אתרי תמיכה או אתרי לווין (PBN – Private Blog Network)

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

אתרי תמיכה או אתרי לווין כפי שהם נקראים לפעמים, הם אתרים אשר מוקמים על ידי חברות קידום אתרים עבור לקוחותיהם במטרה להשתמש בהם כמקורות לקישורים.

ישנן גישות שונות בנוגע לאופן הבניה והתחזוקה של אתרי תמיכה וישנם אף חילוקי דעות בעולם ה-SEO באשר ליעילותם של אתרי תמיכה ורמת הסיכון שהם מכניסים לתמהיל הקידום האורגני.

מה הופך אתר לאתר תמיכה?

ההבדל העיקרי בין מה שמוגדר אתר לווין לאתר לקוח או פורטל תוכן, הוא בכך שאתר תמיכה לא מייצג ישות אמיתית וכל מטרתו היא להיות חזק מספיק כדי לקשר לאתרים שרוצים לקדם.

מהם אתרי תמיכה טובים?

כפי שאמרנו, המטרה שלשמה מוקמים אתרי תמיכה הם קודם כל כדי לקדם אתרים אחרים. כלומר אתר תמיכה טוב הוא:

  • אתר בעל פרופיל קישורים חזק ונקי
  • אתר שמקבל טראפיק אורגני מגוגל
  • אתר עם היסטוריה נקיה שלא הוספאם בעבר
  • אתר שאין ממנו עשרות או מאות קישורים יוצאים
  • אתר שלא מקשר לתחומים בעייתיים (אלא אם הוא בנוי ספציפית לתחומים הללו)
  • אתר שיש בו גם תוכן ללא קישורים לאתרי לקוחות
  • אתר עם עמוד יצירת קשר ואודות כדי שיראה שיש לו ״אמא ואבא״
  • אתר עם חווית משתמש טובה – מהיר, מותאם לסלולר, קריא, נגיש וכו׳
  • אתר שיושב בסביבה נקייה ולא חולק את כתובת ה-IP שלו עם אתרים בעייתיים

יתרונות של אתרי תמיכה

הסיבה העיקרית שבגינה אתרי תמיכה הפכו לחלק אינטגרלי מקידום אתרים היא היכולת ״לרכב״ על הכוח של אתר ותיק וחזק ולתעל אותו לטובת האתרים שרוצים לקדם. אתרי תמיכה נבנים בדרך כלל על דומיינים ותיקים שהיו שייכים לאתרים פופולאריים אשר מסיבה כזאת או אחרת ירדו מהאוויר.

מי שרוכש את הדומיין במטרה להפוך אותו לאתר תמיכה, נהנה מהכוח שהדומיין צבר בעברו ומהרלוונטיות שלו לתחום מסוים. כך לאחר הקמת האתר מחדש, כל הכוח והרלוונטיות שהדומיין צבר עד כה, מופנה לטובת קידום אתרי הלקוחות של החברה.

אתר אחד יכול לקדם במעט את אתרי הלקוחות של החברה, אולם הוא לא יכול לעשות את כל העבודה בעצמו. כל אתר שרוצה להתברג בעמוד הראשון של גוגל זקוק לכמות קישורים כלשהי על בסיס חודשי, מסוגים שונים, לביטויים שונים ומאתרים שונים.

ככל שרשת האתרים של החברה גדולה, איכותית ומגוונת יותר – כך היא תוכל לקדם יותר עסקים. בנוסף החברה תוכל להפחית את כמות הקישורים שהיא צריכה לחפש בחוץ.

מה עוד הופך את אתרי התמיכה לכל כך פופולריים מראשית ימיו של גוגל ועד היום? העובדה שהם מציעים יתרונות ייחודיים כמו:

  • שליטה מלאה על האתר – בעל האתר יכול להתאים את האתר בצורה אידיאלית ללקוחות המקודמים ולהחליט איך האתר יראה, היכן יאוחסן, איזה מאמרים יעלו, באיזה אנקור טקסט להשתמש בקישורים, איך יראה ה-url, מתי לפרסם מאמרים, עם איזו תמונה וכודמה.
  • תמורה טובה למחיר – אמנם תחזוקה של רשת אתרי תמיכה היא מעמסה כספית מתגלגלת, אך עבור חברות עם כמות גדולה של לקוחות, משתלם יותר להחזיק רשת אתרי תמיכה ולפרסם בהם את הקישורים ללקוחות שלהם, מאשר לרכוש כל קישור בנפרד ממקורות אחרים.
  • אי תלות בצד ג׳ – בזכות רשת אתרי תמיכה, החברה אינה תלויה בגורמים אחרים לצורך בניית קישורים ללקוחותיה והיא יכולה לספק אותם באופן עצמאי. כך היא גם יכולה להבטיח סטנדרט מסויים של איכות.
  • אפיק רווח נוסף – חברת הקידום יכולה למקסם רווחים, לאפשר לגולשים באתר להשאיר פרטים לקבלת שירות מסוים ולמכור את הלידים לאנשי מקצוע. החברה יכולה למכור שטחי פרסום באתרים הללו בדמוי באנרים או כתבות יח"צ לחברות קידום אחרות או בעלי עסקים שהם לא בהכרח לקוחות החברה.

האם יש סיבה לחשוש מאתרי לווין?

ישנם מקדמי אתרים ולקוחות אשר מעוניינים להימנע מאתרי תמיכה. בדרך כלל הטענה שלהם נוגעת לנראות האתר (רוב אתרי התמיכה מעוצבים בצורה בסיסית ביותר) ולחשש מכך שגוגל יעניש אותם על שימוש באתר ״לא אמיתי״. בואו נתייחס לטענות הללו.

ראשית, נושא הנראות אינו רלוונטי כלל. האלגוריתם של גוגל הוא לא שופט בתחרות יופי של אתרים והוא לא מדרג אתרים על סמך כמה הם יפים (ונשאיר בצד את העובדה שיופי הוא לגמרי בעיני המתבונן). כל עוד האתר מציע חווית משתמש טובה, כלומר נטען מהר, קל לניווט, מותאם לנייד, מאובטח, קריא וללא אלמנטים פולשניים – מבחינת גוגל מדובר באתר טוב.

בנוגע לטענה על כך שמדובר באתרים ״לא אמיתיים״ – מקדמי אתרים מקצועיים יודעים להקים אתרי תמיכה בצורה נכונה, כזאת שלא באמת מאפשרת לאלגוריתם לדעת אם מדובר באתר תמיכה או לא.

כלומר האתרים ברשת רשומים על שם בעלים שונים, מאוחסנים בשרתים שונים עם כתובות ip שונות, לא מקשרים אחד לשני, יש בהם עמוד אודות, אפשרות ליצירת קשר והם משתמשים בתוכן איכותי ומקורי.

בצורה כזאת אין שום הבדל בין בלוג לגיטימי שמישהו מפעיל ומעלה אליו פוסטים כאוות נפשו, לבין אתר תמיכה שעושה את אותו הדבר, רק מקשר לאתרים ספציפיים שהוא מעוניין לקדם.

אחרי שאמרנו את כל זה, חשוב לזכור שמבחינת גוגל, כל בנייה יזומה של קישורים היא עבירה על הכללים והיא חושפת את האתר שעושה זאת לענישה. בפועל, כולם עושים זאת מאז ומתמיד. מי שנענש הוא מי שלא הקפיד על הכללים הבסיסים שהזכרנו לעיל.

מאילו אתרי תמיכה כדאי להימנע?

מטרתם של אתרי התמיכה היא לחזק את האתרים שרוצים לקדם. אתרי תמיכה באיכות ירודה עלולים לא רק שלא לעזור לאתר המקושר להתקדם, אלא אף לפגוע בו ולסכן אותו. מהם אתרי תמיכה שכדאי להימנע מהם?

  • אתרים ללא מיקומים בתוצאות האורגניות
  • אתרים ללא טראפיק אורגני כלל וכלל
  • אתרים עם פרופיל קישורים לא טבעי או באיכות נמוכה
  • פרופיל אנקור טקסט לא טבעי, בדרך כלל עם דגש על מילת מפתח ספציפית
  • אתרים שמאוחסים על אותו שרת או כתובת ip
  • אתרים שרשומים כולם על אותם בעלים
  • אתרים שמקשרים לתחומים אפורים

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 3

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור