תחום קידום האתרים נחשב לדינמי בגלל השינויים הרבים והעדכונים הבלתי פוסקים באלגוריתם של גוגל, מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בישראל וברחבי העולם. כל אנשי ה-SEO מנסים להבין מה משפיע על תוצאות הדירוג בגוגל, הם מחפשים שיטות חדשות לקידום אתרי הלקוחות שלהם.
אסטרטגיות וטכניקות שעבדו יפה לפני שנים ספורות, אינן מתאימות עוד לקידום אתרים כיום. לכן כדאי להתעדכן ולהכיר את המגמות והטרנדים החדשים שצפויים להשפיע על תחום קידום האתרים לקראת שנת 2023 ההולכת ומתקרבת אלינו בצעדי ענק.
תשובות לשאלות בראש דף תוצאות החיפוש
לאחרונה ניתן לראות שגוגל שינה את אופן הצגת התשובות לשאלות שונות, אם עד לא מזמן מנוע החיפוש הציג את תוצאות החיפוש האורגניות במהירות גבוהה כדי לספק לגולשים תשובה עניינית מהירה ולאפשר להם לגלוש לאתרים רלוונטיים, כעת גוגל מנסה להשאיר את הגולשים בדף תוצאות החיפוש כמה שיותר זמן.
למעשה, גוגל מציג בראש הדף תשובות רלוונטיות בהתאם לשאלה שהקליד הגולש במנוע החיפוש, כך הגולשים נשארים יותר זמן בדף והם נחשפים גם לפרסומות ומודעות שונות, ובעצם גוגל דואג לשורת הרווח שלו. השירות החדשני בגוגל מסייע לגולשים כיוון שהגולש יכול לקבל תשובה איכותית לשאלה המעניינת אותו, ללא צורך לגלוש לדף או לאתר אחר.
לכן, אחת המגמות שהולכות ומתחזקות אל תוך שנת 2023 היא שימוש ב- Featured Snippets, כאשר גוגל מחלץ פסקה רלוונטית בהתאם לשאלה של הגולש מתוך האתרים ומציג אותם בראש דף תוצאות החיפוש עם קישור לאתר ממנו המקטע לקוח, והאתר זוכה לחשיפה גדולה בתמורה.
אופטימיזציה עם הקשרים רחבים יותר
עולם קידום האתרים משתנה בתדירות גבוהה, בעיקר בגלל תכיפות העדכונים באלגוריתם של גוגל. אנשי ה-SEO התמקדו במשך שנים בקידום אתרים באמצעות אופטימיזציה טכנית לאתר, לרבות מחקר מילות מפתח ושילוב הביטויים בכותרות, בטקסטים וכדומה.
מאחר וגוגל משנה את כללי המשחק אחת לכמה זמן, כעת יש לבצע אופטימיזציה בעלת הקשרים רחבים יותר כיוון שמנוע החיפוש מציג בדף תוצאות החיפוש לא רק קישור לאתרים אלא גם גרפים, תשובות לשאלות וסרטונים קשורים.
חברת גוגל משקיעה משאבים עצומים בשיפור הנראות של דפי תוצאות החיפוש, כבר היום ניתן לראות תוצאות ויזואליות יותר עם תמונות, גרפים וסרטוני וידאו. מקדמי האתרים חייבים להתייחס לכך ולבצע אופטימיזציה בהתאם.
חיפוש קולי
הזמנים משתנים כהרגלם, ואיתם משתנים גם המכשירים והאמצעים באמצעותם אנו ניגשים אל האינטרנט. בהקשר זה ראוי להיזכר בציטוט של גוגל סביב השקת האלגוריתם Hummingbird: "ביצוע חיפוש באמצעות הסמארטפון ירגיש כמו מודם חיוג ישן מיושן". הנה מספר עובדות שמספרות את הסיפור כולו:
בנובמבר 2016 פרסמה StatCounter כי לראשונה עבר היקף השימוש באינטרנט באמצעות מכשירי מובייל ניידים, את היקף השימוש באמצעות מחשבים נייחים. כעת גוגל אומרים כי 27% מהאוכלוסיה כבר משתמשת בחיפוש קולי. המגמה צפויה להימשך גם בשנת 2023 והמומחים טוענים כי יותר ויותר גולשים ישתמשו באופציה זו בגלל הנוחות שלה והגדלת הכניסה של מכשירים חכמים שונים לבתים.
החיפוש הקולי הופך לקל יותר לשימוש, לזמין ואינטואיטיבי יותר, אך בראש ובראשונה לאפקטיבי יותר. מרגע בו מגלים המשתמשים כי החיפוש הקולי מספק להם תוצאות לא פחות טובות מהקלדת החיפוש, ועושה את זה בקלות רבה הרבה יותר, מגמת השימוש יכולה להתקדם אך ורק כלפי מעלה. המחסום העיקרי כרגע הוא, חוסר ההתאמה של השימוש בתכונת החיפוש הקולי בסיטואציות חברתיות מסוימות, אך גם מצב זה צפוי להשתנות, ככל שהשימוש בו יהפוך למקובל ושכיח יותר.
איך הדבר משפיע על קידום אתרים בשנת 2023? זוהי עוד סיבה להתאים יותר דפים לסגנון של שאלות ותשובות, כדי להגדיל את הסיכוי של האלגורתים להציג את האתר שלכם כתשובה הטובה ביותר לחיפוש הקולי. ניתן לעשות זאת גם עבור חברות המספקות שירותים וגם אלו שמוכרות מוצרים פיזיים או אינטרנטיים.
עדיפות למדריכים ולתכנים מקיפים ומעמיקים
כולם יודעים שגוגל אוהב תוכן איכותי, אך גם בתחום זה יש שינויים שחשוב להתייחס אליהם. לקראת שנת 2023 אפשר לראות בצורה ברורה שגוגל החליט להעניק דירוג גבוה יותר לאתרים המציעים תכנים מקיפים, איכותיים, מקוריים ומעמיקים.
למעשה, אם עד לא מזמן מקדמי אתרים המליצו להעלות לאתר של הלקוח הרבה מאמרים ותכנים קצרים יחסית, כעת מסתפקים בתוכן ארוך ומקיף הכולל בתוכו ביטויי מפתח כלליים וביטויי זנב ארוך.
במקום תוכן באורך 350 או 400 מילה, המגמה בשנת 2023 היא להעלות תכנים ארוכים של 1,000 מילה או יותר, ויש לשלב בהם ביטויי זנב ארוך, כיוון שכך גוגל מבין כי זהו תוכן מקיף ומעמיק, והוא יעדיף להציג אותו בפני הגולשים.
למעשה, אסטרטגיית התוכן עוברת שינויים מהירים בשנה האחרונה, וחלפו הימים בהם חברות קידום אתרים הפיצו מאמרים קצרים עם חזרה מרובה על מילות המפתח. לקראת שנת 2023 ההתמקדות היא בתוכן ארוך ואיכותי, כאשר יש לחשוב מראש איזה תוכן מתאים לגולש ומה הוא רוצה לקבל, ובהתאם לכך לכתוב את הטקסט.
האלגוריתם של גוגל מעדיף כיום תוכן מקיף, מעמיק ואיכותי, וכאשר גוגל סורק דפים ומבין כי זהו תוכן איכותי, הוא מעניק דירוג גבוה יותר לאתר המקודם ומתייחס לאתר כאוטוריטה בתחום. לכן, חשוב שחברת קידום האתרים תשלב גם קישורים מאתרים איכותיים וסמכותיים בתחום רלוונטי הקשור לאתר המקודם.
חוויית משתמש כגורם קריטי לקידום האתר
לקראת שנת 2023 ידוע כבר שגוגל מעניק דירוג גבוה יותר לאתרים המציעים חוויית משתמש איכותית וייחודית. לכן, חשוב לוודא כי חברת הקידום שלכם מתייחסת לנושא חוויית המשתמש ומבצעת שיפורים באתר כדי לשפר את חוויית הגלישה באתר.
חשוב לזכור כי האלגוריתם של גוגל מציע ניקוד גבוה יותר לאתרים בהם זמן השהייה ארוך מהממוצע, הגולש מבקר בכמה דפים באתר, התוכן באתר איכותי, מקורי ובעל ערך לגולשים ועוד. יש חשיבות גם למהירות טעינת דפי האתר.
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו