שיווק באינטרנט הוא חלק עיקרי בתוכנית השיווק של כל עסק כיום. אנו יכולים לראות שגם רשתות גדולות משקיעות בערוצי השיווק הדיגיטליים, באתרי האינטרנט שלהם, בדפי הפייסבוק, בפרופילים העסקיים ברשתות החברתיות, בדפי נחיתה, בקמפיינים ממומנים ומה לא. הכוח העצום, בשילוב אינספור כלים שימושיים, הופכים את האינטרנט לערוץ התקשורת האטרקטיבי והפופולרי ביותר כיום.
היכולת לאסוף מידע, לנתח נתונים, להנפיק דוחות, למקד את הפרסומים לקהל יעד לפי פילוחים רבים והאפשרות לפרסם אפילו בתקציבים נמוכים יחסית, עוזרים לאלפי בתי עסק בישראל, ועוד מיליוני עסקים רבים ברחבי העולם, להגיע ללקוחות חדשים ולהגדיל את ההכנסה. ישנם אפילו עסקים שקהל הלקוחות וההכנסה שלהם מבוססים אך ורק על האינטרנט (על אחת כמה וכמה מאז שנכנסנו לתקופת הקורונה).
בשביל מה אנחנו צריכים תשתית שיווק אינטרנטית?
כשגולשים נחשפים לפרסום שלכם, הם צריכים להגיע לנקודת עוגן מסוימת שבה אתם צריכים לקבל את הפרטים שלהם, בין אם מדובר בהרשמה לרשימת תפוצה, ביצירת קשר לצורך התעניינות במוצר/שירות ובין אם מדובר בביצוע הזמנה או רכישה אונליין. אותה נקודת עוגן היא האתר שלכם, דף הנחיתה שלכם, דף הפייסבוק שלכם או כל תשתית אחרת שתבנו ותכוונו אליה את הלידים שלכם.
על התשתית להיבנות כמובן בהתאם לצרכים של העסק שלכם ובהתאם לאופן שבו אתם רוצים לשווק את העסק ולהתנהל מול הקהל שלכם. אם אתם רוצים שהלקוחות שמגיעים אליכם יבצעו רכישות אונליין, אז ככל הנראה תרצו לבנות אתר סחר עם המוצרים שלכם ואפשרות רכישה אונליין. זוהי דוגמה אחת מיני רבות כמובן. בואו נתחיל מהבסיס, שהוא אפיון קהל היעד שלכם.
אפיון קהל היעד
לפני שנחליט איזו תשתית הכי מתאימה לעסק שלנו, נרצה תחילה לאפיין את קהל היעד. ראשית מבחינת מגדר, האם קהל היעד שלכם הוא בעיקר נשים או גברים? אולי גם וגם? כדאי לקחת בחשבון גם מאפיינים דמוגרפיים כגון גילים, סטטוס משפחתי, מקום מגורים ועוד. עשו רשימה מסודרת של מאפייני קהל היעד האידיאלי שלכם. ככל שהאפיון יהיה ספציפי ומדויק יותר, ככה יהיה לכם קל יותר להבין איפה נמצא הקהל שלכם באינטרנט ואיך להגיע אליו.
היכן הוא נמצא ברחבי האינטרנט ואילו תשתיות צריך בשבילו?
האם תוכלו להגיע לקהל שלכם בצורה אפקטיבית באמצעות הרשתות החברתיות? אולי הוא יגיע אליכם דווקא מחיפוש בגוגל? היכן הקהל שלכם יכול להימצא ואיך תוכלו להגיע אליו? לאן תרצו לשלוח אותו? ומה תרצו לעשות איתו? (הרשמה לתפוצה, השארת פרטים ליצירת קשר באתר, הורדה של משהו, רכישה אונליין וכו').
דף נחיתה, אתר אינטרנט או דף עסקי בפייסבוק?
לאחר שהבנו מי קהל היעד שלנו והיכן אנחנו פוגשים אותו, מגיע הזמן לבחור את התשתית המתאימה ביותר ליישום האסטרטגיה. במקרים מסוימים יהיה הכרח לבנות אתר אינטרנט, בעוד שבמקרים אחרים דף נחיתה פשוט ואף עמוד עסקי בפייסבוק או גוגל העסק שלי, יכולים להספיק. בואו נבחן את האפשרויות העיקריות ולאילו מצבים הן מתאימות.
הקמת אתר אינטרנט לחברה
התשתית המקיפה והגמישה ביותר היא בניית אתר אינטרנט לחברה. היא גם היקרה מכולן ותעלה לכם לפחות כמה אלפי שקלים עבור אתר מקצועי. באמצעות אתר האינטרנט תוכלו לשווק כמעט בכל ערוץ אונליין ולהפנות את הקהל לאתר שלכם. אתם יכולים לקדם את האתר בצורה אורגנית במנועי חיפוש, להשקיע בקמפיינים ממומנים בגוגל, פייסבוק או מקום אחר.
אתר אינטרנט מאפשר לכם שליטה מלאה וגמישות מירבית: תוכלו לעצב אותו כראות עיניכם, לעקוב בצורה מדוייקת אחר המרות ולשייך אותן למקור שייצר אותן, להציג את מכלול השירותים שלכם, לספר את הסיפור שלכם במלואו, להציג סרטונים, פרויקטים שביצעתם, תוכן על כל סוגיו ועוד.
מה חשוב שיהיה באתר החברה ולמי זה מתאים?
כאשר אתם בונים אתר אינטרנט, חשוב שיהיו בו:
- התאמה מושלמת למכשירים ניידים
- מהירות טעינה קצרה
- חווית משתמש נוחה
- אפשרויות ליצירת קשר עם בית העסק
- מידע אודות השירותים והמוצרים שלכם
- תיק עבודות/לקוחות/פידבקים וכל מה שקשור בהם
- אפשרות לבצע מכירות אונליין כולל תהליך הסליקה, הפקת החשבוניות וכל מה שמסביב (לאתרי סחר בלבד)
הקמת דף נחיתה לחברה
דף נחיתה הוא עמוד בודד שיש לו בדרך כלל מטרה אחת. בדרך כלל המטרה היא לגרום לגולשים להשאיר פרטים או לרשום אותם לרשימת תפוצה על ידי מתן הטבה כלשהי. דפי נחיתה יכולים לעמוד בפני עצמם ואין צורך באתר אינטרנט שיכיל אותם.
דף נחיתה מתאים לקמפיינים ממומנים ברשתות חברתיות ובגוגל אך אינו מתאים לקידום אורגני. כמו כן, עמוד נחיתה כשמו כן הוא – ״עמוד״. כלומר זה לא המקום להציג בו מידע מפורט אודות החברה, דוגמאות לפרויקטים ועבודות שלכם או מוצרים רבים למכירה. פרט למגבלות שהזכרנו כעת, דף נחיתה דומה ביכולותיו לאתר אינטרנט. למעשה ניתן לומר כי מדובר בגרסה רזה של אתר אינטרנט אשר ממוקד בנושא ספציפי בלבד.
כיצד בנוי דף נחיתה ומתי זה מתאים?
דף נחיתה יכול להיות בנוי כדף בתוך האתר שלכם, הוא יכול להיות דף נחיתה חיצוני שמכינים מתוך מערכת תפוצה המציעה גם שירותי בניית דפי נחיתה, ויכול להיות גם דף הנבנה בפני עצמו, כאתר של עמוד אחד. דף מסוג זה יהיה בדרך כלל בדומיין בפני עצמו אם כי יכול להיות גם סאב דומיין של אתר קיים שלכם.
דף נחיתה הוא אופציה טובה בשני מקרים עיקריים:
- איסוף לידים לקמפיין ספציפי – חברות גדולות נוטות לצאת במבצעים שונים ולקדם מוצרים או שירותים מסוימים. כמו כן, ישנם עסקים שמקדמים הרשמות לאירועים מתחלפים והאופציה הטובה ביותר שלהם תהיה לבנות דף נחיתה ייעודי.
- לעסקים עם תקציב קטן – עסקים מתחילים או קיימים עם תקציב פרסום מוגבל, יכולים לחסוך את העלות של בניית אתר אינטרנט ולהסתפק בדף נחיתה, אליו יוכלו להתחיל להזרים גולשים ולקצור פניות.
אם אתם לא נמצאים בקטגוריות הללו, האופציה הטובה ביותר שלכם לטווח הארוך תהיה לבנות אתר אינטרנט מקצועי לחברה.
בניית דף עסקי ברשתות החברתיות
פייסבוק ואינסטגרם הן הרשתות החברתית הגדולה ביותר ושניות בפופולאריות שלהן רק לגוגל. מיליוני ישראלים מבלים ברשתות החברתיות מדי יום ולעתים שעות במהלך היום. פייסבוק מאפשרת לעסקים מגוון אופציות לשיווק וקידום העסק.
האפשרות הראשונה היא על ידי פרסום ממומן במערכת הפרסום של פייסבוק שיכולה לקשר מודעות ממומנות ישירות לאתר החיצוני של העסק שלכם. האפשרות השנייה היא השתתפות בקבוצות דיון בחינם והאופציה השלישית אליה נדבר מיד היא בניית עמוד עסקי ובניית קהילת עוקבים לעסק.
דף פייסבוק הוא אופציה חינמית לחלוטין, אך גם המוגבלת ביותר מהאפשרויות אותן סקרנו עד כה. לא נוכל להטמיע קודים למעקב המרות או שיווק מחדש בדף העסקי שלנו. כמו כן, אין לנו שליטה על עיצוב ופרסית העמוד, על אופן הצגת התכנים וכמובן שהוא אינו אידיאלי לקידום אורגני, משום שאין אפשרות להתאימו בצורה מיטבית עבור גוגל, בשל העדר שליטה בקוד האתר.
בנוסף לכך, כדאי לזכור שדף עסקי ברשת חברתית אינו באמת שייך לכם. מטא, לינקדאין, יוטיוב או טיקטוק, עלולות לסגור את העמוד שלכם ללא כל התראה מוקדמת ולהשאיר אתכם בידיים ריקות, ללא יכולת לגשת לתכנים שפרסמתם או לקהל שצברתם.
מדובר בחיסרון משמעותי שיש לקחת בחשבון, לעומת דף נחיתה הבנוי על דומיין עצמאי או אתר אינטרנט כמובן. עמוד עסקי בכל אחת מהרשתות החברתיות, כיעד העיקרי והבלעדי של העסק שלכם ברשת, היא אפשרות טובה להתחלה ללא השקעה כספית וכנקודת מגע נוספת עם קהל היעד שלכם. לא מומלץ להסתמך עליו באופן בלעדי.
לסיכום
בשלב הזה אתם כבר כנראה יודעים האם אתם זקוקים לאתר אינטרנט, דף נחיתה או עמוד עסקי ברשתות החברתיות. אם אתם עדיין לא בטוחים, בואו נסכם את זה בכמה שורות:
- ההמלצה החד משמעית עבור כל חברה או עסק היא להחזיק באתר אינטרנט איכותי ועצמאי, ממנו יוכלו לשווק מוצרים ושירותים, לקדם תכנים, לבנות מועדון לקוחות, למכור אונליין ולקדם אותו בכל ערוץ שיבחרו.
- דף נחיתה מתאים בעיקר למי שרוצה לקדם הצעה ספציפית או להתחיל בהשקעה מצומצמת בלבד. מעבר לכך שיש לו ייעוד בודד, דף נחיתה לא יכול להתקדם בצורה אורגנית כך שתהיו חייבים להסתמך על פרסום ממומן או דרכים יצירתיות אחרות להזרים אליו טראפיק.
- דף עסקי ברשתות החברתיות הוא האופציה הכי פחות מומלצת וכדאי להשתמש בה רק אם אין באפשרותכם להשקיע במשהו אחר. נכון, מערכת הפרסום של פייסבוק הינה כלי שיווק עוצמתי במיוחד וניתן באמצעותה להגיע לגולשים רלוונטיים עם עמוד עסקי בלבד. יחד עם זאת, העדר השליטה בפלטפורמה וחוסר היכולת להשתמש בכלי שיווק חשובים שהזכרנו בפוסט, הופכים את ההסתמכות על דף עסקי ברשתות החברתיות בלבד, לאופציה הכי פחות טובה.
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו