מודעות תמונה (IMAGE AD)

מהן מודעות תמונה?

מודעות תמונה הן מסוגי המודעות הנפוצות ביותר ברשת האינטרנט. מדובר למעשה במודעה שכל כולה היא תמונה או שחלק גדול ממנה הוא תמונה. מודעות אלה בולטות יותר ביחס למודעות טקסט רגילות ובעלות יחס המרה גבוה יותר בדרך כלל.

גם גוגל, גם פייסבוק וגם מערכות פרסום אחרות תומכות בפרסום תמונות עם השותפים שלהם באמצעות קמפיינים ממומנים וכן תוכלו להשתמש במודעות תמונה גם שלא במסגרת קמפיין ממומן (למשל באמצעות שכירת שטח פרסום כספונסרים באתר כלשהו). כדי להבין יותר לעומק את סוגי מודעות תמונה הנפוצים ביותר, טכניקות הפרסום הקשורות למודעות תמונה ואפילו הפרטים הטכניים המומלצים לתמונות הכנו עבורכם כתבה זו.

פרסום מודעות תמונה בפייסבוק

פייסבוק מציעה לנו מגוון דרכים לפרסם את העסק או המותג שלנו. מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת לנו להקים קמפיין ממומן ולשלוח אנשים אל פוסט בעמוד העסקי שלנו או אפילו ישירות אל אתר העסק אם נרצה בכך. ברוב הקמפיינים של פייסבוק תמונה היא מרכיב חיוני ואף קריטי בשל העובדה שפייסבוק מבוססת בעיקר על פרסומים ויזואליים. גודל התמונה תלוי במקום שבו היא תפורסם. למשל תמונת נושא לפוסט בפיד שלכם בפייסבוק טוב שתהיה בגודל של 1200 על 628 פיקסלים.

מודעת תמונה

תמונה בתפריט הצדדי של פייסבוק באזור הפרסומות הממומנות תהיה בגודל של 1200 על 628 פיקסלים כגודל מומלץ אך לא פחות מ-254 על 133 פיקסלים כגודל אפשרי. מאמר מיידי היא אופציית פרסום לשיתוף של מאמר מהאתר שלכם/של מישהו אחר ישירות דרך פייסבוק. בשיתוף מאמר מיידי מופיעה תמונה שבדרך כלל תהיה תמונת הנושא של המאמר מהאתר אולם במסגרת מערכת הפרסום תוכלו לבחור את תמונת הנושא שתופיע בפרסומת. תמונת Marketplace של פייסבוק תהיה בגודל מומלץ של 1200 על 1200. הפורמטים המומלצים הם JPG או PNG.

קמפיין ממומן בגוגל עם מודעות תמונה

מערכת הפרסום של גוגל – גוגל אדס, מאפשרת לנו להקים קמפיין פרסום מכמה סוגים: קמפיין מודעות טקסט, קמפיין מודעות וידאו וקמפיין מודעות תמונה (באנרים). מודעות תמונה בגוגל נחשבות לפופולריות מאוד בעיקר בשל העלות המוזלת יותר שלהם ביחס למודעות הטקסט. החיסרון הוא שמאותה סיבה של עלויות מוזלות שלכם כמפרסמים – גם השותפים של גוגל מרוויחים פחות ולכן לא תמיד מאפשרים מודעות תמונה של גוגל באתרים שלהם אלא רק מודעות טקסט.

מודעות התמונה של גוגל יכולים להיות בפורמט PNG, JPEG, GIF ופורמטים נוספים שגוגל תומכת בהם. גוגל תומכת במגוון רחב של פורמטים וגדלים של מודעות ולכן מומלץ להכין את הבאנר שלכם לקמפיין במגוון גדלים כדי להגדיל את הסיכוי שלו לקבל יותר חשיפה ביותר אתרים. בין הגדלים הפופולריים ביותר: 468 על 60 פיקסלים, 728 על 90, 160 על 600, 120 על 600, 150 על 180, 336 על 280, 125 על 125, 250 על 300 ו-240 על 400.

פרסום מודעות תמונה ברשתות החברתיות ללא קמפיין ממומן

גם ללא קמפיין ממומן תוכלו לפרסם את העסק שלכם באמצעות מודעות תמונה. זאת תוכלו לעשות באמצעות פרסומים ישירים ברשתות החברתיות. אינסטגרם, פייסבוק, פינטרסט ורשתות חברתיות אחרות מבוססות על תמונות וסרטוני וידאו כפוסטים בולטים יותר בדרך כלל מטקסט פשוט. העלו תמונות בצירוף טקסט או תמונות הכוללות טקסט פרסומי בתוך התמונה כדי לקדם את המוצרים/השירותים/המותג שלכם. תוכלו לעשות זאת באמצעות פוסטים רגילים, סטורי, שיתוף בקבוצות, פוסט בעמוד העסקי שלכם ועוד.

רכישת שטחי פרסום באתרים שונים

דרך נוספת לפרסום מודעות תמונה ברחבי הרשת היא על ידי רכישת שטח פרסום באתרים שונים. בדרך כלל יהיו אלה אתרי נישה מובילים בתחום שבו אתם עוסקים. לדוגמה: אם אתם מוכרים חלקים למחשב אז תרצו אולי לרכוש שטח פרסום בדמוי באנר באתרי גיימינג או פורטלים מובילים הקשורים לעולם המחשבים.