10 סיבות לכך שהאתר שלכם לא מופיע בעמוד הראשון בגוגל (ומה לעשות כדי להגיע לשם)

למה האתר שלי לא מתקדם בגוגל?

להתברג במקומות הראשונים בגוגל זהו הישג אדיר לכל עסק. אתם זוכים לטראפיק איכותי של גולשים שמתעניינים במוצר או בשירות שלכם, הופכים לאוטוריטה בנישה בה אתם פועלים ואתם גם לא משלמים על קליקים של מתחרים וסקרנים על מודעות – כפי שקורה לא מעט בפרסום ממומן.

אלא מה? ברוב המקרים, להגיע לעמוד הראשון בגוגל, בעיקר במילות חיפוש המעידות על הרצון של הגולשים להתקשר מולכם ולבצע רכישה, יכול להיות אתגר לא פשוט בכלל. סביבת התחרות, אופי עבודת ה-SEO, שינויים באלגוריתם של מנוע החיפוש של גוגל, וגם הצורך של מנוע החיפוש לבצע ניסוי וטעיה, משאירים לכם לא מעט הזדמנויות להישאר מחוץ לעמוד הראשון.

אם אתם מקדמים אתר במשך מספר חודשים ומרגישים שעשיתם הכל נכון, אך עדיין לא מצליחים להיכנס לעמוד הראשון, להלן הסיבות המובילות לכך שזה קורה ואיך להתמודד עימן.

1. נכנסתם לנישה מאוחר מדי

יכול להיות שאתם עושים הכל מצוין: האתר מתוקתק, מותאם למובייל, מכיל את התוכן הנכון, ואפילו השקעתם כמה אלפי שקלים בהשגת קישורים איכותיים. הבעיה היחידה היא שכנראה לא ביצעתם הערכה נכונה של רמת התחרות בתחום ונכנסתם לנישה רוויה, שקיימים בה כבר אתרים ותיקים וחזקים אשר השקיעו תקציבים גדולים בקידום אורגני במשך שנים רבות.

בעוד שבשנים הראשונות של גוגל, הפערים בין האתרים לא היו משמעותיים מדי וניתן היה לסגור אותם בטווח זמן קצר יחסית, הרי שמאז ועד היום, מי שהמשיך להשקיע בקידום האורגני של האתר שלו, פתח פער שקשה מאוד לשחקנים חדשים לסגור. אם מצאתם את עצמכם במצב כזה, עומדות לפניכם ארבע אפשרויות:

  • להתאזר בסבלנות – להבין שיתכן ותצטרכו לעבוד במשך מספר שנים עד שהאתר שלכם ישתווה לאתרים בעמוד הראשון ויוכל לעקוף את חלקם.
  • להגדיל את ההשקעה – ייתכן שקצב ההתקדמות שלכם בתקציב הנתון, לא יאפשר לפער מהמתחרים להיסגר ועל כן תהיו חייבים להשקיע יותר, כדי להתקדם בקצב גבוה יותר מהאתרים בעמוד הראשון עד שתסגרו את הפער מהם.
  • להתמקד – תוכלו לבחור לוותר על הנישה כמכלול ובמקום זאת להתמקד בתחום ספציפי בנישה, עם דגש על מילות מפתח ארוכות זנב. למשל במקום להתחרות על ביטוי כמו ״בניית אתרים״, תוכלו להצטמצם רק לתחום של בניית אתרים בוורדפרס. הרלוונטיות שלכם לתחום תאפשר לכם לעקוף מתחרים שעוסקים בנושא בצורה רחבה ופחות ממוקדת מכם – בפחות מאמץ.
  • לחתוך הפסדים – כמו בכל השקעה, חשוב לדעת מתי להכיר בטעות, לחתוך הפסדים ולהמשיך לפרוייקט אחר שיניב תמורה ראויה בטווח הזמן שמתאים לכם, במקום להמשיך ולהשקיע במשהו ללא סיכוי ריאלי להצלחה. 

2. התוכן שלכם לא מספיק טוב

רבות דובר על חשיבותו של התוכן ולמרות זאת לא מעט אתרים עדיין מייצרים תוכן כדי לצאת ידי חובה. תכנים באורך 300 מילה שנועדו למלא מקום של עמוד מסוים כדי לטרגט מילת מפתח ספציפית, זה לא משהו שעוזר לגולשים (ברוב המקרים) למצוא את מה שהם חיפשו ולכן הם יצביעו ברגליים.

גם גוגל הולך ומשתפר ביכולת שלו לנתח ולהבין את איכות התוכן שהוא סורק, כך שגם מהבחינה הזאת זה לא יעבור. אנו ממליצים להקדיש לכך את הזמן הראוי, לבחון את כל התכנים באתר שלכם ולגבי כל עמוד או פוסט לענות על השאלות הללו:

  • האם התוכן מקורי או שהועתק במלואו או ברובו ממקור אחר?
  • האם מה שאני קורא רלוונטי לנושא ונותן תשובה מלאה ויסודית?
  • האם הוא כתוב בשפה תקנית וללא שגיאות כתיב?
  • האם נתתי הפניות להרחבת הקריאה בדמות קישורים פנימיים או חיצוניים?
  • האם התוכן שלי מוסיף מידע חדש שלא היה זמין באתרים אחרים?
  • האם התוכן שלי מסודר בצורה נוחה לקריאה ומכיל מדיה עשירה כלשהי?

אם עניתם בשלילה על רוב השאלות, כנראה שהתוכן שלכם לא מספיק איכותי ולכן האתר שלכם מתקשה להתברג בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. תוכלו לבחור אם לשדרג אותו או לוותר עליו ולצמצם את כמות העמודים לטובת האיכות, מה שיכול להועיל למיקומי האתר שלכם ולטראפיק שהוא מקבל.

3. חווית המשתמש באתר גרועה

יכול להיות שיש לכם תוכן איכותי באתר, כמות נאה של קישורים נכנסים ואינכם נמצאים בנישה תחרותית מדי. גם זה עשוי שלא להספיק כאשר חווית המשתמש באתר גרועה. בידקו את עצמכם בפרמטרים הבאים:

  • התאמה למובייל – האם האתר שלכם מותאם למובייל? רוב הגולשים שמבקרים באתרכם מגיעים מהמכשיר הנייד שלהם (וגם גוגל סורק את האתר במשקפיים של מכשיר סלולרי). בצעו בדיקה כאן כדי לגלות האם אתרכם ידידותי למובייל או לא. אתרים שאינם מוגדרים על ידי גוגל כידידותיים למובייל, יהיו בעלי סיכויים קלושים להתברג בעמוד הראשון.
  • מהירות טעינההאם לוקח לאתר יותר משלוש שניות להיטען? אם כן, סביר להניח שגוגל יסמן אותו כאתר איטי ובעל חווית משתמש לא טובה. בנוסף, רוב המבקרים באתר יעזבו אותו במידה ויקח לו יותר משלוש שניות להיטען, מה שמוביל אותנו לסעיף הבא.
  • אחוז נטישה – האם אחוז הנישה הכללי שלכם גבוה? האם ישנם עמודים ספציפיים שבהם אחוז הנטישה גבוה מיתר האתר בצורה משמעותית? אחוזי נטישה גבוהים מסמנים לאלגוריתם שהגולשים לא שבעי רצון מן האתר. במקרים כאלו, שווה יהיה לבדוק האם הגולשים אכן מקבלים את כל המידע שהם מחפשים, מתי הם נוטשים את האתר, ומהו מסע הלקוח שלהם עד לנטישה.
  • גדלי פונטים – האם גודל הפונט באתר שלכם גדול או קטן מדי? נסו להשתמש בפונטים בגודל 16px-20px בתוכן האתר שלכם (ניתן להשתמש בפונטים גדולים יותר לכותרות).
  • צבעים – האם יש לאתר שלכם רקע בצבע בוהק כלשהו או כזה שמשתלב יותר מדי עם צבע התוכן ומקשה על קריאה? אולי פשוט בחרתם פלטת צבעים לא מתאימה אשר מבריחה את הגולשים? אנו ממליצים לשמור על צבעים נייטרלים ברקע ולהשתמש בפונט בצבע שחור על מנת ליצור ניגודיות ברורה ולהקל על הקריאה באתר.
  • פופאפים פולשניים – האם האתר שלכם לא מפסיק להקפיץ פופאפים שונים שמפריעים לגולשים? במידה ואתם משתמשים בפופאפים לטובת הנעה לפעולה כלשהי באתר, וודאו שהפופאפ לא קופץ מיד עם הגעת הגולש לאתר ושקיימת אופציה פשוטה וברורה לוותר על ההצעה בפופאפ ולהמשיך לגלוש באתר ללא הפרעות נוספות.
  • פלואו לא ברור – הדפים באתר שלכם צריכים להיות בנויים בצורה הגיונית עם היררכיה ופלואו שהגולש אמור לעקוב אחריו בצורה אינטואיטיבית. יכול להיות שהדפים שלכם מבולגנים מבחינה עיצובית, מה שמבלבל את הגולשים ומקשה עליהם למצוא את מה שהם מחפשים.

4. אין לכם מספיק קישורים

ישנם מיליארדים של אתרים ובכל יום מתווספים מאות אלפים חדשים. אחוז נכבד מהם הם אתרים איכותיים שבנויים היטב, עולים מהר ומכילים תוכן איכותי בתחום עיסוקם. אז איך בכל זאת גוגל יכול לזהות אתרים מסויימים ולהעדיף אותם על פני אחרים במידה ויתר הפרמטרים דומים? התשובה היא באמצעות קישורים. קישורים הם הדרך שבה גוגל סורק את הרשת, על ידי מעבר מאתר אחד לאחר והם משמשים גם כהמלצות.

ישנם אתרים ותיקים וחזקים אשר הוכיחו לאורך זמן שהם ראויים לאמון האלגוריתם והם משמשים כבסיס שממנו גוגל סורק את הרשת. אם האתרים הללו מקשרים לאתר כלשהו, הם למעשה ממליצים עליו, ואם האתרים שגוגל סומך עליהם ממליצים על אתר מסויים, אז כנראה שהוא ראוי לקרדיט מהאלגוריתם.

ככל שיש לאתר מסויים יותר ״המלצות״ מאתרים חזקים ורלוונטיים בתחומו, כך עולה הסיכוי שלו להיות מדורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. אם עשיתם הכל נכון ואתרכם עדיין לא נכנס לעמוד הראשון, כנראה שחסרים לכם קישורים איכותיים. איך תדעו זאת? הדרך המומלצת היא על ידי הזנת מילות המפתח העיקריות שלכם בכלי כמו Ahrefs או Semrush וניתוח פרופיל הקישורים של האתרים בעמוד הראשון לעומת האתר שלכם.

ניתוח מתחרים אורגני ב-ahrefs

באמצעות ניתוח בכלים הללו, תוכלו גם לזהות את הקישורים האיכותיים ביותר שהמתחרים שלכם השיגו, ולתור אחריהם גם. כאשר כמות ואיכות הקישורים הנכנסים לאתר שלכם תהיה דומה לזו של האתרים בעמוד הראשון, כנראה שגם אתם תצטרפו אליהם. תוכלו להרחיב את הקריאה על ניתוח והשגת קישורים איכותיים לאתר במדריך הזה.

5. האתר שלכם נפרץ

פריצות לאתרים הן דבר יותר שכיח ממה שאולי נדמה לכם. בעיקר כאשר מדובר באתרי וורדפרס: תוספים, תבניות וגרסאות של וורדפרס עצמה אשר לא מעודכנים באופן תדיר, הופכים עם הזמן לחולשת אבטחה. הפריצות הנפוצות ביותר הן של האקרים אשר מנצלים את חולשות האבטחה הללו כדי לפרוץ לאתרים ולשתול בהם עמודים עם תוכן וקישורים למוצרים שהם מקדמים.

ייתכן והאתר שלכם נפרץ ומאבד מכוחו מבלי שאתם מודעים לכך. את העמודים המושתלים של הפורצים לא תראו בממשק הניהול של האתר או בתפריט הראשי שלכם. הם מוסווים היטב ולמעשה הדרך שבה רוב האנשים מבינים שהאתר שלהם נפרץ, היא כאשר הם רואים את אותם עמודי ספאם נסרקים בגוגל.

כדי לבדוק אם אתרכם נפרץ וכוחו מנוצל על ידי מישהו אחר ללא ידיעתכם, בצעו חיפוש בגוגל עם המילה site: ואחריה שם הדומיין שלכם, ללא רווחים. כך לדוגמה אם נרצה לבחון את האתר שלנו, נקליד site:masamedia.co.il

החיפוש יחזיר את כל עמודי האתר הסרוקים בגוגל. תוכלו לדפדף בין עמודי תוצאות החיפוש ולבחון האם אתם מזהים עמודים לא מוכרים. לרוב, הפריצות הללו מזריקות תכנים בסינית או רוסית (אך גם באנגלית ובשפות נוספות). אם האתר שלכם כולו בעברית ואתם מבחינים בעמודים בשפות שונות – זה סימן לכך שאתרכם נפרץ.

ישנם גם סוגים אחרים של פריצות, בהן מושתלת תוכנה זדונית כלשהי באתר, אשר מסכנת את הגולשים וגורמת לגוגל לסמן את האתר כלא בטוח. ניתן לבצע סריקות שונות בכלים כמו Sucuri כדי לזהות רוגלות שאולי נמצאות באתר שלכם.

אם זיהיתם פריצה, כדאי לפנות למנהל האתר שלכם או לחברת האחסון על מנת לפתור את הנושא בהקדם האפשרי.

במידה והפריצה נמשכה זמן רב, ייתכן שגוגל סימן את אתרכם כאתר חשוד. במקרים כאלו, לאחר סידור הבעיה, כדאי להיכנס לגוגל סרץ׳ קונסול ולבקש מגוגל לסרוק את האתר באופן יזום, על מנת לוודא שאין בו שום דבר מסוכן ולהסיר את האזהרה הקיימת.

6. עשיתם אובר אופטימיזציה

אובר אופטימיזציה הוא מצב שבו מי שמקדם את האתר עושה עבודה אגרסיבית מדי כדי לשכנע את גוגל להעלות את האתר גבוה יותר בתוצאות החיפוש. אופטימיזציית יתר באה לידי ביטוי בשני מקומות עיקריים:

  • תוכן – דחיסת מילות מפתח בתוכן בצורה לא טבעית כדי ״לעזור״ לאלגוריתם להבין את הביטויים שהוא אמור לדרג עליהם את הדף.
  • קישורים – פרופיל אנקור טקסט לא טבעי שבנוי בעיקר ממילות המפתח עליהם רוצים להתברג.

ככל שהאלגוריתם של גוגל הלך והשתפר במהלך השנים, כך קל לו יותר להבחין כאשר אתרים מנסים לעשות אובר אופטימיזציה לטובת מנועי החיפוש, על חשבון הגולשים או מה שאמור לקרות באופן טבעי.

איך לבדוק האם ביצעתם אופטימיזציית יתר?

בכל הנוגע לתוכן, נסו לעבור על הכותרות בעמוד שמתקשה להתברג בעמוד הראשון – האם כולן מכילות את מילת המפתח של העמוד? במידה וכן, האם זה הכרחי שהן יופיעו בצורה כזאת או שנכון יותר לשלב מילים אחרות שהבחירה בהן היא טבעית יותר? אם התשובות חיוביות, ערכו את הכותרות כך שיהיו ידידותיות קודם לגולשים שלכם ורק לאחר מכן עבור מנועי החיפוש.

לאחר מכן גשו לקרוא את התוכן בדף ובידקו האם מילת המפתח חוזרת בו בכמות רבה יותר מהנחוץ ובצורה לא טבעית. אם כן, פשוט בצעו עריכה בתוכן כדי לדלל את כמות הפעמים שבהן מילת המפתח חוזרת על עצמה. אפשר להשתמש במילים נרדפות או וריאציות שונות של מילת המפתח העיקרית שלכם. העיקרון המנחה צריך תמיד להיות איכות הכתיבה והאופן שבו הגולשים יתפסו אותה.

מבחינת פרופיל הקישורים שלכם, נתחו את האתר באחד הכלים המועדפים עליכם ושימו לב האם פרופיל האנקורים שלכם בנוי בצורה שבה הוא היה בנוי אם האתר היה מקבל חשיפה באופן טבעי או שמה הוא בנוי באופן מלאכותי שנועד לקדם מילות מפתח ספציפיות?

להלן דוגמה לאתר שמקבל קישורים באופן טבעי וכך נראה פרופיל האנקור טקסט שלו:

פרופיל אנקורים טבעי

לעומתו, הנה דוגמה לאתר אשר קודם באגרסיביות וביצע אובר אופטימיזציה של האנקורים:

פרופיל אנקורים עם אובר אופטימיזציה

ההבדל בין השניים ברור – פרופיל האנקורים של ynet בנוי בעיקר משם הברנד, ה-url, קישורים מתמונות ומילים טבעיות כמו ״כאן״, ״לכתבה המלאה״ וכו׳. האנקורים של האתר השני הם בעיקר מילות המפתח שהאתר מנסה לקדם כמו ״קבלן איטום״, ״איטום גגות״, ״גגות רעפים״ וכדומה. קל מאוד לאלגוריתם של גוגל לזהות את המניפולציה ולהעניש את האתר שלכם בצורה אלגוריתמית (מיד נרחיב על הנושא), כך שלא יכנס לעמוד הראשון באף ביטוי משמעותי.

אם פרופיל האנקורים שלכם עבר אופטימיזציית יתר כזו, הדרך הפשוטה לתקן אותו היא על ידי בניית קישורים חדשים עם אנקורים שיאזנו את התמהיל, כך שיראה טבעי יותר ויתבסס בעיקר על כתובות האתר ושם המותג לפני כל היתר. אם אתם מקדמי אתרים מנוסים יותר, תוכלו במקביל גם לזהות קישורים חלשים עם אנקורים שאתם מעוניינים לדלל ולפעול להסרתם בצורה זהירה והדרגתית.

7. האתר ספג ענישה אלגוריתמית

אופי עבודת ה-SEO מחייבת את מי שעוסק בתחום להתעדכן ולהתאים את שיטות העבודה בהתאם למה שעובד וצפוי לעבוד גם בעתיד הקרוב. במקרים רבים, מקדמי אתרים או בעלי אתרים שקידמו את עצמם, פעלו לפי שיטות שהפכו ללא מקובלות לאורך השנים, מה שגרם לאתר שלהם לספוג ענישה ידנית או אלגוריתמית.

כאשר אתר נענש בצורה ידנית על ידי גוגל, מה שאומר שנציג מהחברה סרק את האתר וסימן אותו כמי שמפר את ההנחיות של גוגל, אנו נראה זאת בכלי מנהל האתרים ובנוסף האתר לא יופיע בשום מקום על אף מילת מפתח. בניגוד לענישה הידנית, ענישה אלגוריתמית מתבצעת באופן אוטומטי וסמוי מהעין, ללא הודעות בסרץ׳ קונסול ומבלי שהאתר מסולק לחלוטין מתוצאות החיפוש, מה שעשוי להקשות על זיהויה.

ענישה אלגוריתמית מתרחשת לרוב לאחר גלגול של עדכון חדש מצד גוגל, אך משום שבשנים האחרונות גוגל עברו לעדכן את האלגוריתם שלהם תוך כדי תנועה ובאופן די קבוע, לא תמיד ניתן לקשר את הענישה לעדכון ספציפי ולהבין מה גרם לה.

אם האתר שלכם לא נמצא בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש באף ביטוי חשוב, ייתכן והוא ספג ענישה אלגוריתמית. הגורמים העיקריים לענישה זו הם תוכן קצר מדי/מועתק/ספאמי, קישורים שנבנו בקצב מהיר מדי ו/או באיכות ירודה מדי, פרופיל אנקורים לא טבעי, אתרים שעושים שימוש בטכניקות קידום כובע שחור כגון קלוקינג או דחיסת מילות מפתח וקישורים בצורה שלא נראית לעין האנושית (למשל בפונט לבן על רקע לבן) וכדומה.

איך תוכלו לדעת אם האתר שלכם ספג ענישה אלגוריתמית? לרוב זה יבוא לידי ביטוי בירידה חדה ומתמשכת בכמות המבקרים האורגניים באתר, שנובעת כמובן מירידה במיקומי האתר באופן רוחבי.

איך יוצאים מענישה אלגוריתמית? כאן העניין מורכב יותר. כאמור ברוב המקרים לא תהיה הודעה ספציפית על ענישה ותתקשו לדעת מה בדיוק גרם לה, אלא אם ביצעתם את אחד הדברים שהזכרנו לעיל ביודעין. הדרך היחידה לצאת מענישה אלגוריתמית היא לתקן את הנקודות שהזכרנו ולהמתין לעדכון הבא באלגוריתם שיזהה את התיקונים ויסמן את האתר שלכם ככזה שעומד בכל הנחיות האיכות של גוגל.

8. לדומיין שלכם יש היסטוריה בעייתית

גם אם הקמתם אתר חדש לגמרי על דומיין משומש, אתם עלולים לסבול ממחלות הרקע של הדומיין הזה, אם בעבר הוא חרג מן הכללים. כלומר יתכן ואתם לא עשיתם שום דבר לא נכון, אך הדומיין שרכשתם היה בשימוש בעבר וגורר עמו ענישה כלשהי.  

אם ננקטו פעולות ידניות כנגד הדומיין בעבר, אם דפים היסטוריים שלו מציגים תוכן ספאמי, אם נכנסים אליו קישורים בשפה שהיא לא שפת היעד בכמות מוגזמת, מאתרים קיקיוניים שמסומנים על ידי גוגל – אתם עלולים למצוא את עצמכם עם דומיין שלא באמת ניתן יהיה לקדם לעמוד הראשון בגוגל בטווח זמן סביר ובתקציב ריאלי.

כדי לבדוק ולשלול את האפשרות של היסטוריה בעייתית שמשפיעה על ההווה, ניתן לבדוק את היסטוריית האתר בארכיון האינטרנטי. פשוט מזינים את כתבות האתר ולאחר מכן דוגמים מספר חודשים בשנים שונות כדי לקבל תמונת מצב לגבי ההיסטוריה של הדומיין.

דף הבית של מסה מדיה מאוגוסט 2021
דף הבית של מסה מדיה מאוגוסט 2021

במידה ואכן זיהיתם שהיה שימוש פסול בדומיין שעליו יושב האתר הנוכחי שלכם, הפתרון הפשוט והמהיר ביותר יהיה להעתיק את האתר לכתובת חדשה (אחרי שמוודאים שהיא נקייה וללא עבר בעייתי). בחלק מהמקרים כדאי יהיה לבצע הפניות 301 לכתובות עמודים מסויימות ובמקרים אחרים עדיף יהיה פשוט להתחיל מהתחלה. כמובן שצריך לקחת בחשבון את כמות העבודה שהשקעתם בדומיין הנוכחי ואת המצב שלו נכון להיום.

במקרים מסוימים, תהיו עמוק בתוך הפרויקט וייתכן שיהיה עדיף לכם להמשיך ולהילחם על מה שיש. במצבים כאלו, מומלץ להיוועץ עם מקדם אתרים מנוסה שיכול לעזור במציאת הפתרון הנכון ביותר עבורכם על ידי ניתוח מקיף של הסיטואציה הספציפית שלכם.

9. אין לכם מספיק סמכות

בתחומים מסוימים, בעיקר כאלו שעוסקים בנושאים המשיקים לחיי אדם או פיננסים (Your Money or Your Life), בעגה המקצועית YMYL, יהיה זה כמעט בלתי אפשרי להכנס לעמוד הראשון מבלי לבסס את המומחיות שלכם בתחום בעיני גוגל ולשכנע אותו שאתם אכן מוסמכים לכתוב בנושא.

איך גוגל מחליט מי מוסמך לעסוק בתחום כלשהו ומי לא? לפי מודל E-A-T שהוא ראשי תיבות של Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness. על סמך שלושת הפרמטרים הללו, גוגל מסיק האם מי שעומד מאחורי אתר או פוסט כלשהו, הוא אכן בעל ידע מספק בתחום, סמכותי ואמין מספיק כדי שהקוראים (וגוגל) יוכלו להאמין לדבריו.

איך משפרים את ציון ה-EAT שלכם? על ידי:

  • ביקורות חיוביות – מה שאנשים אומרים אליכם ברשת משפיע על איך שגוגל תופס את הברנד שלכם. הקפידו לבקש מלקוחות מרוצים להשאיר את הפידבק שלהם באתרי ביקורות שונים בהם העסק שלכם מופיע, בכרטיס ה-GMB שלכם, בדף הפייסבוק העסקי וכו׳. כמות הביקורות החיוביות תיבחן בהשוואה לעסקים מצליחים אחרים בתחומכם, כך שחשוב לשים לב לכמות הכוללת של הביקורות ולנסות להדביק את המתחרים ואף לעקוף אותם.
  • אזכורים בויקיפדיה – ויקיפדיה הוא ככל הנראה האתר שגוגל סומך עליו יותר מכולם. אם תצליחו להשיג אזכורים לאתר שלכם או לפרסומים אחרים שיצאו תחת שמכם מתוך ויקיפדיה, הדבר יעזור לתת פוש לדירוג ה-EAT שלכם. במידה ויש אפשרות לבנות עמוד ויקיפדיה על שמכם – הרי שזהו הגביע הקדוש ורצוי לעשות ככל הניתן על מנת להשיגו.
  • אזכורים באתרים אוטוריטטיביים – כפי שהזכרנו בהתייחסות לאופן שבו קישורים עובדים, ועל החשיבות של קישורים מאתרים ותיקים, חזקים ורלוונטים, כך עובד גם מודל האזכורים. ככל ששמכם או שם האתר שלכם מוזכר ביותר אתרים אוטוריטטיביים בתחומכם או בתחומים משיקים, כך עולה ציון ה-EAT שלכם ואיתו הסיכוי לקבל יותר קרדיט מגוגל.
  • הצגת הכשרתכם ונסיונכם באתר – בניגוד לשלושת הסעיפים לעיל, אשר מתרחשים מחוץ לאתר שלכם, הסעיף הזה הוא לחלוטין בשליטתכם. הקפידו לתת לגוגל כמה שיותר מידע עליכם בפן המקצועי בין אם זה בעמוד אודות, בדף הבית ובתיבת המחבר בכל פוסט. ציינו מי אתם, מה הרקע המקצועי וההשכלה שלכם על מנת לסייע בביסוס ציון E-A-T גבוה יותר.

נציין רק שנכון לכתיבת שורות אלו, אין אפשרות לבדוק את ציון ה-EAT של אתר או אדם מסויים. מה שאפשר לעשות הוא לעיין בהנחיות של גוגל בנושא מ-2019 וליישם אותם על הצד הטוב ביותר.

10. ניסוי וטעיה של גוגל

אם נדמה לכם שעשיתם הכל כמו שצריך והאתר שלכם עדיין נתקע מחוץ לעמוד הראשון, יכול להיות שזהו עניין זמני אשר יפתר כחלק מבדיקות ניסוי וטעיה שהאלגוריתם מבצע באופן שוטף. גוגל מנסה כל העת ללמוד מהתנהגות הגולשים על מידת שביעות הרצון שלהם מהאתרים המוצגים בראש תוצאות החיפוש.

כך שלמעשה, ייתכן ואתם עושים הכל נכון, אבל בעת הזו, גוגל בוחר שלא לדרג את האתר שלכם בעמוד הראשון, כי הוא עדיין לא קיבל החלטה לגבי אתרים אחרים שמקבלים את ההזדמנות שלהם ברגע זה. במצב הזה, המשיכו לעשות את מה שאתם עושים והתאזרו בסבלנות, כי גם ההזדמנות שלכם תגיע.

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור