מה זה ROI?
ROI או RETURN ON INVESTMENT הוא מונח מוכר מתחום הכלכלה, השיווק והעסקים. בעברית זה אומר "החזר השקעה". כוונת הבסיס של המושג היא ההחזר ההשקעה הכספית של המשקיע אל מול סך ההשקעה הכספית שלו. בעולם הפרסום הכוונה היא להכנסות המגיעות מההשקעה שלנו בפרסום אם תרצו. אותן הכנסות הן אלה שמייצרות את ההחזר ההשקעה.
החזר השקעה שלילי או חיובי?
החזר השקעה הוא נתון סטטיסטי כלכלי. כלומר הוא יכול להיות חיובי והוא יכול להיות שלילי. החזר השקעה חיובי היא למעשה הכנסה גבוהה יותר מההוצאה באותו קמפיין פרסום. החזר השקעה שלילי היא הוצאה גבוהה יותר מההכנסה.
לדוגמה: נניח שחנות פרחים בצפון מקדמת משלוחים של זרי פרחים, מארזים מתוקים ומוצרים נוספים דרך האתר עם משלוח עד בית הלקוח. בעל החנות החליט להשקיע בקמפיין פרסום ממומן בגוגל כ-5,000 שקלים בחודש הקרוב ולבחון את החזר ההשקעה על אותם 5,000 שקלים בסיום חודש הפרסום.
כבר בימים הראשונים של הקמפיין הוא החל לקבל הכנסות מלקוחות ראשונים, לאורך חודש הקמפיין המפרסם שיפר המפרסם את ביצועי הקמפיין ובעל החנות קיבל עוד לקוחות ועוד הזמנות. לאחר השלמת חודש המכירות בהן פעל הקמפיין, ההכנסות ממכירות היו כ-₪12,700.
הרווח מהקמפיין היה כ-₪7,700 והחזר ההשקעה באחוזים היה 254%, בערך פי 2 וחצי מסך ההשקעה בקמפיין. כמובן שלא מדובר ברווח נקי של העסק כיוון שיש הוצאות נוספות על השליח, דלק, חומרי הגלם ועוד. אתם כבעלי העסק תחליטו אם להתייחס ל-ROI שלכם בדרך זו או אחרת ואילו פרמטרים לייחס לכם יותר חשיבות בבחינת האם הקמפיין הפרסומי היה רווחי לעסק או לא. ברמת חישובי הבסיס מדובר בסך ההכנסות שנוצרו כתוצאה מעלויות הפרסום בזמן הקמפיין.
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 1
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו