מחפשים פתרונות מהירים לשיפור מיקומי האתר שלכם בתוצאות האורגניות של גוגל? המדריך הזה הוא בשבילכם. ריכזנו עבורכם 10 המלצות שתוכלו ליישם במהירות ובקלות כדי לתת בוסט לקידום האורגני של האתר שלכם. מוכנים? בואו נצא לדרך.
1. חזקו עמודים חשובים עם קישורים פנימיים
פעמים רבות קישורים פנימיים לא זוכים ליחס הראוי, אך כשמשתמשים בהם נכון, הם יכולים לתת תוספת כוח משמעותית לקידום בגוגל.
איך מתחילים? קודם כל ממפים את העמודים החשובים ביותר, אלו שיוצרים הכי הרבה המרות או מכירות של המוצרים הכי חשובים לכם. לאחר מכן תוכלו לעשות אחד משני הדברים הבאים: הראשון הוא שימוש בתוסף בתשלום כמו Link Whisper שיזהה עבורכם הזדמנויות להזנת קישורים מעמודים קיימים לעמודים שאתם רוצים לחזק ויאפשר לכם לעשות זאת בקלות, בצורה מרוכזת ומהירה.
האופציה השנייה והחינמית היא לבצע חיפוש בגוגל בתוך האתר שלכם עם פקודת site: יחד עם מילת המפתח של העמוד אותו תרצו לחזק ולמצוא עמודים בהם תוכלו להכניס קישורים פנימיים לעמוד הרצוי.
כך למשל, אם נרצה לחזק את עמוד מדריך קידום אתרים, אז נבצע חיפוש כזה site:masamedia.co.il + מדריך קידום אתרים. זאת התוצאה שקיבלנו:
מכאן נצטרך למצוא הזדמנויות לקישור פנימי רלוונטי. זיכרו שהתוצאות הללו הם העמודים הכי חזקים באתר שלכם (בעיני גוגל) שרלוונטיים לביטוי שחיפשתם. מכאן, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לעבור בין העמודים ולזהות מקומות רלוונטיים להכניס בהם קישור פנימי לעמוד שרוצים לחזק.
בניגוד לאנקור טקסט בקישורים נכנסים, כאן אפשר לדאוג פחות לגבי שימוש באנקור מדוייק ובהחלט מומלץ לקשר עם האנקור טקסט של הביטוי שרוצים לדחוף קדימה.
2. התקינו תוסף קאש
לא רק שמהירות האתר מהווה גורם דירוג בגוגל, אלא שעמודים איטיים מזיקים לעסקים. לפי Unbounce, כמעט 70% מהצרכנים מודים שמהירות הדף משפיעה על הנכונות שלהם לקנות מעסק ברשת.
אחת הדרכים הפשוטות והמהירות ביותר לשפר את מהירות האתר שלכם היא באמצעות התקנת תוסף לניהול מטמון (cache). הגדרת קאש מאפשרת לדפדפן להוריד ולשמור קבצים מסויימים מהאתר ובכך להיטען מהר יותר. התוסף המומלץ ביותר לשם כך הוא WP Rocket אשר מוצע בתשלום, אך ישנם גם תוספי קאש אחרים שניתן להתקין ללא עלות.
3. החזירו קישורים אבודים
אם קיימים באתר שלכם עמודים שקיבלו בעבר קישורים מאתרים אחרים וירדו מהאוויר, הרי שהקישורים הללו מתבזבזים כי הכוח שלהם הולך לפח. העמודים הללו לא יכולים לעלות בתוצאות החיפוש כי הם כבר לא קיימים, ומצד שני, הקישורים הנכנסים לא תורמים לאתר כי הם מובילים לעמוד 404.
מה שאנחנו רוצים לעשות כאן, הוא לזהות את אותם עמודים ולבצע מהם הפניית 301 לעמוד אחר באתר, שדומה לעמוד שלא קיים יותר. הדרך הכי פשוטה לעשות זאת היא באמצעות באמצעות Ahrefs. אם יש לכם מנוי, תוכלו להזין את כתובת האתר שלכם, לגשת ללשונית Best by links ומשם תחת http code לבחור ב- 404 not found, כדי להציג את העמודים עם הכי הרבה קישורים נכנסים שלא באוויר:
לנוחיותכם, תוכלו לסדר את הדפים לפי כמות הקישורים הנכנסים אליהם או על סמך פרמטרים אחרים.
4. בצעו אופטימיזציה בתגיות המטא של העמודים המובילים באתר
בהנחה ויש לכם כבר מספר עמודים שממוקמים בעמוד הראשון וזוכים לחשיפה כלשהי בתוצאות החיפוש, תוכלו להגדיל את ה-CTR שלכם, לגרום ליותר גולשים ללחוץ על האתר שלכם ובסופו של דבר גם לשפר את המיקום של אותם עמודים הודות לכך.
הדרך הכי פשוטה לזהות עמודים מובילים באתר שמזרימים אליכם טראפיק אורגני היא באמצעות גוגל אנליטיקס. כנסו לאנליטקס, נווטו אל Acquisition>All Traffic>Channels>Organic Traffic ומשם ביחרו ב-Landing Page בלשונית Secondary dimension. כעת תהיה לכם רשימה של העמודים המובילים באתר שמייצרים טראפיק אורגני.
דרך נוספת למפות את העמודים הללו היא באמצעות סרץ׳ קונסול. כנסו לכלי ובחרו בלשונית Performance. שם תוכלו לראות ביטויים מובילים שמייצרים כניסות לאתר שלכם. תחת Pages, תוכלו לראות גם את העמודים שעולים על כל ביטוי, יחד עם ה-CTR הממוצע שלהם. אם אתם מזהים עמודים שהמיקום הממוצע שלהם גבוה יחסית, אך אחוזי ההקלקה נמוכים, זוהי אינדיקציה ברורה לפוטנציאל בלתי ממומש, שאפשר לתקן עם אופטימיזציה בתגיות המטא.
איך משפרים את אחוז ההקלקה על העמודים הללו? הנה כמה טיפים זריזים שהוכיחו את עצמם:
- צרו סקרנות – שלבו מילים שמנגנות על הרגש ומייצרות סקרנות בקרב הגולשים. למשל במקום לכתוב ״המדריך של דניאל לקידום אתרים״, אפשר לכתוב משהו כמו ״המדריך של דניאל לקידום אתרים שישנה את כל מה שידעתם על התחום״. על ידי הוספת המשפט בסוף, הכנסנו הנחה סמויה אצל הקורא שישנם דברים בתחום שהוא לא מודע אליהם ויצרנו סקרנות מצידו ללחוץ על התוצאה שלנו כדי לגלות במה מדובר.
- השתמשו בשאלות – שימוש בסימן שאלה בכותרת מעלה את ה-CTR בכ-14%. אם נשתמש שוב בדוגמה מהסעיף הקודם, אפשר לשנות את הטייטל למשהו כמו ״המדריך של דניאל לקידום אתרים – האם זהו המדריך היחיד שאי פעם תצטרכו?״
- הקפידו להגדיר תגיות תיאור לכל עמוד – עמודים בהם לא מוגדר meta description, יציגו מלל רנדומלי שגוגל ישאב מהדף, בהתאם לחיפוש שהגולש ביצע. עצם ההגדרה של תגית דיסקריפשן בדף, עשויה לשפר את ה-CTR שלו בקרוב ל-6%.
שימו לב שכדאי להיזהר במילים שעושים בהם שימוש ובניסוח הסופי של הכותרת והתיאור, על מנת לא להיתפס כקליק בייט או אתר ספאמי בעיני גוגל.
5. רעננו את התוכן הישן עם עדכונים רלוונטיים
רוב התחומים בחיינו כיום חווים שינויים לאורך זמן. יכול להיות שאתם עורכי דין ופרסמתם פוסט מעולה הנוגע לדיני משפחה לפני 5 שנים. ייתכן שאם תחזרו אליו היום, תגלו שבשל שינויים שחלו בחוק או באופן העבודה שלכם, חלק מהטקסט שהיה להיט בזמנו, כבר פחות רלוונטי ולא מעודכן בשינויים שחלו מאז.
זוהי הזדמנות מעולה לרענן את התוכן באתר שלכם, להוסיף מידע רלוונטי ולעדכן את תגיות המטא שלכם עם ציון השנה בה ערכתם את התוכן. כך אתם תופסים שתי ציפורים במכה אחת – גם שיפרתם את התוכן והפכתם אותו לאקטואלי וגם שלחתם סיגנל לגוגל על כך שעדכנתם את הדף, וגוגל כידוע, אוהב להציג דפים שעודכנו לאחרונה.
6. קבלו השראה ממתחרים מובילים
אל תתביישו לגשת למתחרים המובילים בתחומכם ולשאוב מהם השראה לתכנים, שירותים או מוצרים חדשים שיש באפשרותכם לשלב בעסק. ניתן לעשות זאת באופן ידני, על ידי חיפוש מילת מפתח כללית בתחום, כדי לאתר את המתחרים המובילים ואז לשוטט באתרים. אם אתם מחפשים רעיונות לתוכן, תוכלו לגשת לאזור הבלוג ולראות אם הם כותבים על דברים שאתם פספסתם. אם מדובר במוצרים או שירותים, לרוב תוכלו לנווט אליהם בקלות מהתפריט הראשי.
גם כאן אפשר להיעזר ב-Ahrefs כדי להקל על המלאכה. תוכלו להזין את כתובת האתר המתחרה שתרצו לבחון ולאחר מכן לגשת ל-Organic Keywords שהוא מדורג עליהם. שם גם תוכלו לראות את העמוד עצמו ולראות האם ישנם נושאים שהמתחרה התייחס אליהם, ומייצרים לו תנועה אורגנית לאתר, ואז להקים את אותם עמודים (בצורה טובה יותר כמובן) באתר שלכם.
7. פתחו דף Google My Business
אחד הדברים היותר פשוטים שבעלי עסקים מקומיים יכולים לעשות, אך רבים מהם מפספסים, הוא לפתוח עמוד Google My Business. הודות לעמוד GMB מאומת ומסודר, תוכלו להופיע בחלק העליון של התוצאות האורגניות באזור המפות. עבור עסקים שנותנים שירות באזור הפעילות שלהם, כמו מסעדות, מרפאות, משרדי עו״ד, קוסמטיקאיות ועוד – מדובר באחד הדברים החשובים והמועילים ביותר שהם יכולים לעשות, כדי להגדיל את החשיפה והטראפיק האורגני שלהם.
איך פותחים כרטיס GMB? פשוט ניגשים לכאן ועוקבים אחר ההוראות. מומלץ למלא כמה שיותר פרטים בכל השדות האפשריים. לאחר שתסיימו את התהליך ותשלחו את הבקשה, גוגל ישלחו אליכם בדואר גלויה עם קוד האימות. לאחר קבלת הגלויה, גשו שוב לפרופיל שפתחתם, הזינו את הקוד שקיבלתם וזהו זה. מעכשיו יש לכם כרטיס עסק בגוגל שמופיע במפות, מקשר לאתר שלכם, מציג את מספר הטלפון והכתובת שלכם ואף מאפשר לגולשים לשאול שאלות ולכתוב ביקורות על העסק.
עם השקעה בקידום אורגני והפצת ה-NAP שלכם ברחבי הרשת, תוכלו להגדיל את הסיכוי שלכם להופיע בשלושת התוצאות הראשונות של המפות בגוגל ובכך לתת בוסט משמעותי לעסק שלכם.
8. שלבו תוכן עניינים בפוסטים שלכם
עוד פעולה מהירה מאוד שתוכלו לבצע באתר שלכם, בתמורה לשיפור ה-SEO, היא הוספת תוכן עניינים לפוסטים.
לתוכן עניינים יש מספר יתרונות:
- הוא מציג לקוראים את כל תוכן העניינים של הפוסט מראשיתו ועוזר להם להבין על מה הפוסט הולך לדבר.
- הוא מאפשר לגולשים לנווט בקלות בפוסטים ארוכים ו/או לדלג לאזורים ספציפיים שהם רוצים לקרוא.
- הוא מייצר קישורים פנימיים לכותרות ולתתי הכותרות בפוסט. קישורים אלו נסרקים על ידי גוגל, ופעמים רבות מוצגים כ-sitelinks, שמגדילים את הנפח של העמוד בדף תוצאות החיפוש ואת כמות האנשים שמקליקים עליו.
באתר שלנו, אנו עושים שימוש בתוסף LuckyWP Table of Contents החינמי, אך תוכלו לבחון תוספים שונים ולמצוא את מה שעובד הכי טוב עבורכם.
9. הוסיפו שאלות נפוצות בסוף העמוד
גולשים מבצעים חיפושים רבים באמצעות שאלות. למשל יש מי שיחפש ״קידום אתרים״, אך רבים אחרים יחפשו דברים כמו ״כמה עולה קידום אתרים?״, ״איך עושים קידום אתרים?״ וכן הלאה. חיפושים אלו הם מילות זנב ארוך (Longtail Keywords) ועם כמה התאמות בתוכן שלכם, תוכלו לשפר את הסיכוי שלכם להתברג גבוה יותר על החיפושים הללו.
אז במקום לדחוף את השאלות הללו בצורה מלאכותית לתוך הפוסט, הוסיפו בסופו שאלות נפוצות וענו עליהן. לא בטוחים אילו שאלות אנשים שואלים? ישנן לא מעט אפשרויות למצוא אותן. אם אתם מקדמים את האתר שלכם בחו״ל, נסו את הכלי המדהים הזה. פשוט הזינו את מילת המפתח הכללית של הפוסט אליו אתם רוצים להוסיף את השאלות, בחרו את מדינת היעד שלכם והשפה, לחצו על חיפוש וצפו בקסם בפעולה.
אם אתם פועלים בישראל (או בחו״ל), תוכלו להיעזר ב-Ahrefs למציאת השאלות הנפוצות בתחום שלכם. גשו אל Keywords Explorer, הזינו את מילת המפתח שלכם ובצעו חיפוש. משם תוכלו לגשת לאזור ה-Questions ולראות את כל השאלות הרלוונטיות שגולשים שואלים סביב אותה מילת מפתח:
לחצו על view all כדי לראות את רשימת השאלות המלאה, יחד עם נפחי החיפוש של כל אחת מהן. מה שנותר לכם לעשות כעת, הוא לשלב את השאלות הנפוצות ביותר בעמודים רלוונטיים ולענות עליהן.
תוכלו גם להגדיל ולעשות עם סימון השאלות והתשובות הללו כ-FAQ, באמצעות סכמת נתונים מובנים, מה שיאפשר לחלק מאותן שאלות ותשובות להיות מוצגות בדף תוצאות החיפוש ולהגדיל את הנפח שהאתר שלכם מקבל בתוצאות האורגניות. את הסימון ניתן לעשות בקלות באמצעות תוספים חינמיים כגון FAQ Schema WordPress וללא כל ידע בקוד.
10. מצאו קישורים של מתחרים שניתן ״לגנוב״ בקלות
אתרים בונים ומרוויחים קישורים שונים לאורך זמן. חלקם משיתופי פעולה, אחרים מאתרים בבעלותם אבל ישנם גם קישורים מאתרים שזמינים לכולם. דוגמה טובה לכך הם אתרי אינדקסים, פורומים מקצועיים ואף אתרים שישמחו לפרסם את הפוסט שלכם עם קישור לאתר שלכם תמורת תשלום סמלי.
מה שנשאר לכם לעשות הוא לנתח את המתחרים המובילים באמצעות כלים כמו Ahrefs, Semrush, Majestic ועוד. הרעיון הוא לזהות קישורים שמפנים למתחרים וניתן להשיג גם לאתר שלנו במהירות יחסית. הכי פשוט להתחיל עם אינדקסים שמצריכים הרשמה זריזה בלבד, אך מומלץ גם לחפש אתרי תוכן, כגון פורטלים מקצועיים ואתרי חדשות אשר פרסמו מאמרים של מתחרים וישמחו לעשות זאת גם עבורכם.
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 3
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו