קורס קידום אתרים

קורס קידום אתרים – מה המסלול הנכון עבורכם?

Twitter
LinkedIn
Facebook
תוכן עניינים
זמן קריאה: 10 דקות

אחד הדברים היפים במקצועות האינטרנט ובעידן הדיגיטל שאנו חיים בו הוא שלכל אחד יש הזדמנות להתפרנס, ללא קשר אם מדובר בבחור צעיר, אם חד הורית, אדם בן 50+ או כל בנאדם אחר העשוי להתקשות במציאת עבודה בחוץ מתוך כוונה להתפרנס בכבוד. קידום אתרים היא אחת מטכניקות הפרסום המובילות בעולם בכלל ובדיגיטל בפרט.

לימוד קורס קידום אתרים יכול לעזור לכם להשתלב היטב בתעשיית השיווק בישראל, למצוא עבודה בחברות פרסום/חברות קידום אתרים או אפילו להתחיל את דרככם כעצמאים בתחום. רגע לפני שתרוצו להירשם לקורס קידום אתרים כדאי שתבינו בכלל את המשמעות של תחום זה בעולם שאנו חיים בו.

החשיבות של SEO בעולם השיווק בשנת 2020 ובכלל בעשור הקרוב

כמה פעמים יצא לכם לחפש משהו בגוגל בחודש האחרון? בשבוע האחרון? אולי אפילו היום? רוב האוכלוסייה בעולם וגם בישראל כמובן מקושרת לאינטרנט. מעל 90% ממשתמשי האינטרנט מבצעים חיפושים בגוגל למידע שהם צריכים. זה יכול להיות מידע בנושא מסוים, מוצר, שירות, איש מקצוע, חיפוש מידע אודות תרופה מסוימת או מחלה, הזמנת תור בקופת חולים, ביצוע השוואת מחירים, צפייה בסרטים אונליין או כל דבר אחר.

הבסיס לרוב הפעולות שאנשים מבצעים באינטרנט הוא חיפוש ורוב החיפוש מתבצעים במנוע החיפוש של גוגל. קידום אתרים הוא תחום העוסק בטיפול באתרים לצורך הקידום שלהם במעלה תוצאות החיפוש של גוגל. אם אתם מחפשים תחום שתוכלו למצוא בו עבודה, לשחות בו כעצמאיים ולהבטיח לעצמכם הזדמנות הוגנת להכנסה מכובדת בעשור ואולי אפילו שני עשורים הקרובים לפחות – למדו קורס קידום אתרים ואתם יכולים לצאת לדרך.

קורס קידום אתרים – אילו סוגים קיימים ואיך עדיף ללמוד?

ללא קורס קידום אתרים מקצועי יהיה לכם קשה להשתלב בתחום. כמה שהתחום פרוץ ככה הוא גם תחרותי. אלפי אנשים עוסקים בקידום, למדו קידום ועוסקים בו מדי יום. טובים יותר או פחות – הם עדיין מתחרים שלכם – בין אם תצאו לדרך עצמאית ובין אם נחשבים למתחרים שיכולים לתפוס את מקום העבודה שלכם כשכירים בחברה כזו או אחרת.

כדי להשתלב היטב בתחום או לצאת לדרך עצמאית מוצלחת בתחום אתם רוצים ללמוד קידום אתרים מאדם או גוף מקצועיים ומנוסים. יש כמה דרכים ללמוד קורס SEO ואתם צריכים לבחור את הדרך המתאימה לכם ביותר.

  • לימוד אחד על אחד – אחת האופציות הנפוצות ביותר היא אופציה של לימודים אחד על אחד. רבים מהתלמידים מעדיפים אותה משום שהם מקבלים את מלוא תשומת הלב של המרצה בכל שיעור וכל השיעור סובב סביבם וסביב קצב ההתקדמות שלהם. כמובן שזה המסלול היותר יקר בדרך כלל אבל למי שאינו יכול להתרכז בכיתה או לא רוצה ללמוד לבד בבית מקורס דיגיטלי אלא פנים מול פנים מול איש מקצוע מנוסה בתחום – זוהי שיטת הלימוד הטובה ביותר.
  • לימוד מקורס דיגיטלי – קורס דיגיטלי הוא קורס עם שיעורים מוקלטים כסרטוני וידאו המוצגים לפי סדר מסוים של מודולים ושיעורים. קורס דיגיטלי איכותי ידע להוביל אתכם מנקודה א' ל-ב' בצורה נכונה מבחינת הידע, זמני הביצוע ההגיוניים והתהליך שתעברו במהלך הלימודים ולא יזרוק לכם את כל החומר ביום-יומיים שלאחר צפייה של 20-30 שעות לימוד או יותר תחשבו שאתם כבר יודעים קידום אתרים. איכות הידע הנלמד הוא דבר חשוב מאוד אך ההתנסות בשטח ולימוד תוך כדי תנועה, שימוש בכלי עזר והכרת השטח הם דברים לא פחות חשובים מהניסיון שתצברו לאורך כמה חודשי לימוד ועשייה – עוד לפני שתרוצו למצוא עבודה בתחום.
  • לימוד ממפגש כיתתי – מפגש בכיתה הוא אולי זול יותר ממפגשים אחד על אחד אך מתאימים לכאלה שאין להם בעיה להתרכז בכיתה עם עוד אנשים. אמנם צריך לצאת מהבית, להגיע אל כיתת הלימוד בימים ובשעות הלימוד שנקבעו – אבל יש לכך גם יתרונות: קצת לצאת מהבית או המשרד, להתאוורר, ליצור קשרים עם תלמידים אחרים ועם המרצה, להכיר מרצי אורח שגם הם באים מהתחום ועוד.
  • לימוד חינם מהאינטרנט – האפשרות הזולה מכולן שהיא כאמור בחינם לגמרי היא לימוד מהאינטרנט. ישנם אינספור מאמרי תוכן באינטרנט, סרטוני וידאו, הדרכות וקורסים כתובים ומצולמים בעברית ובאנגלית על קידום אתרים והכול בחינם. החסרונות? התכנים לא ממוקדים ואת הסודות האמיתיים, שנלמדו מניסיון רב שנים וניסוי וטעיה, המומחים בדרך כלל ישמרו לעצמם או לתלמידים שלהם שישלמו סכום יפה כדי ללמוד מהם. אחרי הכול – הם יצטרכו בקורסים או במסלולי הלימוד הפרטיים שלכם לחלוק מידע, כלים וניסיון שאין אותו בחינם ברשת או לפחות לא פשוט למצוא אותו – כדי להיות בעלי ערך עבור התלמידים.כמו כן כאשר אתם לומדים בחינם מהאינטרנט הסיכוי שתקבלו תמיכה מקצועית בחינם מגוף כזה או אחר שהוא מעבר לשאלה אחת או טיפ כלשהו הוא אפסי. הזמן יקר לכולם וכאשר אתם רוכשים קורס SEO במסגרת לימודים מקצועיים – אתם לא רק קונים ידע אלא גם תמיכה וליווי. אבל אם אתם רוצים לצבור ידע כללי נרחב על התחום לפני או במהלך קורס קידום אתרים כדי להיות מנוסים יותר ולקבל החלטות מושכלות יותר – תמיד מומלץ לשלב לימודים עצמאיים.
אולי יעניין אותך:  איך לבצע מחקר מילות מפתח שיבנה את יסודות ההצלחה של הפרויקט?

איזו הסמכה מקבלים מקורס SEO ומה היא שווה בפועל?

לצערנו הרב, ברוב מקצועות האינטרנט מדובר במקצועות פרוצים. הכוונה היא למקצוע שאין לו גוף רשמי שמייצג אותו כמקצוע ומשום כך גם לא תמצאו הסמכות בינלאומיות שחשוב לעבור כדי לקבל הסמכה שהיא בעצם תהיה מדידה כמינימום לפעילות מקצועית בתחום.

מה שאנו מנסים להסביר הוא שיש לא מעט גופים בישראל המלמדים קידום אתרים, בין אם מדובר בקורס דיגיטלי, מסלול ליווי פרטי או קורס פרונטלי עם מפגשים המתפרסים על פני כמה חודשים. כל אחד מהגופים הללו מציג את תעודת הסיום של הקורס כהסמכה מקצועית הכי טובה והכי שווה. אי אפשר למדוד את זה ולכן אתם פחות צריכים להסתכל על איכות ההסמכה אלא על איכות התוכן הנלמד.

בסופו של יום – קורס איכותי הוא קורס שמכין את התלמיד הן מבחינת ידע מקצועי, הן מבחינת הכרת הכלים שבהם כדאי להשתמש במהלך העבודה והן מבחינה מעשית: לדוגמה ליווי ותמיכה של בעלי הקורס, פריסת הקורס על פני כמה חודשים ולא לימוד נקודתי מהיר וכו'. אגב – כל תעודת סיום של קורס קידום אתרים מגוף מנוסה ומקצועי בתחום הפועל בו כבר שנים ויש לו מוניטין טוב בכל הקשור לתחום – יכול לתת לכם את הדחיפה שאתם צריכים כדי להתחיל לעבוד בתחום, כעצמאיים או כשכירים.

מה לומדים במסגרת קורס קידום אתרים?

קורס קידום אתרים מקצועי יכלול בין 8 ל-16 שיעורים ו/או פגישות בדרך כלל. כמות השיעורים תלויה במי שהרכיב את הקורס וכך גם אורך כל שיעור ומשך הקורס כולו. במסגרת קורס קידום אתרים אתם תצטרכו ללמוד לפחות את הדברים הבאים:

  • בניית אתר וניהול אתר אינטרנט – ברוב המקרים אינכם צריכים ללמוד תכנות, אבל בהחלט תצטרכו להכיר את יסודות ה-HTML ותצטרכו ללמוד לבנות, לנהל ולתחזק אתר, לערוך ולשנות אותו ואולי אפילו לבנות אתר בעצמכם. תלמדו על שרתי אחסון, ניהול דומיין, עבודה עם אלמנטור, הכרת מערכות ניהול תוכן שונות (וורדפרס, ג'ומלה, Wix ואחרות), איך לערוך כל חלק באתר ואם צריך גם בקוד שלו (שוב, מבלי לדעת תכנות), איך לבחור שרת נכון להפעיל עליו את האתר ועוד.
  • פלאגינים – סביר להניח שיהיה לפחות שיעור או חלק ממנו על פלאגינים. מדובר על תוספים שיכולים לעזור לקידום ומותקנים על מערכת ניהול התוכן עליה בנוי האתר. לכל מערכת ניהול תוכן יש תוספים המיוצרים אליה במיוחד וניתנים להתקנה פשוטה, במיוחד במערכת וורדפרס.
  • תוכן – כיצד התוכן צריך להיכתב למטרות SEO בתוך אתר הלקוח, מה ההבדל בין התוכן של היום לתוכן שהיה לפני עשור (גם מבחינת פיזור מילות מפתח), איך להיעזר בתוספים להתאמת התוכן באתר, מהי איכות התוכן הנדרשת לפיזור ברשת והשגת קישורים לאתר ועוד.
  • מחקר מילות מפתח – אסור לזלזל בשיעור מהסוג הזה וחשוב לעשות לו אפילו שיעור נפרד. ביטוי המפתח שתבחרו לקדם עבור הלקוחות שלכם הם אלה שיכריעו האם הקידום שאתם עושים הוא מוצלח או לא. ביטויים לא טובים לא יביאו מספיק תנועה, לא יתרמו למיתוג העסק וישנם גם ביטויים שגם אם תגיעו לתוצאה הראשונה בהם לא יביאו לכם לקוחות משלמים. שיעור שלם על איך לבחור מילות מפתח נכונות לקידום, איך לבדוק את שרידות ביטויי המפתח לאורך השנים עם עדכוני גוגל, הכנת כלים למחקר מילות מפתח, איך לחקור ביטויי מפתח מקודמים של המתחרים שלכם ועוד.
  • מבנה אתר והיררכיית תוכן – שיעור מלא על איך להתאים את האתר למבנה SEO מוצלח. איך צריכים להיכתב כתובות הדומיין באתר (עברית, אנגלית וכו'), איך ליצור היררכיית תוכן טובה המתאימה לתוכנית הקידום שלכם, איך להפיק את המירב מתפריטי האתר שלכם ועוד.
  • אופטימיזציה – אחד המושגים המוכרים בעולם הקידום האורגני. בין אם אתם מקבלים אתר חדש לקידום או אתר קיים אתם תצטרכו לבצע לו אופטימיזציה. תהליך זה לא רק מתאים את האתר למנועי החיפוש ואת התוכן בו אלא גם מדובר בביצוע התאמות לביטויי המפתח שהחלטתם לקדם. במהלך השיעור תלמדו עוד את התוכן, סימון הכותרות, תגיות מטא למיניהן, אופטימיזציה לתמונות באתר, בדיקת קוד האתר ותקינותו, איך לחלק נכון קישורים פנימיים, איך להוציא קישורים חיצוניים מתוך האתר המקודם.
  • קישורים – שיעור או שניים מלאים על נושא הקישורים המהווים חלק מרכזי מכל תהליך קידום. רבים מחשיבים רק את הקישורים החיצוניים אך אסור לזלזל גם בקישורים הפנימיים שבין עמודי האתר שלנו. איך תכפילו את הכוח של הקישורים הפנימיים שלכם ואיך לחלק אותם בצורה נכונה וטבעית. איך לבנות קישורים חיצוניים, מדוע חשוב לבנות גם קישורים איכותיים וגם פחות איכותיים ובאיזו תדירות, היכן תוכלו להשיג קישורים לאתר שלכם, איך ליצור שת"פ נכונים לגבי קישורים ועוד.
  • כלים לקידום אתרים – היכרות עם כלים שונים לקידום אתרים כמו Zefo, Ahrefs, סרץ' קונסול ועוד כלים שיכולים לעזור לכם לניתוח קישורים, ניתוח שגיאות באתר, ניתוח מתחרים, מחקר מילות מפתח, איסוף מידע בנוגע לתנועה באתר ועוד.
  • חוויית משתמש – שיעור מלא על אחד המושגים החמים בעולם הקידום האורגני והוא חוויית המשתמש. כל מה שקשור בחוויית השימוש באתר, התאמתו למובייל, פופ אפים, הגדלת אחוזי המרה באתר, הנעה לפעולה, ועוד. ישנם עוד פרמטרים רבים המשפיעים על חוויית המשתמש באתר כמו מהירות הגלישה באתר, עיצוב האתר, ניווט בין התפריטים והתכנים באתר, תוסף נגישות שחייב להיות בכל אתר, אפשרויות יצירת קשר נוחות ובולטות, במידה וישנה אפשרות תשלום אז דף סליקה מאובטח ולא מסורבל ועוד.
אולי יעניין אותך:  המדריך המלא ליצירת, הטמעת ובדיקת מפת האתר שלכם

כמה עולה קורס קידום אתרים?

לימודים אחד על אחד – מסלול לימודים אחד על אחד הכולל כ-10 מפגשים לערך עשוי לעלות באזור ה-₪10,000. כמובן שטווח המחירים יכול גם לנוע בין ₪8,000 ל-₪12,000 בהתאם לגוף המלמד, לכמות הפגישות ולבונוסים שמקבלים עם הקורס.

קורס SEO דיגיטלי – קורס SEO דיגיטלי יהיה ככל הנראה הזול מבין האופציות משום שהגוף המלמד מצלם את הקורס ומלביש אותו על תשתית הלימוד (אתר חברים) פעם אחת ועם הזמן רק מבצע עדכונים ושינויים לסרטונים בהתאם לעדכוני גוגל ולמצב בשטח אך אינו צריך להיפגש באופן אישי או להרצות מול כיתה פעם אחת פעם. עלות של קורס כזה יכול לנוע בדרך כלל בין ₪3,000 ל-₪5,000 בממוצע לקורס איכותי.

קורס קידום אתרים פרונטלי – עלות של קורס כזה תהיה בין ₪6,500 ל-₪15,000 גם כן אם כי זה תלוי במי המרצה, כמה מפגשים, כמה תלמידים בכל מפגש, מה מקבלים התלמידים במסגרת הקורס ועוד. לדוגמה ישנם קורסים המציעים בונוס לתלמידים: מחשב נייד במתנה.

לימוד חינם ברשת – אלטרנטיבה לקורס קידום מקצועי?

כפי שאמרנו בשלב מוקדם יותר של המאמר הזה – ניתן גם ללמוד מהאינטרנט בחינם. תוכלו לעשות זאת דרך קריאת מאמרים, ספרים אלקטרוניים, מדריכים כתובים עם תמונות ואפילו למצוא סרטוני הדרכה כמעט לכל אספקט הקידום. אנו תמיד ממליצים על הצטרפות לקורס מקצועי ומסודר, כזה שתלמדו בו את כל רזי המקצוע, עם תמיכה וליווי נכון, לימוד של הנושאים בסדר הנכון והתנסות מעשית בקידום תוך כדי הקורס. לימוד חינם ברשת היא דרך נפלאה להרחיב או לחדד את הידע שלכם בתחום, להתעדכן בעדכוני גוגל ולחזק את הידע הבסיסי עם פיסות מידע נוספות שאולי לא הספקתם ללמוד במסגרת הקורס.

איך להשתלב בתחום לאחר השלמת קורס קידום אתרים?

לימוד קורס קידום אתרים אורך כמה חודשים בערך. לבנות ניסיון מעשי בתחום יכול לקחת לכם שנים. זה לא אומר שבכמה שנים האלה אתם צריכים להישאר בלי עבודה. למעשה, לאחר שלמדתם את הידע התיאורטי בתחום והתנסיתם בקידום אתר במהלך הלימודים – זה הזמן לקפוץ למים. לפני שאתם הופכים להיות עצמאיים בתחום טוב לנסות את מזלכם כשכירים בתחום קודם כל – לצבור ניסיון, להכיר כלים נוספים, לדעת איך לעבוד מול לקוחות ולצבור עוד ידע לאורך הזמן מה שיהפוך את זמן העבודה שלכם גם ליותר יעיל ואפקטיבי.

אולי יעניין אותך:  קידום אתרים בשנת 2020 - מגמות מרכזיות והדרך להצלחה

לאחר השלמת קורס SEO מקצועי תוכלו להשתלב כשכירים בתעשייה או להקים עסק עצמאי משלכם. אם בחרתם להיות שכירים – בדקו עם הגוף שבו למדתם את הקורס אם הוא יכול לעזור לכם במציאת עבודה כשכירים בתחום. בדרך כלל גופים אלו מקושרים לקולגות ואם הם אינם צריכים מקדמי אתרים בעצמם הם ימליצו עליכם לקולגות שלהם. כמו כן תמיד תוכלו להגיש מועמדות בעצמכם לחברות פרסום, חברות קידום אתרים או חברות בניית אתרים ולהציע להם את השירותים שלכם.

Facebook
Twitter
LinkedIn
דניאל מסטר
דניאל מסטר
מומחה לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי משנת 2011. בעל תואר אקדמי בתקשורת עם התמחות בשיווק ופרסום. מייסד ובעלים של מסה מדיה - סוכנות בוטיק פורצת דרך המלווה לקוחות מכל התחומים להצלחה, בזכות פתרונות דיגיטל חכמים ומותאמים אישית.
אם אתם כבר פה, הנה עוד כמה פוסטים ששווה לבדוק: