דף נחיתה, אתר אינטרנט או אולי דף עסקי בפייסבוק? איך תדעו מה מתאים לכם?

שיווק באינטרנט הוא חלק קריטי ואולי אפילו העיקרי בתוכנית השיווק של כל עסק כיום. אנו יכולים לראות שגם רשתות גדולות משקיעות בערוצי השיווק הדיגיטליים, באתרי האינטרנט שלהם, בדפי הפייסבוק, בפרופילים העסקיים ברשתות החברתיות, בדפי נחיתה, בקמפיינים ממומנים ומה לא. הכוח העצום בשילוב אינספור כלים שימושיים הופכים את האינטרנט לערוץ התקשורת האטרקטיבי והפופולרי ביותר כיום בקרב אנשים.

היכולת לאסוף מידע, לנתח נתונים, להנפיק דוחות, למקד את הפרסומים לקהל יעד לפי פילוחים רבים והאפשרות לפרסם אפילו בתקציבים נמוכים יחסית עוזרים לעשרות ואולי אפילו מאות אלפי בתי עסק בישראל, ועוד מיליוני עסקים רבים ברחבי העולם, להגיע ללקוחות חדשים ולהגדיל את ההכנסה. ישנם אפילו עסקים שקהל הלקוחות וההכנסה שלהם מבוססים אך ורק על האינטרנט (על אחת כמה וכמה מאז שנכנסנו לתקופת הקורונה).

בשביל מה אנחנו צריכים תשתית שיווק אינטרנטית?

כדי להגיע לקוחות דרך האינטרנט אתם צריכים להשקיע בערוצי שיווק מסוימים התואמים את תוכנית השיווק שלכם. העניין הוא שאותם אנשים שנחשפים אליכם, צריכים להגיע לנקודת עוגן מסוימת שבה אתם צריכים לקבל את הפרטים שלהם, בין אם מדובר בהרשמה לרשימת תפוצה, ביצירת קשר לצורך התעניינות במוצר/שירות ובין אם מדובר בביצוע הזמנה או רכישה אונליין. אותה נקודת עוגן היא האתר שלכם, דף הנחיתה שלכם, דף הפייסבוק שלכם או כל תשתית אחרת שתבנו ותכוונו אליה את הלקוחות שלכם.

על התשתית להיבנות כמובן בהתאם לצרכים של העסק שלכם ובהתאם לאופן שבו אתם רוצים לשווק את העסק ולהתנהל מול הקהל שלכם. אם אתם רוצים שהלקוחות שמגיעים אליכם יבצעו רכישות אונליין אז ככל הנראה תצטרכו אתר חנות אונליין עם המוצרים שלכם ואפשרות רכישה אונליין, אפשרות הרשמה לתפוצה ולטפח את רשימת התפוצה שלכם (סוג של מועדון לקוחות דיגיטלי) וכו'. זוהי דוגמה מיני רבות כמובן. בואו ונתחיל מהבסיס והוא אפיון קהל היעד שלכם.

שלב 1 – אפיון קהל היעד

לפני שנחליט איזו תשתית הכי מתאימה לעסק שלנו נרצה תחילה לאפיין את קהל היעד. גברים? נשים? גם וגם? בני כמה? היכן הם עשויים לגור? מה מצבם הכלכלי? כמה ילדים יש להם? וכו'. רשמו דברים שיכולים לאפיין לקוחות אמיתיים שלכם. ככל שהאפיון יהיה יותר ספציפי ומדויק אז יהיה לכם יותר קל להבין איפה נמצא הקהל שלכם באינטרנט ואיך להגיע אליו.

היכן הוא נמצא ברחבי האינטרנט ואילו תשתיות צריך בשבילו?

האם תוכלו להגיע לקהל שלכם בצורה אפקטיבית באמצעות הרשתות החברתיות? אולי הוא יגיע אליכם דווקא מחיפוש בגוגל? היכן הקהל שלכם יכול להימצא ואיך תוכלו להגיע אליו? לאן תרצו לשלוח אותו? ומה תרצו לעשות איתו? (הרשמה לתפוצה, השארת פרטים ליצירת קשר באתר, הורדה של משהו, רכישה אונליין וכו').

הקמת אתר אינטרנט לחברה

התשתית המקיפה והחשובה ביותר היא בניית אתר אינטרנט לחברה. היא גם היקרה מכולן ככל הנראה ותעלה לכם לפחות כמה אלפי שקלים עבור אתר מקצועי. אתרי חנות מסחר אונליין ואתרים הדורשים גם במערכות שונות הם אתרים מעט יקרים יותר. באמצעות אתר האינטרנט תוכלו לשווק כמעט בכל ערוץ אונליין ולקשר אל הקהל לאתר שלכם. אתם יכולים לקדם את האתר בצורה אורגנית במנועי חיפוש, להשקיע בקמפיינים ממומנים בגוגל, פייסבוק או מקום אחר ועוד.

ֿאתר אינטרנט מאפשר לכם שליטה מלאה וגמישות מירבית: תוכלו לעצב אותו כראות עיניכם, לעקוב בצורה מדוייקת אחר המרות ולשייך אותן למקור שייצר אותן, להציג את מכלול השירותים שלכם, לספר את הסיפור שלכם, להציג סרטונים, פרויקטים שביצעתם, תוכן על כל סוגיו ועוד.

מה חשוב שיהיה באתר החברה ולמי זה מתאים?

כאשר אתם בונים אתר לעסק חשוב שיהיו בו כמה דברים חשובים כבסיס לעבודה עם האתר:

  • תוכן ראשוני טוב למילוי האתר. כמובן תוכן ייחודי ובעל ערך. כולל תוכן בעמודים הראשיים בתפריט הראשי באתר.
  • תפריטים ואפשרויות ניווט נוחות ויעילות.
  • מספר אפשרויות ליצירת קשר עם בית העסק: כתובת, דף צור קשר, מספר טלפון לחיץ בראש האתר, תוסף וואטסאפ לאפשרות שליחת הודעה מהירה בוואטסאפ וכו'.
  • מידע אודות השירותים והמוצרים שלכם.
  • תיק עבודות/לקוחות/פידבקים וכל מה שקשור בהם.
  • גלישה מהירה וחוויית משתמש טובה ומעלה.

 

הקמת דף נחיתה לחברה

דף נחיתה הוא עמוד בודד שיש לו בדרך כלל מטרה אחת. המטרה תהיה שאנשים ירשמו בדף הזה או ירכשו מוצר באופן ישיר. דפי נחיתה למכירה נפוצים יותר בחו"ל אם כי ישנם בעלי עסק רבים שמשקיעים בדפי נחיתה לצורך מכירה ישירה דרכו. בדרך כלל דפי הנחיתה העומדים בפנים עצמם (כלומר לא דף שהוא חלק מאתר החברה ומבודד על כתובת דומיין משלו), יהיה דף שמיועד לרשום אנשים לתפוצה או למשהו אחר: לרשום אנשים להתעניין בקורס/באירוע הבא, לרשום אנשים להורדת ספרון דיגיטלי, לרשום אנשים לקבלת שובר הנחה בחנות, לרשום אנשים כחברי מועדון וכו'.

דף נחיתה מתאים לקמפיינים ממומנים ברשתות חברתיות ובגוגל אך אינו מתאים לקידום אורגני. כמו כן, עמוד נחיתה כשמו כן הוא – ״עמוד״. כלומר זה לא המקום להציג בו מידע מפורט אודות החברה, דוגמאות לפרויקטים ועבודות שלכם או מוצרים רבים למכירה. פרט למגבלות שהזכרנו כעת, דף נחיתה דומה ביכולותיו לאתר אינטרנט. למעשה ניתן לומר כי מדובר בגרסה רזה של אתר אינטרנט אשר ממוקד בנושא ספציפי בלבד.

כיצד בנוי דף נחיתה ומתי זה מתאים?

דף נחיתה יכול להיות בנוי כדף בתוך האתר שלכם, הוא יכול להיות דף נחיתה חיצוני שמכינים מתוך מערכת תפוצה המציעה גם שירותי בניית דפי נחיתה, ויכול להיות גם דף הנבנה בפני עצמו, כאתר של עמוד אחד. דף מסוג זה יהיה בדרך כלל בדומיין בפני עצמו אם כי יכול להיות גם סאב דומיין של אתר קיים שלכם.

דף הנחיתה יהיה בנוי כעמוד אחד עם מטרה אחת וכל העמוד והתוכן בו מוקדשים לטובת מטרה זו. זה יכול להיות הרשמה לתפוצה, השארת פרטים להתעניינות במוצר/בשירותי החברה או ביצוע רכישה אונליין. התוכן יהיה בנוי מסקשנים שונים כאשר כל משווק רואה לנכון לכלול חלקים אחרים או להסיר חלקים שהוא חושב שפחות רלוונטיים או פחות עובדים היום. בדרך כלל החלק העליון יכלול סרטון מכירה או תמונה כלשהי עם כותרת שיווקית מפוצצת ואפשרות הרשמה לתפוצה כבר מהחלק העליון של העמוד.

לאחר מכן זה כבר תלוי בכם ובמשווק שלכם. זה יכול להיות תוספת אייקונים עם סוגי שירותים. רשימת יתרונות ובולטים. כותרות משנה נוספות לאורך העמוד. תיק עבודות. בין לקוחותינו, המלצות, הוכחות, מידע נוסף על המוצר/השירות, סילבוס אם מדובר בקורס / סדנה / אירוע כלשהו וכמובן מספר פעמים שבהם מוצגת האפשרות להשארת פרטים בעמוד הנחיתה או לחילופין ביצוע רכישה או הזמנה.

בניית דף עסקי ברשתות החברתיות

פייסבוק ואינסטגרם הן הרשתות החברתית הגדולה ביותר ושניות בפופולאריות שלהן רק לגוגל. מיליוני ישראלים מבלים ברשתות החברתיות מדי יום ולעתים שעות במהלך היום. פייסבוק מאפשרת לעסקים מגוון אופציות לשיווק וקידום העסק.

האפשרות הראשונה היא על ידי פרסום ממומן במערכת הפרסום של פייסבוק שיכולה לקשר מודעות ממומנות ישירות לאתר החיצוני של העסק שלכם. האפשרות השנייה היא השתתפות בקבוצות דיון בחינם והאופציה השלישית אליה נדבר מיד היא בניית עמוד עסקי ובניית קהילת עוקבים לעסק.

דף פייסבוק הוא אופציה חינמית לחלוטין אך גם המוגבלת ביותר מהאפשרויות אותן סקרנו עד כה. לא נוכל להטמיע קודים למעקב המרות או שיווק מחדש בדף העסקי שלנו. כמו כן אין לנו שליטה רחבה על עיצוב ופרסית העמוד, על אופן הצגת התכנים וכמובן שהוא אינו אידיאלי לקידום אורגני שכן אין אפשרות להתאימו בצורה מיטבית עבור גוגל בשל העדר שליטה בקוד האתר או גישה לאלמנטים הכרחיים כמו תגיות מטא שונות.

בנוסף לכך, דף עסקי ברשת חברתית אינו באמת שייך לכם. פייסבוק או לצורך העניין אינסטגרם, לינקדאין, יוטיוב או טיקטוק, עלולות לסגור את העמוד שלכם ללא כל התראה מוקדמת ולהשאיר אתכם בידיים ריקות, ללא יכולת לגשת לתכנים שפרסמתם או לקהל שצברתם. מדובר בחיסרון משמעותי שיש לקחת בחשבון לעומת דף נחיתה הבנוי על דומיין עצמאי או אתר אינטרנט כמובן. עמוד עסקי בכל אחת מהרשתות החברתיות, כיעד העיקרי והבלעדי של העסק שלכם ברשת, היא אפשרות טובה להתחלה ללא השקעה כספית וכנקודת מגע נוספת עם קהל היעד שלכם. לא מומלץ להסתמך עליו באופן בלעדי.

איך עובדים עם דף עסקי בפייסבוק או באינסטגרם?

דף עסקי הוא למעשה עמוד המיועד לקידום מותג מסוים. זה יכול אדם כלשהו שהוא העסק (למשל מרצה, מאמן אישי וכו') וזה יכול להיות חברה בכל סדר גודל או סוג. לאחר פתיחה ועיצוב העמוד העסקי המטרה תהיה לבנות קהילה תומכת במותג שלנו, לגרום לה להתחבר אלינו ומשם הדרך לכך שרבים מאותה קהילה יהפכו ללקוחות היא קצרה יותר.

תפעול הדף העסקי בצורה שוטפת הוא המפתח לחבר אליכם את הקהילה שגם ככה מוצפת באינספור סטטוסים ומסרים של חבריהם. בדרך כלל נהוג להעלות לפחות סטטוס אחד ביום ודפים מאוד פעילים של עסקים גדולים מעלים מספר סטטוסים ביום.

הסטטוסים יכולים לכתוב טיפים בעלי ערך, סרטונים מצחיקים או אטרקטיביים הקשורים לתחום שלכם, מדריכים, תקצירי תכנים שהעלתם לאתר שלכם, שיתוף סרטונים מערוץ היוטיוב של העסק, תחרויות ושאלונים נושאי פרסים, חדשות ועדכונים, קידום מוצרים/שירותים ועוד. כמובן שטוב לאזן בין כמה סוגי סטטוסים ולא רק לנסות לשווק ולמכור כי הקהל לא יעריך זאת ויצביע ברגליו.

אז מה הכי מתאים לעסק שלנו?

כעת אתם צריכים לבחור את התשתית המתאימה ביותר לעסק שלכם. כדאי להתייעץ עם משווק מקצועי או חברת פרסום בנושא אולם אם אתם רוצים להסתמך על מה שלמדתם במאמר זה אז הנקודות הן פשוטות:

  • ההמלצה החד משמעית עבור כל חברה או עסק בר קיימא היא להחזיק באתר אינטרנט איכותי ועצמאי ממנו יוכלו לשווק מוצרים ושירותים, לקדם תכנים, לבנות מועדון לקוחות, למכור אונליין ולקשר אל האתר מכל ערוץ שיווקי שיבחר בו.
  • דף נחיתה מאתים בעיקר למי שרוצה לבנות רשימת תפוצה או לקדם מוצר מסויים, אירוע או משהו ספציפי. מדובר בכלי משלים שיעיל מאוד לפרסום ממומן אך אינו מתאים לקידום אורגני.
  • דף עסקי ברשתות החברתיות מתאים לעסקים שרוצים לבנות קהילה תומכת סביב העסק ולהשתמש בכוחן של הרשתות החברתיות והמידע שיש להם על קהל הלקוחות הפוטנציאלי. מערכת הפרסום של פייסבוק הינה כלי שיווק עוצמתי במיוחד וכתוספת לאתר הרשמי של החברה.

 

כמה זה עולה ואיך להתקדם?

אם ברצונכם להתחיל לפרסם באינטרנט, ראשית אתם צריכים תשתית. בניית התשתית עולה כסף וטוב שיבנה אותה איש מקצוע רציני ומקצועי. בעלי עסקים רבים המנסים להשקיע זמן בלימוד בניית אתר או תשתית אחרת יכולים לחסוך בעלויות אבל להשקיע הרבה זמן ולא בטוח שהתוצאה תהיה מקצועית מספיק. עם זאת זה נתון לבחירתכם. איש מקצוע יגבה בערך 1500-2000 ש״ח עבור דף נחיתה מקצועי או הקמת עמוד בפייסבוק הכולל עיצוב ראשוני ומעט תוכן.

מחיר של אתר מקצועי לעסק מתחיל לרוב באיזור ה- 5000 ש״ח לאתר תדמיתי, 10-15 אלף ש״ח לאתרי חנות המכילים מוצרים, התממשקויות שונות למערכות סליקה, משלוח ועוד, ויכול להגיע לעשרות אלפי שקלים כתלות בכמות המוצרים, העמודים והפונקציות המורכבות הדרושות באתר.

זכרו שבעוד שעמודי נחיתה ודפי פייסבוק משמשים בהרבה מקרים כתוספת לאתר הרשמי, אתר אינטרנט הוא המשרד או הבית של העסק שלכם. אל תחסכו על הנראות שלו ועל האופן שבו אתם רוצים שיתפקד. מדובר בהשקעה חד פעמית אשר תשרת אתכם לאורך שנים ויכולה להשפיע באופן דרמטי על מידת ההצלחה של מאמצי השיווק שלכם.

/* */