עדכון פלורידה
דניאל מסטר
דניאל מסטר

עדכון פלורידה – שינוי האלגוריתם המשמעותי הראשון של גוגל

Email
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Facebook
תוכן עניינים

למה חשוב לגוגל לשכלל את אלגוריתם החיפוש שלה?

המציאות העסקית של גוגל אינה מתרכזת רק במנוע החיפוש למרות שהוא הפך שם גנרי למנועים כאלה. היא מחויבת, כמעט כמונופול, לספק שירות אמין ומדויק ויעיל כך שכל מי שמחפש בה משהו לפי צרכיו ימצא אותו בלי צנזורה ובלי תקלות טכניות והנדסיות. כמו כן, אנחנו יודעים שמהירות היא פרמטר חשוב שאסור לזלזל בו ולכן גוגל משכללת כל הזמן את האינדוקס כדי לקלוט מידע בצורה ברורה יותר ופליטה שלו לגולשים במהירות ובמדויק. ברור לכולנו שגוגל חייבת להתעדכן ולהשתכלל עם הזמן ככל שהמתכנתים והמהנדסים מוצאים שיטות יעילות ומדויקות להציג לנו תוצאות חיפוש, אולם האמת חייבת להיאמר שהעדכונים של גוגל יוצאים אחת לכמה שנים לא רק בגלל ההיקף של החיפושים והמידע אלא גם בגלל התאמה למציאות והסתגלות לשיטות הזנת התוכן של בעלי האתרים.

איך בעלי אתרים ועסקים עובדים עם גוגל?

לקוחות מחפשים עסקים לפי מילות חיפוש שמופיעות בתכנים שמזינים העסקים באתר שלהם. התוכן חייב להתאים לנושא ולמטרה של הגולש. בשביל זה הוא נכנס לגוגל ומצפה לתוצאה אמינה ומדויקת. האינטרס של בעלי עסקים הוא להופיע ראשונים ובמיקום טוב ככל האפשר. האינטרס של גוגל הוא שהגולשים ימצאו בדיוק את המידע הרלוונטי להם מבלי שייגררו בעל כורחם לאתרים שרק מתיימרים להציג את המידע שהם מחפשים, אבל למעשה רוצים לזכות בטראפיק. כלומר, אין אינטרס שלאתרים תגיע תנועה רבה שגוגל תקלוט ותדרג את האתר כאיכותי ורלוונטי כך ששוב יעלה ברשימת תוצאות החיפוש וידורג גבוה וחוזר חלילה. יחסי הגומלין האלה מובנים וברורים ועל כך כולם מרוויחים – גוגל מרוויחה מעסקים שמופיעים בה והגולשים מרוויחים מתוכן אמין.

למה נזקקו לעדכוני אלגוריתם?

חשוב לציין שאף אחד לא יודע באמת עד הסוף ובכל הפרטים מהו כל עדכון. גוגל שומרת לעצמה את הפרטים אבל חלק מהם מגיע לקהל ולמקדמי האתרים ולעסקים והם מתאימים את התכנים שלהם ואת האתרים לפי העדכונים. למה נדרשים עדכונים? משום שכמו בכל תחרות עזה ומרובת משתתפים יש תמיד כמה שניסו לקצר את הדרך, לעגל פינות ולנצל את האלגוריתמים של מנועי החיפוש להזנת תכנים לא ראויים מבחינת איכות, רלוונטיות, חוקיות ושמירה על זכויות יוצרים. האתרים האלה לא נענשו בהתחלה עד שהגיע הרגע שבו גוגל החליטה להילחם מלחמה נחושה בכל מי שניצל לרעה את מנוע החיפוש שלה והתחיל להוציא עדכוני אלגוריתם שנלחמו בספאמרים ובמקדמי אתרים שעבדו בשיטות לא לגיטימיות. 

מהו עדכון פלורידה?

תוכן שיווקי מכיל ביטויי חיפוש ומילות חיפוש ועד העדכון מקדמי אתרים נהגו להשתמש בתדירות גבוהה למדי במילות החיפוש כדי "לוודא" שהגולש יגיע לאתר. אלא שלפעמים זה בא על חשבון איכות המאמר והתוכן נראה כמו גיבוב מילים ללא קשר שביניהן מחברות מילות החיפוש בלבד. זה בדיוק מה שגוגל לא רצה להיות – פח אשפה של מילים שבו משתמש מי שיכול לממן טקסטים חסרי משמעות כאלה. בשנת 2003 יצא עדכון פלורידה שטלטל את עולם קידום האתרים בשינויים הגדולים שגרם ברשימת תוצאות החיפוש.

דירוגים השתנו ומי שדורג גבוה ברשימה הידרדר לאחור והיו רבים שאף נעלמו לחלוטין מתוצאות החיפוש. זה היה עדכון שהיה אמור להילחם בספאמרים שהציפו את התכנים שלהם במילות חיפוש בתדירות צפופה מדי מבלי לתת ערך אמיתי לגולש. התוצאה היא שאתרים שלא רצו להיגרר למלחמת המילים חסרות המשמעות יכלו סוף סוף להציע תוכן טוב ואיכותי כדי להתקדם ברשימת תוצאות החיפוש, בזמן שאתרי אינדקס למיניהם שלא הציעו דבר מלבד לקדם אתרים ללא ערך פשוט נפלו לאחור בתוצאות החיפוש ולא יכלו לקדם אתרים שאין להם דירוג משמעותי.

אם אתם כבר פה, הנה עוד כמה פוסטים ששווה לבדוק: