מה זה חווית משתמש?
חוויית משתמש (UX) הוא מושג פופולארי מאוד בעולם השיווק והפרסום. בעולם האינטרנט, הוא משויך לחוויית השימוש של הגולש באתר או באפליקציה, החל מהרגע שהוא נכנס אל האתר ועד שהוא יוצא ממנו.
אפשר לומר שהתחושות והרגשות, לצד השימוש הפרקטי באתר, יהיו אלה שיקבעו את חוויית המשתמש של הגולש. ישנם פרמטרים רבים שיכולים להשפיע על חוויית המשתמש באתר שלכם.
מרכיבי חוויית משתמש
- שימושיות – מידת הפשטות והקלות שבגלישה באתר וביצוע פעולות בו. האם מערכת הניווט באתר מאפשרת התמצאות פשוטה וקלה? כמה נוח לגלוש באתר בדפדפנים שונים? האם האתר מותאם היטב למובייל? האם זמן הטעינה של האתר הוא מהיר?
- אמינות – חשוב שהמידע באתר יהיה אמין, ייחודי, לא מועתק. תוספות לאמינות יכולות להיות קשורות באבטחת המידע באתר כמו רישיון SSL לכתובת הדומיין של האתר, אפשרויות תשלום מאובטחות דרך האתר ועוד. חשוב גם להוסיף כמה אפשרויות ליצירת קשר דרך האתר להראות שיש לגולשים למי לפנות מה שמעלה את הסמכות והאמינות של העסק.
- ערך – האם אתם חולקים באתר שלכם תכנים חשובים ובעלי ערך לגולשים שלכם? ישנם כמה פרמטרים שיכולים לבחון את הנושא הזה כמו שיעור הנטישה של הגולשים מהאתר, זמן שהייה ממוצע של גולש, מעבר של גולש בין עמודים שונים באתר, שיתוף התוכן בידי הגולשים, תגובות של הגולשים באתר ועוד.
- עיצוב האתר – האם האתר מעוצב בצורה נוחה ונעימה לגלישה? הצבעים לא מציקים לעין? אין פרסומות קופצות שמפריעות לקרוא את התוכן? האם האתר מחולק בצורה יפה ומסודרת לתפריטים, ווידג'טים ואזורים שונים?
כיצד ניתן לשפר את חוויית המשתמש באתר שלכם בכמה צעדים פשוטים?
- פרסונות – הגדירו את הפרסונה המייצגת את קהל היעד הממוצע שלכם. כך תוכלו להתאים את התוכן והפיצ'רים הנוספים באתר לאותו קהל יעד ויש יותר סיכוי שתקלעו לטעמו.
- הגבירו את מהירות הגלישה באתר שלכם – ניתן להשתמש בכלים שונים למדוד את מהירות הגלישה באתר שלכם ולבדוק מה עוד ניתן לשפר כדי לשפר את מהירות הגלישה באתר. באתרי וורדפרס ישנם גם תוספים שיכולים לעזור לכם לבצע פעולות שונות לשיפור מהירות הגלישה באתר.
- עיצוב ידידותי – השתמשו בעיצוב נקי, נעים לעין ואל תבריחו את הגולשים שלכם עם יותר מדי פרסומות, צבעים זוהרים או חלונות קופצים מציקים.
- חלקו את האתר ואת הווידג'טים לתפריטים מסודרים. בראש התפריט יהיו הנושאים החשובים ביותר בהם עוסק האתר, מהתפריט ייפתח תפריט נוסף עם תתי קטגוריות וכך הלאה. השתדלו שהניווט באתר יהיה פרקטי, קל, ברור ולא עמוק מדי.
- הניעו לפעולה – גם כדי לשפר את חוויית המשתמש באתר שלכם וגם את אחוזי ההמרה בין גולשים ללקוחות. הוסיפו משפטי הנעה לפעולה, הכווינו את הגולשים שלכם מה הדבר שהם צריכים לעשות.
- הוסיפו תוכן בעל ערך – שמרו על האתר מעודכן בתוכן חדש ואיכותי לעתים קרובות. דאגו לתוכן מקורי ובעל ערך לגולשים כדי לשפר את חווית השימוש באתר שלכם, הם יסמכו עליכם יותר וירצו לחזור לקרוא עוד.
- היו מעורבים עם הקהל שלכם – לקוח השאיר לכם פרטים או תגובה באתר? הגיבו לו במהירות האפשרית. היו ערים לתגובות ולשיחות עם הגולשים שלכם. זה ישפר משמעותית את חוויית השימוש שלהם באתר שיגלו שיש גורם אנושי פעיל שמגיב להם.
- התאימו את האתר למובייל – אם זה עדיין לא מובן מאליו כיום כשחצי או יותר מחצי מהגולשים משתמשים במובייל לגלישה באינטרנט, הרי שחשוב להתאים את האתר לגלישה במובייל. לא רק שזה יעזור לשמור על קהל הגולשים שלכם וישפר את חוויית המשתמש שלהם זה גם יעזור לקידום האורגני של האתר שלכם בגוגל.
עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?
דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 2
אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂
אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם
נשמח לשפר את הפוסט
ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו