאפשרויות החדשות של גוגל לקדם תוצאות של חנויות מקוונות הם יציגו סרגל של מוצרים רלוונטיים בראש תוצאות החיפוש. המוצרים שיופיעו יכללו בין היתר תמונה של המוצר, מחיר, דירוגים וביקורות ואת שם החנות/המותג המשווק אותם. מדובר בשטח תצוגה נוסף ובולט שכדאי להשקיע בו כדי להרוויח לקוחות נוספים לעסק.
  • אירועים – במידה ואתם משווקים הופעות או אירועים מסוימים תוכלו לשלב מידע רלוונטי הקשור לתאריכים והכתובות של האירועים ואפילו את שם האולם שבו האירוע מתקיים. כך גולש שיחפש הופעה של האמן או את שם הלהקה או שם של הצגה מסוימת הוא יוכל לראות בתוצאות הישירות של גוגל את המופעים הקרובים.
  • סרטים – אולי אין לכם בית קולנוע משלכם אולם אם יש לכם אתר המסקר סרטים וסדרות תוכלו בהחלט להעניק לגולשים תוצאות עשירות יותר שיבליטו אתכם על פני המתחרים שלכם. כך למשל תוכלו להוסיף דירוגים, ביקורות, הקרנות קרונות ובאילו אולמות קולנוע, כמה זמן הסרט, מאיזה גיל ומידע נוסף שיופיע בעמוד הסיקור שלכם ויועבר ישירות בגרסה קצרה יותר לעמוד התוצאות של גוגל.
  • מסעדות ובתי עסק שונים – אחד היתרונות הגדולים ביותר של תוצאות חיפוש מעושרות היא עבור בתי עסק מקומיים ומסעדות. ניתן יהיה להוסיף את כתובת העסק, קטגוריית עיסוק, טלפון ישיר של בית העסק, ביקורות ודירוגים של מבקרים, שעות פתיחה ועוד. לעתים רבות הגולש יוכל לפנות אליכם ישירות דרך תוצאות החיפוש של גוגל אפילו מבלי להיכנס לאתר שלכם.

האם ניתן להוסיף Rich Snippets בצורה ממוקדת ומסודרת יותר?

בהחלט כן. אומנם גוגל לא חייב לכלול את התוצאות העשירות שלנו בנוסף לתוצאות הרגילות שלנו וגוגל אף עשויה להציג רק חלק מהמידע שסיפקנו להם כרצונם אולם אנו יכולים לעשות את ההשתדלות שלנו ולקוות שנזכה לכמה שיותר תוצאות מעושרות בגוגל לביטויים הרלוונטיים לתחום שלכם. את התוצאות נוכל להוסיף באמצעות שורת קוד הנקראת Microdata ואם האתר שלכם מבוסס על וורדפרס תוכלו להוסיף אותם אפילו יותר בקלות באמצעות תוסף הנקרא WP Rich Snippets.