16 הפרמטרים המשמעותיים ביותר בקידום אתרים אורגני בגוגל

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

הגעה למקומות הראשונים בגוגל היא אחת המטרות העיקרות של כל בעל עסק שמשקיע בקידום אתרים אורגני. להיות ראשון, או לפחות בין הראשונים בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל, הפך להיות סמל סטטוס.

דירוג זה לא רק יניב לכם את רוב התנועה האורגנית של הגולשים המחפשים ביטויי מפתח הקשורים לעסק שלכם (שזה למעשה הרבה לקוחות פוטנציאליים), אלא גם ימצב אתכם כמומחים או כחברה חזקה בתחום שלכם.

כלומר קידום אורגני משפיע גם על תנועת הגולשים והגעת לקוחות וגם תורם למוניטין של העסק ולמיתוג שלו מול המתחרים. בפוסט הזה נתייחס ל-16 הפרמטרים, אשר מניסיוננו הם המשפיעים ביותר על דירוג אתרים בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל.

הפרמטרים שנציג בפניכם כאן לא יהיו מחולקים לפי קבוצות מסוימות או סדר חשיבות. כל הפרמטרים בפוסט חשובים וככל שתוכלו לתת את הדעת על כמה שיותר מהם – כך ייטב.

כותרות העמודים

כותרת האתר (Meta Title) היא אחד הפרמטרים הקלים להגדרה וגם מהחשובים שבהם. לכל עמוד באתר יש כותרת שתפקידה לתמצת במשפט קצר את נושא הדף. כותרת המטא טייטל מופיעה בצורה הבולטת ביותר בדף תוצאות החיפוש של גוגל והיא האמצעי שלכם למשוך את תשומת ליבם של הגולשים בדף כדי לעודד אותם להקליק על האתר שלכם. מומלץ לשלב את מילת המפתח המרכזית שאתם מקדמים בתחילת הטייטל, כדי לתת לה משקל רב יותר וכדי לעזור לגוגל ולגולשים להבין על מה הדף מדבר.

כותרות בתוך התוכן

לכותרות בתוך כל עמוד באתר שלכם גם כן יש כוח משמעותי. ברמה הטכנית, הכותרות מחולקות לפי H1 עד H6 כאשר H1 היא בדרך כלל תהיה הכותרת הראשית של אותו עמוד (ואמורה להופיע פעם אחת בלבד בכל עמוד), כותרות H2 תהיינה כותרות המשנה, וככל שהמספר גדל, כך הכותרות הינן בעלות חשיבות פחותה.

מטרת הכותרות גם היא לעזור לגוגל ולגולשים להבין את הנושא המרכזי של הדף הנתון. כותרות אלו גלויות רק בתוך האתר, וגם כאן מומלץ לשלב את מילות המפתח המרכזיות של העמוד בכותרות, כשר כותרת h1 היא בעלת המשקל הרב ביותר.

צפיפות מילות מפתח

בכל עמוד שאתם מעלים לאתר שלכם יש ביטוי מרכזי שאתם רוצים לקדם. לדוגמה בתור חברת קידום אתרים, הביטוי ״חברת קידום אתרים״ הוא משהו שמלווה את התוכן בדף הבית שלנו. כדי שהבוט של גוגל יבין שזהו הנושא העיקרי, נצטרך לחזור על הביטוי הזה מספר פעמים במהלך התוכן בעמוד.

ככל שהמאמר ארוך יותר, תצטרכו לחזור יותר פעמים על הביטוי המקודם, אך חשוב לא לעשות זאת בהגזמה. מניסון שלנו, מומלץ לשלב את הביטוי המדויק במינון של 1% עד 2% ביחס לכמות המילים במאמר. כלומר במאמר של 400 מילים באתר שלכם מומלץ לחזור על התוכן 4-8 פעמים (לפחות 4 חזרות ולא יותר מ-8 חזרות). הכי חשוב זה לשמור על טבעיות ולכתוב בצורה הגיונית וזורמת לקריאה.

חיפושי בראנד

גוגל שואפים להציג תמונת מצב נאמנה למציאות בתוצאות החיפוש שלהם. אם האתר שלכם מייצג חברה גדולה ומוכרת, גוגל רוצים לתת לכם עדיפות על פני מתחרים חדשים ואנונימיים יותר בתוצאות החיפוש. איך גוגל יודעים להגיד אם אתם מותג גדול או לא? הרבה בזכות היקף החיפושים של שם העסק שלכם בגוגל.

זאת הסיבה שאנו ממליצים מאוד להשקיע מאמץ ולעודד אנשים לחפש אתכם בגוגל. ודאי שמתם לב שלאחרונה מציף אותנו גל פרסומות בטלוויזיה וברדיו שבסופו אנו נקראים לחפש את xyz בגוגל. זהו לא צירוף מקרים, אלא מלאכת מחשבת, שכן ככל שיחפשו אתכם יותר – כך גוגל יתן לאתר ולמותג שלכם קרדיט רב יותר בתוצאות החיפוש.

התאמת האתר לנייד

מכיוון שרוב האנשים היום גולשים ברשת באמצעות הסמארטפון, יהיה זה פספוס אדיר מבחינתכם לוותר על חלק הארי של הקהל שלכם ולא להתאים את האתר למובייל. יתרה מכך – גוגל עברו לסרוק את הרשת בעיניים של גלישה סלולרית, כך שאם האתר שלכם לא יהיה מותאם למובייל, הבוט של גוגל יזהה זאת ויוריד אתכם בדירוגים משמעותית.

ברוב המקרים בניית אתר בטכנולוגיה רספונסיבית (פריסה מותאמת באופן אוטומטי למסכים בגדלים שונים) תיתן מענה לנושא. למעשה גם ללא קשר ישיר לקידום האורגני זה בהחלט משהו שאתם רוצים לדאוג לו.

מפת אתר

זה אולי קצת טכני אבל מדובר בקובץ XML הנקרא גם מפת אתר, או Sitemap באנגלית. מדובר בקובץ שמציג קישורים לכל העמודים באתר שלכם, לפי היררכיית התוכן שאתם בונים. אם היררכיית התוכן שלכם באתר כבר טובה, אז גוגל יסרוק את כל עמודי האתר, אך תמיד טוב שיש קובץ כזה בתיקיית האתר שלכם. תוכלו בקלות לעדכן את גוגל בקובץ מפת האתר שלכם באמצעות סרץ' קונסול.

ניתן לבנות את מפת האתר באופן ידני או להיעזר בכלי כזה או אחר להכנה שלו. לצורך העניין, תוכלו להכין אותו בקלות באמצעות תוסף וורדפרס למשל (או להשתמש בתוסף כגון יוסט שמייצר מפת אתר כזו באופן אוטומטי). במידה ואתם מכינים אותו ידנית או באמצעות כלי חיצוני תצטרכו להעלות אותו ידנית לתיקיית האתר שלכם בשרת.

שם הדומיין שלכם

שם הדומיין וההיסטוריה שלו יכולים להשפיע רבות על מידת ההצלחה של פרוייקט קידום אתרים. מה בדיוק צריך לדעת? ראשית שם הדומיין – ביטוי מפתח המשולב בדומיין מגדיל את הרלוונטיות שלו לתחום המקודם. גם לאורך הדומיין, הסיומת שלו ומבנהו (עם מקף או בלי? יותר ממקף אחד?) יש השפעה. בנוסף לכך ותק הדומיין משחק תפקיד חשוב לטוב ולרע.

אם אתם קונים דומיין ותיק, ישנם מקרים בהם הדבר יהיה עדיף על רכישת דומיין חדש, בהנחה והוא הספיק לצבור כוח ומוניטין חיובי מגוגל לאורך השנים. מצד שני, אם אותו דומיין קודם בצורה ״שחורה״ ובוצעו עליו מניפולציות שונות מצד בעליו הקודמים, הדבר עלול להיות בעוכריכם. לכן העדיפות היא לדומיין קצר ונקי ככל הניתן, ללא תווים מיותרים, עם מילת המפתח העיקרית בתוכו וסיומת רלוונטית למדינת היעד (למשל בישראל העדיפות היא ל-co.il ובחו״ל ל-com).

מהירות הגלישה באתר

מהירות הטעינה והגלישה באתר הם פרמטרים חשובים מאוד שמשפיעים על שביעות רצון הגולשים באתר, על אחוז הנטישה, זמן השהייה וכתוצאה מכך על הקידום האורגני של האתר. מהירות הטעינה של האתר מושפעת מהרבה מאוד גורמים.

שרת אחסון שנמצא רחוק (לא בישראל) יכול גם כן להיות אחת הסיבות לאיטיות הטעינה של האתר, אם כי יש שרתים בחו"ל שעדיין מספקים זמן טעינה מהיר מאוד. קבצי תמונות כבדים, סקריפטים, הגדרות קאש, קוד מסורבל ועוד – כל אלו מהווים לרוב השפעה מהותית על מהירות האתר. כדאי לבצע בדיקה בכלי Pagespeed Insights של גוגל ולבחון כיצד לשפר את מהירות טעינת האתר.

אופטימיזציה של תמונות באתר

ברוב האתרים יש בין עשרות למאות תמונות. בין אם מדובר בגלריות למיניהן, תיק עבודות, תמונות בפוסטים, תמונות רקע ועיצובים שונים – כדאי לבצע אופטימיזציה לתמונות. ראשית, הוספת תגית אלט טקסט תסייע לחווית המשתמש של בעלי מוגבלויות ותעזור לגוגל להבין מה יש בתמונה, מה שבתורו יתרום למיקומים שלכם בתוצאות החיפוש של תמונות במנועי החיפוש. בנוסף, תמונות קטנות יותר, שנטענות בטעינה עצלה ועם מימדים נכונים, יתרמו לחווית גלישה מהירה ונעימה יותר עבור הגולשים, מה שגם כן ישפיע לחיוב על דירוג האתר שלכם בסופו של יום.

אבטחת האתר

גוגל שמים דגש בכל הקשור לאבטחת אתרים. ישנם לא מעט האקרים מסביב לעולם שפורצים לאתרים, שותלים בהם תכנים בעייתיים או גונבים מידע מהגולשים. במקרים רבים, בעלי האתר אפילו לא מודעים לכך שהוא נפרץ. באתרים שדורשים הרשמה או שימוש בכרטיס אשראי לצורך הזמנה אונליין למשל מדובר נושא רגיש במיוחד ולכן חשוב מאוד לאבטח את ככל הניתן.

כמו כן גוגל הצהירה כבר ב-2017 כי תיתן עדיפות לאתרים בעלי תעודת SSL ומנגד תסמן ותזהיר את הגולשים מפני אתרים לא מאובטחים. לכן הקפידו לוודא שבאתרכם מותקנת תעודת ssl והחיבור בו מאובטח. מרבית חברות האחסון מציעות כיום תעודת SSL בחינם לאתרים המאוחסנים דרכם, לכן כל שנדרש הוא פעולה קטנה בשרת וכתובת האתר שלכם יהפוך מ-HTTP ל-HTTPS מה שיעניק לו את סימן המנעול הירוק המבוקש.

גוגל לעסק שלי 

פתיחת כרטיס בגוגל לעסק שלי יאפשר לכם לתת לגוגל מידע יותר ברור על העסק שלכם, ולחבר את אתר העסק שלכם לתעודת הזהות שתבנו עבורו בתוך גוגל. כמו כן תוכלו להיעזר בגוגל מיי ביזנס על מנת להעשיר את תוצאות החיפוש שלכם בגוגל ולייצר סיכוי להתברג באחת משלוש התוצאות הלוקאליות עבור חיפושים רלוונטיים.

גוגל לעסק שלי גם יאפשר ללקוחות שלכם לדרג אתכם כאשר הדירוגים הללו יהיו גלויים בתוצאות החיפוש. בנוסף תוכלו להעלות בו עדכונים רלוונטיים, להציג את פרטי יצירת הקשר שלכם, שעות הפעילות, כתובת, תמונות ועוד. מדובר בכלי חשוב אשר עוזר לבנות את הסמכותיות שלכם וכתוצאה מכך מגדיל את סיכויי האתר להתברג גבוה יותר.

איכות התוכן באתר

התוכן הוא חלק קריטי בהליך הקידום שלכם. מכיוון ש״איכות״ היא מילה רחבה מדי, בפרמטר זה אנו רוצים לשים דגש על אורך וייחודיות התוכן. אם אתם רוצים שהאתר שלכם יתקדם וישאר למעלה, אל תסתפקו בתכנים שטחיים באורך 300-400 מילה. הימים בהם האלגוריתם היה מתרשם מכך, עברו מזמן מהעולם. השקיעו בתוכן שיתן מענה אמיתי לגולשים ותזכו באהבתו של גוגל. תוכן ארוך יהיה לרוב מעמיק יותר, מעניין יותר ומקיף יותר.

כאשר יש לכם תוכן איכותי באתר, הגולש יקרא יותר מהתכנים שלכם, ילמד על הנושא ויקבל עליכם רושם חיובי יותר – מה שיגדיל את הסיכוי שלו להפוך ללקוח או להמליץ עליכם הלאה. על הדרך זמן השהייה באתר שלכם יעלה (סיגנל חיובי) ואחוז הנטישה ירד. אל תשכחו לפרוס את התוכן בצורה נעימה לעין ולשלב תמונות עם סרטונים היכן שניתן.

לגבי ייחודיות התוכן, אנו כמובן מתכוונים לכך שהתוכן לא יהיה מועתק. זה לא אומר שתצטרכו להמציא מילים חדשות שלא קיימות בשפה העברית, אלא פשוט לכתוב את התוכן במילים שלכם ולא להעתיק מילה במילה מהאינטרנט. תוכלו להיעזר בכלי כגון copyscape למשל על מנת לבדוק בקלות את ייחודיות התוכן לפני העלאתו לאתר.

מי עומד מאחורי האתר

גוגל אוהבים לספק תוצאות איכותיות לגולשים שלהם ובשל כך שואפים להציג להם תוצאות של גופים שיש להם ״אבא ואמא״, כלומר אתרים שמאחוריהם יש אל מי לפנות ועם מי לדבר.

הבוט של גוגל מתוכנת בין היתר לזהות עמודים כמו עמוד אודות, עמוד צור קשר וכן תוספים ואפשרויות יצירת קשר שונות באתר שלכם: כתובת אימייל, תוסף וואטסאפ, טפסי יצירת קשר, מספר טלפון ועוד. חשוב מאוד שעמודים אלו יהיו קיימים ונגישים באתר שלכם, יחד אם האפשרות ליצור קשר בדרכים שונות.

קישורים פנימיים

רבים משקיעים בהשגת קישורים חיצוניים לאתר ומזניחים את הקישורים הפנימיים בו, למרות שמדובר באחד הפרמטרים החשובים ביותר בקידום אורגני. אנחנו ממליצים בחום לקחת את הזמן, או להשתמש בתוספים שיכולים לחסוך לכם זמן, על מנת לקשר בין העמודים השונים באתר שלכם.

אין לכך שום עלות מלבד הזמן המושקע בנושא, אך הרווח שתפיקו מכך יהיה שווה זאת. כדאי כמובן להקפיד ולקשר בין עמודים רלוונטיים בלבד, כאשר המטרה העיקרית שצריכה לעמוד לנגד עיניכם היא מתן ערך מוסף לגולשים על הנושא אותו הם קוראים.

קישורים נכנסים

זהו נושא שאפשר לכתוב עליו המון כי הוא למעשה תופס נתח משמעותי מאוד בתהליך הקידום האורגני של האתר. מניסיוננו, תוכן איכותי וקישורים נכנסים מאתרים אחרים אל האתר שלנו הם שני הפרמטרים המשמעותיים ביותר בקידום אתרים אורגני. ככל שהשנים חולפות, גוגל שמים דגש רב יותר על איכות הקישורים מאשר על הכמות. לכן אתם רוצים לוודא שהקישורים שמגיעים לאתר שלכם הינם ממקורות סמכותיים ורלוונטיים לתחום פעילותכם.

כמו כן, קישור מתוך תוכן עדיף על קישור פוטר או קישור שמגיע מתפריט צד (נראה הרבה יותר טבעי). לבסוף, כדאי לשים לב באילו ביטויים משתמשים כדי לקשר לאתר. מומלץ להשתמש יותר בשם המותג, כתובת נקיה של האתר, מילים כלליות ורק לאחר מכן מילות מפתח מדויקות אשר רוצים להתברג עליהן בתוצאות החיפוש. תוכלו להרחיב את הקריאה על קישורים נכנסים בפוסט הזה.

זמן שהיה ושיעור נטישה

שיעור נטישה הוא אחוז הגולשים שנכנסו לאתר שלכם ויצאו ממנו בחזרה למנוע החיפוש מבלי לבקר בעמודים נוספים. בדרך כלל כאשר גולש נכנס לאתר ויוצא ממנו במהירות, זוהי אינדיקציה לכך שהוא לא מצא את מה שחיפש, מה שמאותת לגוגל כי מדובר בעמוד לא רלוונטי או בעל איכות נמוכה – מה שכנראה יפגע במיקומיו.

נסו לוודא שאחוז הנטישה שלכם אינו גבוה במיוחד (מתחת ל-60%-70% ברוב המקרים). אם הוא עומד על יותר מכך, כדאי לבדוק את העמוד גם מבחינה טכנית (מהירות טעינה) וגם מבחינת התוכן והנראות שלו.

ישנן מגוון דרכים להוריד את אחוז הנטישה באתר ובכך לשדר לגוגל שהעמוד שאתם מנסים לדרג, אכן הכי מתאים למה שהגולשים מחפשים. ניתן לומר כי שיעור הנטישה הוא סוג של נגזרת מזמן השהיה הממוצע באתר.

אם האתר שלכם איכותי ורלוונטי למה שהגולשים חיפשו, זמן השהיה שלהם באתר יהיה גבוה יותר והם יבקרו ביותר מעמוד אחד. לרוב הפרמטרים הללו הולכים יד ביד, כלומר אתר עם זמן שהיה גבוה יהנה מאחוז נטישה נמוך ולהיפך.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 2

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור