072-338-4444

קידום אתרים כובע לבן – White Hat SEO

מה זה קידום אתרים כובע לבן (White Hat SEO)?

אם קראתם מעט על קידום אתרים סביר להניח שנתקלתם כבר בשני מושגים המקבילים אחד לשני ואלו הם קידום אתרים כובע לבן וקידום אתרים כובע שחור. אתם גם ככל הנראה מודעים כבר לעובדה שקידום אתרים הוא אפיק שיווק לטווח הארוך. יחד עם זאת, כפי שכולנו יודעים, סבלנות היא לא החלק החזק של רוב בני האדם, בין אם הם מקדמי אתרים ובין אם הם בצד הלקוח. כתוצאה מכך, עבודת הקידום משתנה וניתן ליישמה בגווון דרכים. נהוג לחלק את עבודת הקידום האורגני לקידום אתרים לבן, אפור ושחור. קידום אתרים שמתבצע בהתאם להנחיות של גוגל, בצורה הכי נקייה, בטוחה *ואיטית* מוגדר כקידום אתרים White Hat.

טקטיקות הנחשבות לקידום אתרים כובע לבן

  • דגש מרכזי על יצירת תכנים מקצועיים ומקיפים שעולים באופן קבוע לאתר
  • תפעול שוטף של פרופיל העסק ב-Google My Business
  • התעמקות בעבודת האון סייט
  • תשומת לב מקסימלית לחווית המשתמש באתר
  • השגת קישורים אך ורק באופן טבעי וללא כל מניפולציה יזומה
  • שימוש מינימלי עד אפסי במילות מפתח באנקור טקסט (דגש על מילות ברנד, url וכו׳)

האתגר הגדול בעבודת White Hat SEO

עבודת קידום אתרים בכובע לבן היא טכניקה שנשמעת טוב מאוד על הנייר, אך בפועל מעטים משתמשים בה. למה? כי אם נשחק בדיוק לפי הכללים של גוגל, נהיה באותו מקום כמו מיליוני אתרים אחרים ברחבי הרשת. על מנת שנוכל לבלוט, להגיע לתוצאות בזמן סביר ולייצר ערך, בדרך כלל אין מנוס מלכופף קצת את החוקים. למשל בכל הנוגע לקישורים – כולם יודעים שקישורים הם חלק משמעותי מאוד (אם לא המשמעותי שבהם) בעבודת הקידום האורגני.

אם רק נייצר תוכן ונחכה שאתרים אחרים יקשרו אלינו באופן טבעי, כפי שגוגל מנחה אותנו, הרי שנקבל מעט מאוד קישורים לאורך הרבה מאוד זמן. זה בתורו יקשה על האתר להתקדם בתוצאות החיפוש כי המתחרים שלנו פועלים בצורה אגרסיבית יותר. לכן, במקרים רבים קידום אתרים בכובע לבן בלבד היא לא באמת טכניקה פרקטית עבור הרוב המכריע של האתרים. דרך המלך היא דווקא הכובע האפור, זה שלא הולך ומשתמש בכלים אוטומטיים שמייצרים אלפי קישורים כמו כובע שחור, אבל כן לוקח יוזמה ומנסה להשיג קישורים איכותיים בצורה מחושבת, גם אם זה בניגוד להנחיות של גוגל.