מה זה זמן שהייה באתר?
זמן שהייה באתר בפועל הוא מונח בתחום השיווק הדיגיטלי המתייחס לזמן שבו בילה הגולש באתר שלכם. זמן זה מחושב מהרגע שהוא נכנס לאתר ועד הרגע שהוא עזב אותו.
מדובר במונח חשוב מבחינה שיווקית, הן עבור קידום אורגני של אתרים בגוגל והן מבחינת ההבנה שלכם האם הגולשים שלכם באתר באמת מעוניינים בתוכן שלכם ובמה שיש לכם להציע להם.
כדי לשפר עמדות במנועי החיפוש וגם ביחס ההמרה שלכם באתר, רצוי למדוד את זמן השהייה של הגולשים באתר באמצעות כלי אנליטיקס אמין, לבצע פעולות לשיפור חוויית המשתמש באתר ולהאריך את זמן השהייה של הגולשים באתר שלכם.
כיצד בודקים זמן שהייה באתר?
ניתן לבדוק את זמן השהייה באתר באמצעות כלי אנליטיקס למיניהם. הפופולרי ביותר הוא גוגל אנליטיקס החינמי של גוגל. התקנת קוד של גוגל אנליטיקס באתר שלכם יציג לכם את זמן השהייה בממוצע באתר שלכם ממש ליד אחוז הנטישה של הגולשים באתר שלכם. אחוז הנטישה מתקשר לאותם אנשים שעזבו את האתר שלכם מאותו עמוד אליו הגיעו ולא המשיכו לעמודים אחרים באתר.
מהי החשיבות של זמן השהייה לקידום האורגני ובכלל?
זמן השהייה ביחד עם אחוז הנטישה מהווים מדדים חשובים ואף קריטיים לקידום האורגני ובכלל. זוהי דרך נהדרת לראות אם הקהל מתעניין בתכנים שלנו ואם הוא קורא את התכנים שלנו בכלל או רק מרפרף.
ככל שזמן השהייה שלנו ארוך יותר ואחוז הנטישה קטן יותר כך האתר והתוכן בו טובים יותר, מתאימים יותר לקהל היעד שלנו ומשום כך גם גוגל יעריך מאוד את העובדה הזו וישפר את הדירוגים של האתר שלנו.
זמן שהייה הוא פרמטר אחד מיני רבים המשפיע על הקידום האורגני בגוגל אולם הוא בעל משקל רב.
טיפים לשיפור זמן השהייה בפועל
שיפור זמן השהייה באתר שלכם אומר שאתם תשקיעו יותר במחשבה על הגולשים שלכם, על שיפור חוויית המשתמש באתר ועל איכות התכנים.
אלו פרמטרים חשובים מאוד גם להגדלת יחס ההמרה באתר שבין גולשים ללקוחות וגם עבור הקידום האורגני. הנה כמה טיפים נחמדים להארכת זמן השהייה של הגולש באתר.
- שפרו את מהירות הגלישה באתר – אם ייקח זמן רב לדף הבית או לעמודים נוספים להיטען הגולש יאבד סבלנות ויעזוב את האתר במהירות. באתרים איטיים נפוץ מאוד אחוז נטישה גבוה וזמן שהייה נמוך.
- שפרו את הניווט באתר – אפשרו תפריטי ניווט נוחים גם במובייל וגם בגלישה בדפדפן דרך המחשב. וודאו שההתמצאות באתר נוחה ופשוטה. הוסיפו קישורים מקוצרים בתפריטים הצדדים או מתחת למאמרים כמו "מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך" וכו'.
- אפשרו קריאה נוחה ונעימה – חלקו את התוכן לפסקאות קצרות וכותרות משנה בין לבין. השתדלו לשמור על הסדר, על פונט גדול ומסודר שנעים ונוח לקרוא.
- האריכו את המאמרים באתר שלכם – אם יש לכם מאמרים של 200-400 מילים באתר האריכו אותם לממוצע של 500 עד 1000 מילים למאמר. זה אולי יעלה לכם עוד זמן/כסף אבל יהיה שווה בטווח הארוך. כמובן שהתכנים לא צריכים לחזור על עצמם אחרת זה רק יפגע באיכות התוכן במקום לתרום לו.
- הוסיפו סרטוני הדרכה לכל מאמר – אנשים לעתים מעדיפים לצפות בוידאו. גם אם העליתם אותו לערוץ היוטיוב שלכם או שזה סרטון שאתם משתפים מיוטיוב עם קרדיט באתר שלכם – זה עשוי לגרום לאנשים לצפות בסרטון דרך האתר שלכם ולהעריך את זמן השהייה באתר.
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו