072-338-4444

עדכון אלגוריתמי (Algorithm update)

מהו עדכון אלגוריתמי (Algorithm update)?

עדכון אלגוריתמי הוא שינוי שגוגל מבצע באלגוריתם שלו ובאופן שהוא מדרג אתרים. מטרת העדכונים היא לסגור פרצות אשר נעשה בהן שימוש כדי לעשות מניפולציה בתוצאות החיפוש. לעיתים העדכון משנה את חוקי המשחק והופך דברים שהיו מקובלים עד כה לפחות רצויים ולעיתים מחזק אספקטים שהיו אמורים לעבוד בצורה טובה יותר ולא קרו בפועל.

מאז תחילת שנות האלפיים ועד היום, גוגל ביצעו מאות עדכונים במנוע החיפוש שלהם, בכל שנה, באופן סדיר על מנת לשפר את האלגוריתם ולהציג תוצאות איכותיות יותר לגולשים. מדי פעם יש עדכון גדול שמרעיד את עולם ה-seo, משפיע באופן דרסטי על מיקומי האתרים השונים ומשנה באופן ניכר את תוצאות החיפוש בתחומים מסוימים. אולם מרבית העדכונים הם מינוריים ומשפיעים על אחוז בודד של השאילתות והאתרים בעולם.

עדכוני האלגוריתם הם אבני הדרך של המסע האבולוציוני שעובר מנוע החיפוש של גוגל, בניסיון לשפר ולדייק את תוצאות החיפוש, במקביל לסיכול של פעולות שמקדמי אתרים מבצעים וגרמו להם להצליח לדרג אתרים ״לא ראויים״ על ידי ניצול של פרצות באלגוריתם טרם העדכון.

דוגמאות לעדכונים אלגוריתמיים גדולים של גוגל לאורך השנים

העדכון הגדול הראשון שעשה רעידת אדמה היה ללא ספק עדכון פלורידה בשנת 2003. העדכון נועד להוריד מתוצאות החיפוש הראשונות אתרים רבים שעשו שימוש בפריצות שונות באלגוריתם כדי לקדם את האתר במעלה תוצאות החיפוש. כך למשל באמצעות טקסט מוחבא בעמוד, מילות מפתח רבות מדי החוזרות באתר ועוד. 

עדכון בולט ומשמעותי נוסף היה עדכון פנדה שהחל בשנת 2011 ונמשך עם שדרוגים נוספים בשנים שלאחר מכן. עדכון זה נועד להעניש אתרים בעלי תוכן רזה, תוכן משוכפל או תוכן באיכות נמוכה הכוללת אחוז גבוה מאוד של ביטוי מפתח החוזרים בו למשל. כמו כן גם אתרים שהיו בהם הרבה יותר פרסומות מתוכן נענשו גם כן. 

כשנה לאחר עדכון פנדה, יצא לאור גם עדכון פינגווין אשר טירגט פרמטרים חיצוניים יותר כגון קישורים נכנסים לאתר. העדכון פגע באתרים אשר עשו שימוש מופרז במילות המפתח באנקור טקסט שלהם, אתרים שבנו קישורים אוטומטיים באיכות ירודה ושאר טכניקות קידום אתרים הנחשבות ספאמיות.