קידום אתרים אורגני הוא כנראה הדרך הטובה ביותר לשווק את העסק שלכם באינטרנט. יחד עם זאת, ככל שעובר הזמן, הופכת המשימה ליותר ויותר קשה ולכן מחייבת רמת התמחות גבוהה יותר, השקעה גדולה יותר וסבלנות רבה יותר. אבל כשהתוצאות מגיעות, אי אפשר עוד להטיל ספק בכך: קידום אתרים אורגני מציע יתרונות שאף ערוץ פרסום או שיווק אחר באינטרנט לא יכול להתחרות בהם. בואו נדבר על זה רגע.
התוצאות הרגילות הן אמינות וסמכותיות יותר
גולש שמגיע לאתר שלכם לאחר שמצא אתכם בראש תוצאות החיפוש בגוגל, מגיע אליו כשהוא נותן בכם אמון רב יותר ורואה בכם גוף סמכותי יותר. הדבר דומה למוצר ששמעתם עליו בפרסומת בטלוויזיה, לעומת מוצר ששמעתם עליו ממישהו שאתם מכירים וסומכים עליו. להופעת המותג שלכם בראש תוצאות החיפוש של גוגל ישנה הילה של סמכות ואמינות, ובעיקר של יכולת.
אם הצלחתם להתברג במקום הראשון, כנראה שאתם יודעים מה שאתם עושים וגולשים אחרים כבר בחרו בכם, שכן גוגל ממשיך להציג אתכם בראש. זאת לעומת פרסומת ממומנת שכל אחד יכול להרים בדקות ספורות. הגולשים היום מודעים יותר להבדלים בין התוצאות האורגניות והממומנות, ולכן רובם המוחלט מתעלם מהמודעות וגולל הישר אל התוצאות האורגניות.
במרבית המקרים קידום אתרים הוא האפיק הזול ביותר
בעוד שבכל יתר אפיקי הפרסום הפופולאריים כגון שיווק ברשתות חברתיות, פרסום ממומן בגוגל (כולל יוטיוב) או שיווק תוכן באמצעות טאבולה/אאוטבריין אנו משלמים פר קליק או מספר צפיות, בקידום אתרים אורגני זה לא כך.
אמנם לוקח לא מעט זמן עד שאתר חדש או קיים מצליח להתברג בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, אך ברגע שזה קורה, העסק יכול ליהנות מלידים ללא הגבלה וללא עלות, מעבר לתקציב הקבוע אשר משולם על ביצוע העבודה. לכן לאורך זמן, ה-ROI של קמפיין קידום אתרים מוצלח ישאיר אבק לאפיקים אחרים ברשת. ישנן דרכים שונות להקים ולנהל קמפיין קידום אתרים אורגני, וכל עסק יכול לבחור בדרך המתאימה ביותר עבורו.
יצירת תוכן שמחזק את המותג
כחלק מעבודת הקידום האורגני, העוסקים במלאכה מייצרים הרבה מאוד תוכן. חלק מהתוכן עולה לאתר החברה וחלק מפורסם באתרים אחרים במטרה ליצור אזכורים או קישורים נכנסים חזרה לאתר המקודם.
התוכן הזה עובד בשורות המותג ופוגש את הגולשים בשלבים שונים של המשפך השיווקי:
- בשלב המודעות למותג (Awareness) – באמצעות חשיפה למותג בתוצאות החיפוש
- בשלב העניין (Interest) – כאשר מבצעים מחקר מעמיק יותר בתחום ופוגשים פוסטים רלוונטיים
- בשלב הרצון (Desire) – כאשר ניתן לשכנע ביתרונות המוצר או השירות שלכם
- בשלב ההמרה (Conversion) – כאשר אנו דוחפים את הגולשים לבצע רכישה באתר
כך, באמצעות תוכן המיוצר כחלק מהעבודה, חשיפת המותג עולה ואיתה גם ערך המותג שלכם בעיני קהל היעד, משום שאתם לא נמצאים שם רק כדי למכור לו, אלא גם לאורך הדרך עם מידע אמין ומקצועי שתורם להם. יתרון נוסף טמון בכך שהתוכן נשאר באוויר למשך שנים רבות וממשיך לעבוד בשבילכם ללא מאמץ או עלות נוספת.
לסיכום
כפי שהראנו באמצעות שלושת הנקודות המרכזיות לעיל, קידום אתרים אורגני הוא אפיק הפרסום המשתלם והמומלץ ביותר עבור רוב החברות והעסקים שרוצים לבנות את עצמם לטווח ארוך. יחד עם זאת, במידה והתקציב מאפשר זאת, אנו ממליצים לבנות תמהיל של קידום אורגני וממומן ולמקסם את התוצאות באמצעות Cross Promotion, כדי ליהנות מכל הטוב שהמרחב הדיגיטלי יכול להציע.
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו