הנעה לפעולה או קריאה לפעולה (CTA – Call To Action)

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

מהי הנעה לפעולה / קריאה לפעולה?

המונח Call to Action באנגלית הוא בפירוש חופשי הנעה לפעולה. המונח מתייחס להוראות הפעולה שבעל התוכן המפורסם מציג לגולשים כדי לגרום להם לבצע פעולה מסוימת. מונח זה מוכר היטב לקופירייטרים, כותבי תוכן ובעלי אתרים למיניהם. למעשה, מחקרים רבים בתחום השיווק הדיגיטלי מצביעים על כך שהוספת הנעה לפעולה מגדילה באופן משמעותי את אחוזי ההמרה. מסתבר שאנשים פשוט רוצים שינווטו אותם.

ההיבט הפסיכולוגי של הנעה לפעולה

ההנעה לפעולה היא דבר חשוב מאוד ונפוצה כמעט בכל מקום באינטרנט, החל ממודעות ממומנות, דרך פוסטים ברשתות החברתיות, עד אתרי אינטרנט ודפי נחיתה המשווקים מוצרים ושירותים כאלה או אחרים. ההיבט הפסיכולוגי בהנעה לפעולה הוא שאנשים בדרך כלל רוצים שיובילו וימקדו אותם בדברים החשובים. ההנעה לפעולה, אם נעשית בצורה נכונה, תגדיל באופן מהותי את אחוז ההמרה בקמפיין הפרסום שלכם, באתר שלכם או בכל דבר אחר.

איך קריאה לפעולה מתבצעת?

נניח שאתם מפרסמים דף נחיתה עם שירות חדש שלכם. אתם מחליטים להרים קמפיין ממומן בפייסבוק למשל. בפייסבוק אתם תראו הרבה אנשים שמפרסמים מודעות ממומנות – מי לדעתם יהיו אלה עם אחוזי הלחיצה הגבוהים יותר? אלא שיהיו אטרקטיביים מבחינת המראה ומניעים לפעולה מבחינת הטקסט. מכאן שחשוב לכלול כאן הנעה לפעולה בתוך המודעה עצמה. לדוגמה: "היכנס עכשיו לאתר…" או "התקשרו עכשיו…", "הזמינו כבר היום", "עקבו אחרינו ב…" וכו'.

כאשר האנשים נכנסים לאתר שלכם ונחשפים לתוכן השיווקי בדף הנחיתה עצמו גם שם תהיה הנעה לפעולה אך זו תיקרא כבר לפעולה שונה, פעולה אשר רלוונטית למה שהדף נחיתה צריך לקדם. לדוגמה: ״הירשמו כעת לרשימת התפוצה וקבלו במתנה את המדריך ל…״.

כמה פעמים זה מספיק?

הנעה לפעולה היא חשובה ולעתים אפילו כדאי לבצע אותה מספר פעמים. במודעה שבה יש שורה או שתיים קצרות אתם לא יכולים לדחוף מספר הנעות לפעולה, אולם בדף נחיתה שיש בו 1000 מילים אתם בהחלט צריכים לחזור 3-4 פעמים על ההנעה לפעולה. להתחיל ולמעלה ובכמה חלקים נוספים לאורך הדף וגם פעם אחת בסוף. לא יותר מדי בצורה מוגזמת אך לא מעט מדי.

המטרה היא להטמיע את הפעולה הנדרשת גם במהלך הקריאה בעמוד נחיתה ארוך ולכן גם אם מישהו לא ישאיר פרטים למעלה בעמוד אז הוא ישאיר פרטים במהלך העמוד או בסופו. כמות הפעמים צריכה להתאים לסוג הסקשנים של דף הנחיתה המדובר ובהתאם למבנה העמוד תוכלו להתאים את אזור ההנעה לפעולה.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור