קישורים פנימיים: למה הם חשובים לקידום אתרים, הבעיות הנפצות איתם ואיך להגדיר מבנה קישורים פנימיים באופן אידיאלי?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

אם קישורים נכנסים הם הבאטמן של קידום אתרים אורגני, אפשר לומר שקישורים פנימיים הם רובין. כמוהו, הם חיוניים להצלחה של כל קמפיין קידום אורגני, אך זוכים לקרדיט מועט ואינם נמצאים באור הזרקורים כמו הקישורים הנכנסים.

למי שלא בטוח מה זה קישורים פנימיים – מדובר בקישורים מעמוד אחד באתר לעמוד אחר באותו האתר. זאת בניגוד לקישורים נכנסים, שמגיעים לאתר מאתרים חיצוניים או קישורים יוצאים, שהם קישורים מהאתר שלנו לאתר חיצוני.

רוב האתרים עושים שימוש כזה או אחר בקישורים פנימיים, אך רובם אינם עושים בהם שימוש מושכל ואסטרטגי כדי לשפר את ביצועי האתר בתוצאות החיפוש.

בפוסט הזה, נלמד למה קישורים פנימיים חשובים כל כך להצלחתו של פרוייקט קידום אתרים, נראה איך לתקן קישורים פנימיים קיימים שאינם ממצים את התרומה הפוטנציאלית שלהם וכיצד ליצור אסטרטגיית קישורים פנימיים באתר שלכם.

למה קישורים פנימיים חשובים לקידום אתרים?

הזחלן של גוגל משתמש בקישורים פנימיים כדי לגלות תוכן חדש. נניח שאתם מפרסמים דף חדש באתר ולא מקשרים אליו משום מקום. אם הדף לא נמצא במפת האתר שלכם ואין לו קישורים נכנסים, גוגל לעולם לא ידע שהוא קיים. מכיוון שהזחלן לא יוכל למצוא אותו.

בנוסף, קישורים פנימיים מאפשרים לכוח מהקישורים הנכנסים להתפזר טוב יותר בין עמודי האתר ולחזק אותם רוחבית, זאת במקום להתנקז באופן בלעדי לעמוד שמקבל את הקישור מבחוץ.

ולבסוף חשוב לזכור שמספר הקישורים הפנימיים המפנים לעמוד כלשהו, הוא איתות למנועי החיפוש לגבי החשיבות היחסית של אותו דף. לא רק שכמות העמודים שמקשרים לעמוד ספציפי היא חשובה, אלא גם טקסט העוגן באמצעותו מקשרים, עוזר לגוגל להבין טוב יותר את הקונטקסט של אותו עמוד.

בעיות נפוצות עם קישורים פנימיים

אחרי שהבנתם את החשיבות של קישורים פנימיים עבור קידום אתרים ולפני שאתם ניגשים לסדר את עמודי האתר, כדאי להקדיש זמן לטובת תיקון קישורים פנימיים שלא מתפקדים כרגע. שימו לב לשלושת הבעיות הנפוצות שאולי פוגעות בכוח של הקישורים הפנימיים שלכם היום.

1. קישורים פנימיים שבורים

אם יש באתר שלכם קישורים פנימיים שבורים, זה אומר שאתם מפנים את הגולשים ומנועי החיפוש למבוי סתום, או בשמו המקצועי, עמוד 404.

החדשות הטובות הן, שניתן לזהות קישורים פנימיים שבורים בקלות ולעדכן אותם, כך שיעבירו את הכוח לעמודים הרצויים. אחת הדרכים הפשוטות והחינמיות לעשות זאת, היא באמצעות גוגל סרץ׳ קונסול. כנסו לכלי ונווטו אל Coverage>Not found (404).

קישור שבור לעמוד 404 בתוך גוגל סרץ׳ קונסול

שם תוכלו לראות את כל עמודי 404 שגוגל זיהה באתר שלכם. אם תלחצו על זכוכית המגדלת בשורה של כל עמוד (Inspect URL), תוכלו לראות מה סטטוס הדף, והכי חשוב, איזה עמוד מקשר אליו (Referring Page). לאחר שזיהיתם איזה עמוד מכיל קישור לא תקין, תוכלו לעדכן את הקישור ליעד הרצוי ולמקסם את כוחו.

דרך נוספת ומהירה יותר היא לסרוק את האתר עם Screaming Frog, ותחת לשונית Internal, לסנן את כל העמודים עם סטטוס קוד 404. משם להמשיך באותה צורה כמו בסעיף הקודם.

2. קישורים פנימיים לדפים עם הפניות

אם יש בעמודי האתר שלכם קישורים לעמודים שאינם בכתובת הסופית שלהם, אתם יוצרים מצב שבו לוקח לזחלן של גוגל יותר זמן להגיע ליעד. מעבר לעמוד ממנו יש הפניה לעמוד אחר, עלולה לפגוע גם בחווית השימוש של הגולשים, בשל הארכת הזמן שלוקח לעמוד להיטען. כן, גם שנייה נוספת עשויה להיות משמעותית.

כדי לפתור את הבעיה הזו, תוכלו גם כן להיעזר בצפרדע הצורחת או בסרץ׳ קונסול. בקונסול גשו אל אותו אזור של Coverage אך הפעם לחצו על Page with redirect. משם, באותה צורה, תוכלו לזהות את העמודים בהם יש קישור לעמוד עם הפניית 301 או 302.

גם ב-Screaming Frog אופן הפעולה הוא דומה, כאשר הפעם המטרה שלנו היא לזהות עמודים עם הפניות ולא עמודי 404.

3. דפים יתומים

דפים יתומים הם דפים שלא זוכים לקישורים פנימיים כלל. זהו מצב שאנו רוצים להימנע ממנו, שכן עמוד ללא כל קישור פנימי אליו, לא יעביר את הכוח שלו הלאה כאשר יקבל קישור חיצוני. בנוסף, לגולשים לא תהיה שום דרך לגשת אליו, כך שלא תהיה לו שום תרומה לאתר.

כמו כן, הזחלן של גוגל יוכל להגיע לעמוד יתום רק אם יש אליו קישור במפת האתר. במצב כזה הוא כנראה לא ייחס משקל רב מדי לדף, כי אם אתם כבעלי האתר לא רואים את העמוד כחשוב מספיק בשביל לקשר אליו, למה שגוגל יראה בו עמוד חשוב?

בואו נאתר את העמודים הללו ונדאג לפרגן להם בקישורים רלוונטיים מעמודי האתר או לפחות מאחד מהם. דרך אחת לעשות זאת היא באמצעות הצפרדע: באותה עמודה מהסעיפים הקודמים, נחפש אחר עמודים שה-Crwal Depth שלהם ריק, כמו בתמונה הבאה:

עמודים יתומים בסריקה של screaming frog

אפשרות נוספת היא על ידי שימוש בפיצ׳ר ה-Site Audit של Ahrefs (כלי בתשלום). לאחר שסיימתם את סריקת האתר, גשו אל Repots>Links>Issues ושם תוכלו לראות את כמות העמודים היתומים שנמצאו באתר, יחד עם קישור לכל אחד מהם:

עמודים יתומים בסריקה של ahrefs

כל מה שנותר לעשות עכשיו הוא להוסיף קישורים לעמודים הללו כדי ליישר קו עם יתר עמודי האתר ואתם מסודרים מהבחינה הזו.

איך להגדיר מבנה קישורים פנימיים באופן אידיאלי?

חשבו על האתר שלכם כעל פירמידה, כאשר התוכן החשוב ביותר נמצא בחלק העליון והתוכן הפחות חשוב בתחתית.

לרוב האתרים יש את אותו עמוד בראש הפירמידה – דף הבית שלהם. מתחת לזה, יש את הדפים החשובים הבאים שלהם כגון שירותי החברה, יצירת קשר, מוצרים ועוד. מה שמכונה עמודי כסף, כי הם אלו שמייצרים לידים ומכירות. מתחת לכל אחד מהם, ישנם דפים קצת פחות חשובים כמו עמודי מוצר ספציפיים, פוסטים בבלוג, סיפורי הצלחה וכו'.

הרעיון הוא למפות את עמודי האתר ולבנות קישורים פנימיים מהעמודים בתחתית הפירמידה חזרה אל ראשה. כמובן שאנחנו לא רוצים להכניס קישורים רנדומליים בעמודים רק כדי להגדיל את כמות העמודים המקשרים, אלא לעשות זאת בצורה מושכלת.

בצעו חיפוש בגוגל באמצעות הפקודה site: עם כתובת האתר הראשית שלכם, בצירוף מילת המפתח של העמוד אליו רוצים לבנות קישור פנימי. כך למשל אם נרצה לחזק את עמוד ״מס שבח״ באתר של עו״ד עמית ורד, נבצע חיפוש כזה site:amitvered.co.il + "מס שבח" (אפשר עם גרשיים או בלי, תלוי עד כמה חשוב לכם שהביטוי יופיע במלואו בעמודים שיעלו).

התוצאות שנקבל יהיו עמודי האתר הרלוונטיים ביותר בעיני גוגל לביטוי מס שבח. כעת כל מה שנותר לעשות הוא להיכנס לאותם עמודים ולמצוא מקום מתאים להוסיף בו קישור פנימי לעמוד מס שבח.

אמנות הסיילו (Silo)

סיילו הוא מבנה שלקוח מעולם החקלאות ומשמעותו אחסון חומרים בתפזורת. הרעיון הוא שמפרידים בין החומרים השונים בתוך אותו מקום אחסון. אותו מבנה מיושם בהצלחה רבה באתרי אינטרנט על ידי קיבוץ יחד של דפי אינטרנט הקשורים לנושא באמצעות קישורים פנימיים ומבנה ה-url.

כך נראה אתר שבו כל העמודים מעורבבים יחד ללא הפרדה או סדר מסויים:

כדורים בצבעים שונים באותה צנצנת

וכך נראה אתר המיישם את שיטת הסיילו:

כדורים מסודרים לפי צבעים בצנצנות

רוצים לנחש איפה יהיה לזחלן של גוגל קל יותר להתמצא? כמובן שבאופציה השנייה. כאשר מיישמים את שיטת הסיילו באתר ובונים את הקישורים הפנימיים בהתאם, נוצרים אשכולות תוכן מרוכזים וקלים לניווט סביב הנושאים העיקריים באתר.

בצורה הזו, קל לגולשים ולמנועי החיפוש להתמצא באתר, הכוח זורם בין העמודים בצורה אידיאלית והאתר נהנה מרלוונטיות תמטית גבוהה יותר. באתר שלנו למשל, נושא הדף הראשי הוא קידום אתרים. ישנם עמודי שירותים שונים, אך עיקר התוכן באתר מחולק לאשכולות התוכן הבאים:

כל פוסט, כולל זה שאתם קוראים עכשיו, נכנס תחת אחד האשכולות הללו ובכך יוצר אשכולות תוכן עשירים ומלאים בתכנים רלוונטיים לקידום אתרים שגם מסודרים בצורה ברורה והגיונית. ישנן מספר דרכים לבנות סיילו באתר, הן באמצעות קישורים פנימיים והן באמצעות מבנה כתובות האתר, אך זהו נושא לפוסט בפני עצמו.

עשה ואל תעשה בקישורים פנימיים

להלן שלושה נקודות שראינו לנכון להתייחס אליהן בהקשר של בניית קישורים פנימיים:

  • גיוון – אל תשתמשו באותו אנקור טקסט בדיוק כדי לקשר לעמוד מסויים. אמנם, בקישורים פנימיים אפשר להיות אגרסיביים יותר עם אנקור טקסט מדויק, אך זכרו שגיוון ונראות טבעית, עדיפים תמיד וישמרו עליכם מעונשים פוטנציאליים בעתיד.
  • רלוונטיות – רלוונטיות היא פרמטר חשוב מאוד באלגוריתם. זכרו זאת כאשר אתם מכניסים קישורים פנימיים מעמוד לעמוד והקפידו לקשר רק מעמודים רלוונטיים. אל תכניסו קישורים בעמודים לא שייכים, רק כדי לסמן וי.
  • הכל במידה – אם גיליתם עמודים יתומים באתר שלכם או שאתם רוצים לחזק עמוד קיים, אין צורך להוסיף עשרות או מאות קישורים פנימיים במכה אחת. ההמלצה שלנו היא להסתפק במספר חד ספרתי נמוך של קישורים מעמודים רלוונטיים בכל פעם, לבחון את התוצאה לאחר כשבוע – שבועיים ולהמשיך משם. עדיף שיקח לכם קצת יותר זמן להשיג את היעד, מאשר למהר ולהישרף.

לסיכום

אין ספק שקישורים פנימיים לא זוכים לכבוד הראוי להם בקרב אנשים רבים בתחום. הם פחות נוצצים מהקישורים הנכנסים, אשר מחזיקים במשקל הרב ביותר כפרמטר לדירוג אתרים, וההתעסקות בהם נראת ללא מעט מקדמי האתרים כעניין טכני ומסורבל שהם מעדיפים להתרחק ממנו.

כפי שראינו, קישורים פנימיים הם לא עניין פעוט ויש להם השפעה לא מבוטלת על היכולת של האתר שלכם להתקדם בתוצאות החיפוש. עם הכלים הקיימים היום, ניתן לאתר בעיות קיימות עם קישורים פנימיים באתר בצורה פשוטה ומהירה, ולסדר אותם בצורה אידיאלית, כדי למקסם את הפוטנציאל של הקידום האורגני.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור