תגית הטייטל היא אחד הפקטורים החשובים בתהליך אופטימיזציה לאתר, וגורם אשר משפיע על היכולת של גוגל להבין את המיקוד של עמודים באתר שלכם. בעוד שרובנו מכירים את ההנחיות הכלליות לכתיבת תגית טייטל כמו האורך הרצוי, העובדה שהיא צריכה להכיל את מילת המפתח ועוד, מעטים נכנסים לנבכי הניסוח של תגית הטייטל.
נזכיר שהטייטל והדיסקריפשן של עמוד מסוים, הוא הדבר העיקרי שהגולשים רואים מהאתר שלכם בדף תוצאות החיפוש. לכן יש להם השפעה מכרעת על כמות האנשים שיקליקו על התוצאה שלכם ויעברו לאתר.
בפוסט הזה אנחנו רוצים לדבר על 9 נקודות שכדאי לקחת בחשבון ולשלב בתגיות הטייטל שלכם, כדי להפוך אותן לאטרקטיביות ואפקטיביות יותר.
מהן תגיות טייטל (כותרת)?
תגית כותרת כשמה כן היא – הכותרת של האתר שלכם בתוצאות החיפוש. כך זה נראה בדף תוצאות החיפוש של גוגל:
תגית הטייטל מופיעה גם בתוכן של הלשונית בדפדפן שלכם כאשר אתם נמצאים באתר, אך זה פחות רלוונטי למה שאנחנו רוצים לדבר עליו. התגית עצמה נוצרת באמצעות קוד HTML בדף, על ידי שימוש בתג <title>.
איך לכתוב תגית טייטל שתעזור לקידום האורגני של הדף?
1. שימוש בשם המותג
ברוב המקרים, יהיה זה רעיון טוב לשלב את שם המותג שלכם בתגית הטייטל, מכמה סיבות:
- יותר אנשים יחשפו אליו גם אם הם לא יבקרו באתר (יראו אותו מדף תוצאות החיפוש)
- כשהמותג שלכם יגדל ויהפוך למוכר יותר בתחום, אנשים יבחרו בכם ויעדיפו להקליק על האתר שלכם במקום על המתחרים
- שימוש בשם המותג ברחבי האתר, בהנחה שאתם עושים קידום אורגני איכותי, יחזק את הכוח של המותג שלכם בעיני גוגל
לכן, נסו לשלב את שם המותג שלכם בתגית הטייטל, במידה והדבר מתאפשר מבחינת מגבלת התווים.
2. שמירה על רלוונטיות ועדכניות
כשאנחנו מחפשים משהו באינטרנט, כולנו מעוניינים לקבל את המידע העדכני והרלוונטי ביותר. אם יש לנו אפשרות לבחור בין פוסט שעודכן באותה שנה או חודש שבהם אנחנו נמצאים, נעדיף אותם על פני פוסטים (שהם אולי מעולים) אבל עודכנו לפני שנה, שנתיים ואף יותר.
לכן מומלץ מאוד לשלב את השנה הנוכחית, ובתחומים מסוימים אף את החודש הנוכחי, בתגית הטייטל שלכם. אפשר לעשות זאת בצורה ידנית או להשתמש בוריאנטים המובנים ביוסט, בהנחה שאתם עובדים עם וורדפרס.
למשל, אם יש לנו עמוד שמכיל מדריך קידום אתרים, נוכל לכתוב את הטייטל בצורה כזו: מדריך קידום אתרים בגוגל – מעודכן ל-%%currentyear%%.
הוריאנט %%currentyear%% כאשר יוזן לטייטל שלכם, יתעדכן באופן אוטומטי לשנה הנוכחית, מבלי שתצטרכו אי פעם להתעסק עם זה באופן ידני. לרשימה המלאה של הוריאנטים שניתן להשתמש בהם לחצו כאן.
3. הבטחה לחסכון בזמן, כסף ומאמץ
באופן עקרוני, כולנו רוצים לחסוך זמן, כסף ומאמץ היכן שהדבר מתאפשר. גם הגולשים יערכו אם תחסכו להם זמן ומאמץ בחיפוש אחר מה שהם צריכים. זה יכול לבוא לידי ביטוי בצורות שונות, אך כדאי לחשוב איך אתם משלבים בתגית הטייטל שלכם מילים המייצרות בקרב הקוראים את ההבנה שאצלכם הם ימצאו את הפתרון המהיר והיעיל ביותר.
בואו נראה מספר דוגמאות מתחומים שונים שממחישות את הנקודה:
- איך לנסח הזמנה לחתונה [5 ניסוחים מעולים שתוכלו להשתמש בהם]
- כך תלמדו לשרוך שרוכים תוך 30 שניות
- כיצד להמיר יותר גולשים ללקוחות – המדריך מלא להורדה בחינם
שימו לב שבכל הדוגמאות השתמשנו בצורות שונות של חיסכון בזמן, כסף או אנרגיה. בדוגמה הראשונה, הצענו נוסחים מוכנים לשימוש (שחוסכים זמן) לחתן ולכלה. בשנייה, הבטחנו פתרון לבעיה תוך חצי דקה (חסכון בזמן ומאמץ). בשלישית, הצענו מדריך מלא להורדה בחינם (חיסכון כספי). קבלת המדריך המלא שמכיל את כל המידע הנחוץ, חוסך זמן ומאמץ בחיפוש אחר מידע נוסף במקומות אחרים.
4. שילוב מחירים בטייטל
אם אתם מציעים שירותים מוגדרים או שיש לכם חנות והמחירים שלכם אטרקטיבים ביחס למתחרים, תוכלו להרוויח המון משילוב מחיר המוצר בתגית הטייטל של העמוד. מחיר אטרקטיבי שמופיע בטייטל, יגרום ליותר אנשים להקליק על האתר שלכם מדף תוצאות החיפוש.
לעומת זאת, אם המחירים שלכם דומים לאלו של המתחרים ואף גבוהים מהם, עדיף לא לציין אותם בטייטל, אלא להחליף בניסוח אחר שיזמין את הגולשים לבקר באתר, להתרשם ממה שיש לכם להציע ורק אז להיחשף למחיר.
5. הוספת סוגריים
מחקר שביצעה חברת Hubspot, יחד עם אאוטבריין, מצא כי טייטלים שהכילו טקסט בסוגריים, זכו ל-38% יותר הקלקות(!). מדובר בנתון משמעותי מאוד אשר יכול להשפיע לחיוב לא רק על ה-CTR שלכם, אלא בתורו גם על מיקומי האתר בתוצאות האורגניות של גוגל.
לכן ככל שזה מתאים והגיוני, שלבו תוכן בסוגריים בתגית הטייטל שלכם. רצוי כמובן לעשות שימוש מושכל בסוגריים, כאמצעי להזנת פרמטרים נוספים שאנו מציגים בפוסט הזה.
6. שימוש במילת המפתח בתחילת המשפט
אם עד עכשיו דיברנו בעיקר על פרמטרים שיכולים לשפר את ה-CTR שלכם, ולגרום ליותר גולשים להעדיף את האתר שלכם על פני המתחרים בתוצאות החיפוש, אז סעיף זה מוקדש בעיקר לאלגוריתם של גוגל.
אחד הדברים החשובים ביותר שאתם רוצים לעשות בתגית הטייטל שלכם, הוא לשלב את מילת המפתח המרכזית של הדף, כמה שיותר קרוב לתחילת המשפט. אם זה הגיוני, התחילו את הטייטל עם מילת המפתח שלכם. עשו זאת בצורה מחושבת, מבלי לכפות זאת על הטקסט רק כדי להכניס את מילת המפתח בראש המשפט.
7. אל תאריכו יותר מ-60 תווים
ההנחיה של גוגל היא לשמור על אורך טייטלים בטווח של 50-60 תווים. המספר שמוצג בפועל משתנה מעת לעת ובהתאם למה שהאלגוריתם רואה לנכון באותו רגע. כאשר אתם מקפידים לנסח את הטייטל שלכם באורך שלא עולה על 60 תווים, אתם מרוויחים פעמיים:
פעם אחת, מכך שהטייטל שלכם ומה שאתם רוצים להגיד בו, יוצג במלואו בתוצאות החיפוש מבלי להיחתך ולאבד מהמשמעות שלו.
פעם שנייה, מכיוון שגוגל נוטה פחות לשכתב תגי טייטל באורך של עד 60 תווים. כלומר אתם מגדילים את הסיכוי לשמר את הטייטל המקורי שלכם, במקום לאפשר לגוגל לשכתב את התגית עבורכם.
8. מקפים במקום מפרידים אנכיים
זה אולי נראה כמו משהו שולי, ואתרים רבים עושים שימוש דיפולטיבי במקף אנכי, מבלי לחשוב על כך כלל, אך במחקר של Semrush משנת 2021, עלה כי שימוש במפריד אנכי במקום מקף, הוביל לעלייה של 9% במיקומי הדף בתוצאות החיפוש. לא משהו שכדאי לוותר עליו, במיוחד כאשר מדובר בעניין הדורש שניות ספורות לעדכון רוחבי באתר (בהנחה ואתם משתמשים בתוסף יוסט להגדרת הטייטלים שלכם).
דוגמה לשימוש במפריד אנכי בטייטל: מסה מדיה | חברת קידום אתרים
דוגמה לשימוש במקף בטייטל: מסה מדיה – חברת קידום אתרים
9. שימוש במספרים
מספרים יכולים לשפר את האפקטיביות של תגית הטייטל שלכם. ראשית, מספרים הם משהו שהמוח שלנו מעבד מהר, מה שעוזר להבין ולתחום את מה שאנחנו צפויים לקבל בדף אליו נעבור, אם נלחץ עליו בתוצאות החיפוש.
שנית, מספרים אי זוגיים נוטים לתפוס את העין יותר. לכן אם תשלבו מספר אי זוגי בטייטל שלכם, במקום לעגל למספר זוגי, אתם צפויים לקבל יותר קליקים מדף תוצאות החיפוש (הודות לאנומליות שמבליטה אתכם ביחס לאחרים).
ולבסוף, אם כתבתם מדריך מרשים ומעמיק, הדגשת כמות הנקודות בו בתגית הטייטל, יכולה גם היא להוות תרומה חיובית ל-CTR של האתר שלכם.
למשל ״17 טיפים שיעזרו לכם לחסוך כסף בחופשה הבאה שלכם״, הוא טייטל מרשים ומושך יותר מ-״10 טיפים שיעזרו לכם לחסוך כסף בחופשה הבאה שלכם״ (גם כי המספר אי זוגי וגם כי יש בו 7 טיפים נוספים שאין במדריך השני) או ״שבעה עשר טיפים שיעזרו לכם לחסוך כסף בחופשה הבאה שלכם״ (פחות מושך ובולט כי אין מספר בתחילת הטייטל).
השימוש במספר אי זוגי גדול משיג את האפקט האידיאלי מהבחינה הזו. חשוב רק לשים לב שבמצבים בהם הגולשים מחפשים פתרונות מהירים, טייטלים עם מספר גבוה של סעיפים, עלולים לעבוד לרעתכם. מומלץ תמיד לנסות להבין את כוונת הגולשים בחיפוש שלהם ולהתאים את התוכן אליה.
לסיכום
קידום אתרים הוא תחום מורכב וסבוך, אשר מבוסס על כ-200 פרמטרים שונים לפיהם נקבע מיקומו של אתר בתוצאות החיפוש. תגית הטייטל של דפי האתר היא אחת מהנקודות החשובות ביותר שיש לתת עליה דגש כחלק מתהליך האופטימיזציה של האתר.
במסה מדיה, אנו שואפים להעניק יתרון יחסי לאתרים שאנו מקדמים, בכל נקודה בדרך, כדי לעזור להם להתברג גבוה יותר ולהרוויח עוד טראפיק רלוונטי. לכן, במקום לנסח טייטלים גנריים, תוכלו ליישם את מה שאנחנו עושים ולהשתמש במה שלמדתם בפוסט הזה כדי לנסח טייטלים טובים יותר, שגם יעזרו לכם להתמקם גבוה יותר בתוצאות החיפוש, וגם יעודדו יותר גולשים להעדיף את האתר שלכם על פני המתחרים.
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 2
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו