אופטימיזציית יתר – מילון קידום אתרים

מהי אובר אופטימיזציה (אופטימיזציית יתר)?

זהו מצב שבו האתר נוקט בשיטות טכניות אשר אמורות לרצות את מנוע החיפוש, גם אם הדבר אינו טבעי ופוגע בחווית השימוש של הגולשים באתר. דוגמאות לאובר אופטימיזציה יכולות להיות:

  • טקסט אשר מכיל שימוש עודף במילת המפתח שרוצים לקדם, גם כאשר השימוש בה לא נראה טבעי ואף מפריע לרצף הקריאה של הגולש.
  • שימוש מופרז במילת המפתח המקודמת בתור אנקור טקסט כאשר בונים קישורים נכנסים לאתר.
  • הוספת מילת המפתח בכל תמונה בעמוד בתוך ה-alt text, במקום לתאר לגוגל (ולמי שמתקשה בראיה) מה באמת מופיע בה.
  • חזרה על מילת המפתח בכותרות בתוך הטקסט, במקום להסביר לגולש על מה באמת הולכת לדבר הפיסקה שהוא עתיד לקרוא.

ההשלכות של אופטימיזציית יתר

עדכון פנדה של גוגל מכוון לכל אותם אתרים אשר ניסו להתאים את עצמם יותר מדי עבור האלגוריתם, ומעט מדי עבור הגולשים עצמם. עדכון זה מעניש אתרים אשר ביצעו אופטימיזציית יתר על ידי פגיעה אנושה במיקומיהם בתוצאות החיפוש.