קידום אתרים בסלולר – המדריך האולטימטיבי

אם הצצתם לאחרונה בנתוני הגולשים שלכם באתר, ודאי שמתם לכך שהטראפיק ממכשירים ניידים הפך למרכיב מרכזי ביצירת לידים וביצוע מכירות באתר. בנוסף, גוגל מתאימים את האלגוריתם שלהם, אפילו עבור חיפושים ממחשבים נייחים, כדי לשקף את השינוי הזה.

הכיוון של העולם בכלל ושל גוגל בפרט מאוד ברור, ועל כן אם אתם רוצים לגלות איך למקסם את הטראפיק האורגני ממכשירים ניידים ולזכות לחשיפה גדולה יותר בתוצאות החיפוש, זה הזמן להתאים את עבודת ה-SEO שלכם למובייל.

כדי לעזור לכם לקדם את האתר שלכם במובייל בצורה הטובה ביותר, חיברנו את המדריך הזה, בו נסביר תחילה מה זה קידום אתרים בסלולר, נדבר על הסיבות שבגללן קידום בתוצאות המובייל קריטי להצלחה שלכם ונצלול לאיך עושים קידום אתרים מותאם לסלולר.

מה זה קידום אתרים בסלולר?

קידום אתרים במובייל מתייחס בעיקר לפן הטכני של האתר עצמו, אך גם לאסטרטגיית מילות המפתח, התוכן והקישורים. הרעיון הוא לבצע אופטימיזציה באתר, ראשית כדי שיהיה 100% ידידותי למובייל, במטרה לשפר את מיקומיו בתוצאות החיפוש (שהן כאמור מוכוונות מכשירים ניידים), תוך כדי איתור שאילתות חיפוש המתבצעות במובייל והתאמת התוכן באתר, במטרה להזרים את אותם גולשים מתוצאות החיפוש האורגניות אליכם.

למה קידום בתוצאות המובייל חיוני להצלחה שלכם?

להלן כמה סיבות לכך שכדאי לכם לעשות את המאמץ ולהתאים את אתרכם לחיפושים המתבצעים במכשירים ניידים:

  • כמות החיפושים – נפח החיפושים שגולשים מבצעים מהמכשיר הנייד שלהם נמצא בעליה מתמדת והוא לא צפוי לעצור בקרוב. כבר היום, כמות החיפושים בניידים עברה את כמות החיפושים המתבצעת ממחשבים נייחים. נכון לכתיבת שורות אלו, מדובר על מאזן של 60%-40% בקירוב, לטובת המובייל. כלומר, רוב הסיכויים שהלקוח הפוטנציאלי שלכם מחפש את מה שיש לכם להציע, מהמכשיר הסלולרי שלו. אם האתר שלכם יעמוד בקריטריונים, הסיכוי שהוא ינחת אצלכם יעלה משמעותית.
  • גוגל רואה הכל בעיניים של מכשיר נייד – מאז עדכון מובייל פירסט בשנת 2021, גוגל עברו לסרוק אתרים בגרסת המובייל שלהם. זה אומר שאיך שהאתר שלכם נראה במכשירים נייחים זה טוב ויפה, אבל הגרסה הקובעת עבור גוגל היא הגרסה הסלולרית. אם האתר שלכם לא מותאם לסלולר, יהיה לו קשה מאוד להתברג גבוה בתוצאות החיפוש.
  • חיפוש קולי – אם אתם רוצים להתכונן לעתיד וליהנות כבר עכשיו מהטרנד העולה של חיפושים קוליים, אופטימיזציה למובייל היא הכרחית. כמות החיפושים הקוליים נמצאת בעליה חדה והיא לא בלעדית רק למשתמשי הסלולר. ככל שיותר מכשירים חכמים של אמזון, גוגל ואפל נכנסים לבתים, כך עולה כמות החיפושים הקוליים שמתבצעים דרכם. נכון שהיום מכשירים כמו Google Home, Alexa ו-Apple HomeKit נפוצים בעיקר בארה״ב ובמערב אירופה, אך זוהי שאלה של זמן עד שיכבשו את יתר העולם. כמובן שאם עיקר העבודה שלכם הוא בצפון אמריקה ואירופה, הרי שמומלץ כבר עכשיו ליישם את ההמלצות שיעזרו לכם לשפר את החשיפה בחיפושים הקוליים.

איך מתאימים אתרים לסלולר ועושים קידום אתרי מובייל?

אז אחרי שהבנו מה זה קידום אתרים במובייל ולמה הוא חיוני להצלחה שלנו היום ובעתיד הנראה לעין, בואו נצלול לתוך המרכיבים שלו. נדבר על חווית המשתמש במובייל, ממה היא מורכבת ואיך להתאים אותה לגולשים ממכשירים ניידים, נתייחס לאסטרטגיית התוכן בקידום אתרי סלולר ונרחיב גם על נושא החיפוש הקולי – איך הוא עובד ואיך לשפר את הסיכויים שלנו להופיע בתוצאות האורגניות של חיפושים קוליים. שנתחיל?

האם האתר שלכם ידידותי למובייל?

לפני שנתקדם לשלבים הבאים, חשוב להבין איך גוגל מחליט אם האתר שלכם ידידותי למובייל או לא. הדרך הכי פשוטה לעשות זאת היא להכנס לקישור הזה, להקליד את כתובת האתר בשורת החיפוש וללחוץ על Test URL. לאחר מספר שניות בהן גוגל יסרוק את האתר, תתקבל התוצאה. במידה והכל תקין, תראו את ההודעה הזו:

בדיקת התאמה של אתר לסלולר

אם קיבלתם תוצאה שלילית, סימן שגוגל לא רואה את האתר שלכם כמתאים לגלישה בסלולר.

חווית משתמש בסלולר

הנקודה הראשונה שנתייחס אליה בתהליך ה-SEO של אתרים במובייל, היא חווית השימוש של הגולשים שלכם דרך המכשירים הניידים. מקום טוב להתחיל בו, הוא עיון באחוזי הנטישה של גולשי המובייל באתרכם. זמן השהייה באתר הוא גורם משמעותי שגוגל לוקח בחשבון כמפרמטר לדירוג האתר ולכן אנחנו רוצים לשפר אותו עד כמה שניתן.

איך ניגשים לבחון את אחוז הנטישה וזמני השהייה באתר? נכנסים לגוגל אנליטיקס, מנווטים ל-Audience>Mobile>Overview. מכאן תוכלו לראות את אחוזי הנטישה (Bounce Rate) באופן רוחבי או לבחון עמודים ספציפיים.

טראפיק אורגני בגוגל אנליטיקס

אם אחוז הנטישה במובייל דומה לזה שבמחשב, כנראה שחווית המשתמש דומה ובפן הזה הכל תקין. אם אתם מזהים הפרש ניכר באחוזי הנטישה לרעת המובייל, זה הזמן למצוא את מקור הבעיה ולתקן אותה. מה יכול לגרום לפגיעה בחווית השימוש במובייל ולאחוזי נטישה גבוהים יותר? בעיקר הדברים הללו:

מהירות טעינת האתר

רוב הגולשים ינטשו את האתר שלכם אם יקח לו למעלה מ-3 שניות להיטען. מקום טוב להתחיל לבדוק בו את ביצועי האתר שלכם במובייל, כפי שגוגל רואה אותו, הוא הכלי החינמי הזה מבית גוגל. לאחר שתזינו את כתובת האתר, הכלי ינתח אותו, יציג את התוצאה וחשוב מכך – את כל מה שצריך לתקן כדי לשפר אותה.

עיצוב רספונסיבי

הצעד הבא בשיפור חווית המשתמש באתר שלכם הוא להפוך אותו לרספונסיבי. מה זה אתר רספונסיבי? במשפט אחד – אתר שיודע להתאים את האלמנטים העיצוביים שלו בהתאם לגודל המכשיר שהוא מוצג על גביו. פלטפורמות פופולריות כגון וורדפרס, וויקס, שופיפיי ואחרות כבר תומכות בטכנולוגיה היישר מהקופסה.

אם בניתם את האתר שלכם בשנים האחרונות אצל חברה איכותית לבניית אתרים, סביר להניח שהוא כבר רספונסיבי. אם נכשלתם בבדיקת ההתאמה למובייל שביצעתם לפני כן, סביר להניח שאתרכם אינו רספונסיבי ויש צורך להתאימו או לבנות אתר חדש, כדי לשפר את חווית המשתמש במובייל.

פופאפים ובאנרים ידידותיים למובייל

אתרים רבים עושים שימוש בהנעות שונות לפעולה על מנת לעודד את הגולשים שלהם להירשם לניוזלטר, להשאיר פרטים, להוריד מדריך כלשהו וכו׳. זה המקום לומר שאין בכך שום דבר רע, אך מה שמתאים למסכי מחשב, לאו דווקא מתאים למסכים של מכשירי סלולר או טאבלטים.

בלא מעט מקרים, הפופאפים שקופצים בצג הנייד פשוט משתלטים על הדף, ולגולש שלא רוצה לבצע אינטראקציה עם הפופ אפ, לא נותרת ברירה אלא לצאת מהאתר בהקדם האפשרי. לכן, כדי לשפר את חווית השימוש בנייד בהקשר הזה, חשוב להקפיד על:

  • פופאפים והנעות לפעולה בגדלים ובעיצובים שמותאמים לסלולר – פחות פולשניים, מאפשרים לגולש לקרוא את תוכן ההצעה ולנקוט פעולה במידה ויבחר בכך.
  • להשאיר אפשרות ברורה ונגישה לסגור את הפופאפ או לוותר על מה שהוא מציע – כך הגולש יכול בצורה פשוטה לוותר על ההצעה ועדיין להישאר באתר, במקום לנטוש כי הוא לא הבין איך לסגור את ההצעה.
  • לא להקפיץ את הפופ אפ מיד עם כניסת הגולש לאתר – רוב הכלים היום מאפשרים המתנה של מספר שניות' הקפצה רק לאחר גלילה של אחוז מסויים מהעמוד וכדומה. כך יש לגולש הזדמנות להתרשם מהאתר שלכם ולבצע פעולות טרם הקפצת הפופאפ. במצב כזה, גם אם הפופאפ יגרום לעזיבתו, הפגיעה באחוז הנטישה וזמן השהייה הכללי תהיה פחותה.

אם תשימו לב לשלושת הנקודות הללו, תוכלו להמשיך וליהנות מפירות ההנעה לפעולה באתרכם, מבלי לפגוע בחווית השימוש של הגולשים במכשירים ניידים ועל ידי כך לשפר את זמן השהייה שלהם באתר.

אופטימיזציה של תוכן למכשירים ניידים

אז אחרי שהתאמנו את האתר שלנו למובייל ונתנו לו סיכוי טוב להתקדם בתוצאות האורגניות של גוגל, שיפרנו את חווית השימוש של הגולשים, כך שמי שמגיע אליו לא עוזב מיד, זה הזמן לעשות אופטימיזציה בתוכן, על מנת שגם הגולשים וגם גוגל יאהבו אותו.

בתהליך רגיל של קידום אתרים אנו בונים אסטרטגיית תוכן ומבצעים אופטימיזציה לתוכן, כך שיכיל כותרות רלוונטיות בהיררכיה מסויימת, מילות מפתח שרוצים לקדם ושיהיה באופן כללי מקצועי ומעמיק. כשאנחנו רוצים לעשות קידום אתרים בסלולר, יש כמה טוויסטים נוספים שנכנסים לתמונה.

מחקר מילות מפתח בסלולר

אם אנחנו מכוונים בעיקר לסלולר, יהיה זה הגיוני לבצע מחקר מילות מפתח שמותאם לחיפושים במובייל, על מנת לשלב את התוכן הנכון באתר שלנו ולהרוויח את הטראפיק האורגני.

איך עושים את זה? הכלי המומלץ לשם כך הוא SEMrush, אשר מאפשר לכם להזין מילת מפתח, לבחור את מדינת היעד ובהמשך גם בין מחשבים לניידים.

בדוגמה הבאה, הזנו את מילת המפתח ״קידום אתרים״ ובחרנו במובייל כדי לראות חיפושים ונתונים רלוונטיים עבור מכשירים ניידים בלבד:

מחקר מילים במובייל

כפי שניתן לראות, SEMrush מראה לנו גם וריאציות שונות של מילת המפתח שהזנו (בעמודה השמאלית התחתונה), גם שאלות שגולשים שואלים בתחום (עמודה אמצעית) וגם מילות מפתח דומות מהתחום (עמודה ימנית). מילות המפתח ונפחי החיפוש המוצגים כאן, מתייחסים לחיפושים המתבצעים ממכשירים סלולריים בלבד. מפה תוכלו להתעמק בתוצאות ולזהות ביטויי חיפוש רלוונטיים למובייל שתוכלו לקדם.

אחד הצירופים הפופולאריים בחיפושי מובייל הוא מילת המפתח + ״באזור שלי״ או ״לידי״ (באנגלית "near me"). כך למשל, אם אתם מחפשים מסעדה אסייתית מהנייד באזור שבו אתם נמצאים כעת, סביר להניח שתחפשו ״מסעדה אסייתית לידי״.

כדי ליהנות מהטראפיק הפוטנציאלי שחיפוש כזה יכול להניב, חשוב לבנות את כרטיס ה-Google My Business שלכם בצורה מלאה, כך שיכיל את הכתובת והטלפון של העסק ויוכל להיות מוצג בחיפושים מסוג זה. כמובן שבתחומים ובאזורים תחרותיים, תצטרכו לבצע פעולות נוספות כדי לקדם את הכרטיס שלכם ולגרום לגוגל להעדיף אותו על פני אחרים.

אופטימיזציה של תגיות מטא טייטל ומטא דיסקריפשן לסלולר

כנראה שאתם כבר מכירים את החשיבות של תגיות הטייטל והדיסקריפשן בפרויקט קידום אתרים קלאסי – תפקידן להראות לגוגל ולגולשים על מה העמוד מדבר, והן מוצגות בדף תוצאות החיפוש. במובייל, צריך לקחת בחשבון שגודל המסך קטן בהרבה וכך גם אורך התווים המוצגים בדף תוצאות החיפוש.

לכן, אם אנחנו רוצים להוציא את המקסימום מתגיות המטא במכשירים ניידים, כדאי להתחיל את כתיבתן במה שהכי חשוב ולהעביר את המסר באופן קצר וענייני, מבלי שחלקן ייחתכו ויקשו על הגולשים להבין במה מדובר. בצורה זו, נאפשר לגולשים להבין מה הנושא של הדף ונוכל להשפיע עליהם כדי להעדיף את האתר שלנו על פני האתרים האחרים בדף תוצאות החיפוש.

כאשר יותר גולשים מקליקים על האתר שלכם לעומת אתרים אחרים בתוצאות החיפוש, לא רק שאתם נהנים מיותר מבקרים באתר, אלא גם ה-CTR שלכם עולה, מה שמשפיע בתורו לחיוב על מיקומי האתר בתוצאות האורגניות.

שימוש באלמנטים ידידותיים למובייל בתוכן שלכם

הנקודה האחרונה שנדבר עליה בהקשר של אופטימיזציית תוכן לטובת מכשירים ניידים, היא האלמנטים השונים שאנו משתמשים בהם. נדגיש שככלל אצבע, כדאי מאוד להקפיד על שורות קצרות, ריווח מספק בין השורות עצמן, גודל פונט נוח לקריאה (לא פחות מ-16px), חלוקה לפסקאות ועוד. מעבר לכך, חשוב לשים לב גם לנושאים הללו:

  • תפריט ניווט – וודאו שתפריט הניווט הראשי באתר מספיק בולט וגם נוח לשימוש מהטלפון הסלולרי.
  • תוכן עניינים – ישנם תוספים שונים שמוסיפים תוכן עניינים לפוסטים ועמודים באתר. בעוד שתוכן העניינים עצמו הוא רעיון נהדר, בפוסטים ארוכים (כמו זה למשל), אם תוכן העניינים לא סגור בברירת המחדל שלו, אורכו עלול להיות כאורך הפוסט ולגרום לגולשים להתייאש בגלילה למטה עוד טרם יגיעו לתוכן.
  • שימוש בטכנולוגיות מיושנות – לא מעט אתרים עדיין משלבים בתוכן שלהם אלמנטים כמו פלאש אשר אינם נתמכים כלל על גבי מכשירים ניידים. שימו לב שאתם נמנעים מכך.
  • לא להעמיס – כבר הזכרנו את מהירות הטעינה והחשיבות שלה. אחת הדרכים לשפר את מהירות הטעינה של דף כלשהו היא לא להעמיס עליו בתמונות, סרטונים, מצגות וכו׳. חשוב להעשיר את התוכן ולגוון אותו, אך עשו זאת בטעם טוב ומבלי להעמיס.

למקסם את הפוטנציאל של החיפוש הקולי בקידום אתרים במובייל

כפי שכבר הזכרנו בקצרה בתחילת הפוסט, ישנה הסכמה ברורה בין טובי המוחות בעולם ה-SEO על כך שחיפוש קולי הוא העתיד בקידום אתרים. אז מה עוד אפשר לעשות כדי לשפר את המיקומים שלכם בתוצאות החיפוש הקולי? לפי ההנחיות של גוגל, כדי לשפר את הסיכוי של האתר שלכם להופיע גבוה בתוצאות של חיפוש קולי, עליכם לספק:

  • מענה מלא לשאלה שנשאלה או סיפוק המידע הנכון ביותר לחיפוש הקולי הספציפי
  • תשובות באורך הנכון בהתאם לשאלה שנשאלה (מיד נדגים מה באמת עובד הכי טוב בשטח)
  • ניסוח תקין של התשובה בפורמט הנכון

הדרך הטובה ביותר עבור אתרים ליהנות מחיפוש קולי, היא על ידי אופטימיזציה שמכוונת להכניס את הטקסט מהדף שלכם לאזור השאלות הנפוצות או ל-featured snippets (תוצאה אפס) בדף תוצאות החיפוש.

דוגמה של featured snippet
דוגמה ל-featured snippet בחיפוש ״מה זה קידום אתרים?״

איך עושים זאת? על ידי קיום התנאים הבאים:

  • סיפוק מענה נכון ורלוונטי לשאלה, לרוב באורך של עד 29 מילים
  • ניסוח הכותרות בפוסט בצורת שאלה
  • שימוש בבולטים או טבלאות ממוספרות בתוכן
  • אוטורטית דומיין גבוהה – ככל שאוטוריטת הדומיין שלכם גדולה יותר, כך גם הסיכוי להופיע
  • תוכן אשר ממוקם גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות הרגילות, הוא גם בעל סיכוי גבוה יותר להיכנס לאזור השאלות הנפוצות או ל-featured snippets

לסיכום

המכשירים הסלולריים והטאבלטים, הופכים לכלים העיקריים דרכם כולנו משתמשים באינטרנט. מטרת הפוסט הייתה לספק לכם את המדריך האולטימטיבי לקידום אתרים בסלולר כדי שתוכלו להתאים את עצמכם לעולם המשתנה כבר היום, וגם כדי להיערך טוב יותר לעתיד לבוא.

דיברנו על סטטוס החיפושים המתבצעים במובייל, על התועלת שכל חברה ועסק יכולים להצמיח משיפור מיקומי האתר שלהם בתוצאות האורגניות והתייחסנו בפירוט לנקודות המשמעותיות ביותר שיעזרו לכם לעשות זאת. אנו מקווים שנהנתם ולמדתם לפחות משהו חדש אחד. בהצלחה!

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור