59 נתונים על קידום אתרים אורגני (נכון להיום) שחשוב להכיר

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
תוכן עניינים

אוהבים נתונים וסטטיסטיקות מעולם הקידום האורגני? הפוסט הזה הוא בשבילכם. להלן מקבץ של 59 נתונים מעניינים על קידום אתרים (הנתונים מתוך הפוסט של Ahrefs) שכדאי להכיר, בחלוקה לקטגוריות מרכזיות:

נתוני כלליים על קידום אתרים

אלו הם הנתונים הסטטיסטיים המעניינים ביותר של עולם ה-SEO שטוב לדעת:

  • 68% מהאינטראקציות של אנשים ברשת מתחילות במנועי החיפוש.
  • רק 0.63% מהגולשים שמחפשים בגוגל, לוחצים על תוצאות מהעמוד השני.
  • בממומצע, 53.3% מכלל התנועה באתרים מקודמים מגיעה מחיפוש אורגני.
  • 92.96% מהטראפיק הגלובלי של כל האתרים מגיע מחיפושים בגוגל.
  • קידום אתרים אורגני מייצר מעל 1,000% יותר תנועה אורגנית לאתרים מאשר הרשתות החברתיות.
  • 60% מהמשווקים אומרים כי Inbound Marketing (קידום אורגני, ממומן וכו׳) מייצר עבורם את הלידים האיכותיים ביותר.
  • שיעור הסגירה של של לידים שמתקבלים מקמפיין קידום אתרים אורגני עמוד על ממוצע של 14.6%.

נתונים על מיקומים ודירוגים

נתונים הקשורים למיקומים של אתרים בגוגל ועשויים להפתיע אתכם:

  • 90.63% מהדפים ברשת לא מקבלים טראפיק אורגני כלל.
  • רק 5.7% מהדפים החדשים יצליחו להתברג בעמוד הראשון תוך שנה מפרסומם.
  • ב-33.4% מהמקרים, גוגל משכתבים את תגיות המטא המוצגות בתוצאות החיפוש.
  • כאשר גוגל מתעלמים מהטייטל של הדף, בחצי מהמקרים (50.76%) הם מתבססים במקום זאת על כותרת ה-h1 של אותו עמוד.
  • ישנו סיכוי גבוה יותר ב-57% שגוגל ישכתבו את תגית הטייטל אם היא ארוכה מדי.
  • ל-25.02% מהדפים בתוצאות הראשונות, אין תגית מטא דיסקריפשן.
  • 40.61% מתיאורי המטא דיסקריפשן של העמודים נקטעים בתוצאות החיפוש.
  • הדף הממוצע בעמוד הראשון של גוגל הוא בן שנתיים ומעלה.
  • רק 33% מהאתרים עוברים את תנאי הסף של Core Web Vitals.

נתונים על קישורים

על פי גוגל, קישורים נכנסים הם בין שלושת הפרמטרים החשובים ביותר המשפיעים על דירוג האתר. הנה כמה עובדות שכדאי לדעת עליהם:

  • ל-66.31% מהדפים המאונדקסים אין קישורים נכנסים.
  • רוב האתרים במקומות הראשונים מגדילים את כמות הקישורים הנכנסים אליהם בקצב של 14.5%-5% מדי חודש.
  • ככל שלדף יש יותר קישורים נכנסים, כך הוא מקבל יותר תנועה אורגנית מגוגל.
  • העלות הממוצעת של קניית קישור היא $361.44.
  • ל-73.6% מהאתרים יש קישורים הדדיים, כלומר חלק מהאתרים שהם מקשרים אליהם, מקשרים גם הם בתורם בחזרה.
  • בעמוד הראשון, רק ל-43.7% מהאתרים יש קישורים הדדיים.
  • 66.5% מהקישורים שאתרים השיגו בתשע השנים האחרונות לא נמצאים באוויר יותר.
  • 10.6% מכל הקישורים הנכנסים ל-110,000 האתרים המובילים בעולם הם מסוג Nofollow.
  • רק 0.44% מהקישורים משתמשים ב-"rel=ugc" ו-0.01% משתמשים ב-rel="sponsored" כדי להצביע על כך שמדובר בתוכן שנוצר על ידי הגולשים או תוכן ממומן.

נתונים על מילות מפתח

רוב עבודת הקידום האורגני מבוססת על מילות מפתח. בואו נראה קצת נתונים מהשטח לגביהם:

  • 94.74% ממילות המפתח זוכות לעשרה חיפושים חודשיים או פחות.
  • רק-0.0008% ממילות המפתח מקבלות יותר מ-100,000 חיפושים חודשיים.
  • כ-8% מהחיפושים בגוגל מנוסחים כשאלות.
  • 15% מכלל החיפושים בגוגל הם חדשים ולא בוצעו לפני כן מעולם.
  • מתכנן מילות המפתח של גוגל מעריך יתר על המידה את נפחי החיפוש ב-54.28% מהמקרים ומדייק בערך ב-45.22% מהמקרים.
  • 46.08% מהקליקים המוצגים בסרץ׳ קונסול הן של מילות מפתח שאינן גלויות לבעל האתר.

נתונים על תעשיית הקידום האורגני

כמה גובים מקדמי אתרים מקצועיים וחברות קידום אתרים עבור השירותים שלהם? האם אתם משלמים יותר או פחות מהממוצע? בואו נסתכל על הסטטיסטיקה:

  • 74.71% מאנשי ה-SEO גובים ריטיינר חודשי מהלקוחות עבור השירות שלהם.
  • תמחור של $1000-$500 דולר לחודש הוא הפופולרי ביותר.
  • עבור מי שגובה תמחור שעתי, $150-$100 לשעה הוא טווח התמחור הפופולרי ביותר.
  • 88.28% ממקדמי האתרים גובים $150 לשעה או פחות עבור השירותים שלהם.
  • בממוצע, אנשי קידום אתרים עם וותק של מעל שנתיים, גובים 39.4% יותר לשעה, 102.41% יותר עבור ריטיינרים ו-275% יותר עבור פרויקטים נקודתיים, מאשר אלו שיש להם פחות משנתיים ניסיון.
  • בממוצע, קידום אתרים גלובלי עולה 130.74% יותר מקידום אתרים מקומי.
  • השכר הממוצע של מקדם אתרים בארה"ב הוא $60,548 לשנה.

נתונים על מנועי החיפוש

כמי שעוסקים בקידום אתרים אורגני, בין אם באופן ישיר או באמצעות אנשי מקצוע, כדאי להבין היכן נמצאים מנועי החיפוש כרגע — ולאן הם מועדות פניהם:

  • ישנם כ-3.5 מיליארד חיפושים בגוגל מדי יום.
  • לאתר במקום הראשון בתוצאות האורגניות של גוגל יש CTR ממוצע של 27.6%.
  • שלושת תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל מקבלות יחד 54.4% מכלל הקליקים.
  • 12.29% משאילתות החיפוש מחזירות featured snippet (תוצאה אפס) כחלק מהתוצאות.
  • 61.5% מהחיפושים במחשבים ו-34.4% מהחיפושים בנייד מסתיימים ללא קליקים על אף אחת מתוצאות החיפוש.
  • גוגל מהווה כ-83% משוק החיפוש העולמי (למידע על מנועי חיפוש פופולריים נוספים, לחצו כאן).

נתונים על חיפושים ממכשירים ניידים ורכישות מעסקים מקומיים

גוגל עברו לאינדקוס אתרים דרך המובייל ואין ספק שקמפיין קידום אתרים חייב להיות מותאם קודם כל למובייל. להלן כמה נתונים מעניינים בנושא:

  • 59% מכלל הטראפיק באתרים ברחבי העולם מגיע מטלפונים ניידים.
  • בשנת 2025 הצפי הוא ש-72.6% ממשתמשי האינטרנט יגשו לרשת אך ורק דרך הסמארטפונים שלהם.
  • 30% מכל החיפושים בנייד קשורים למיקום כלשהו.
  • 76% מהאנשים שמחפשים בסמארטפונים שלהם משהו קרוב, מבקרים בעסק תוך יום.
  • 28% מהחיפושים אחר משהו בסביבת המחפש מובילים לרכישה.
  • 54% ממשתמשי הסמארטפונים מחפשים שעות פעילות, ו-53% מחפשים הנחיות הגעה לחנויות מקומיות.
  • כ-45% מהצרכנים בעולם רוכשים באינטרנט ואז אוספים בחנות.
  • חיפושים המכילים את צירופי המילים "איפה לקנות" + "קרוב אליי" גדלו ביותר מ-200% משנת 2017 ל-2019.
  • חיפושים בנייד של "חנות x לידי" (למשל, "חנות צעצועים לידי") צמחו בלמעלה מ-250% משנת 2017 ל-2019.
  • חיפושים ממכשירים ניידים המכילים את הצירופים "במבצע" + "קרוב אליי/לידי" (למשל, "צמיגים במבצע לידי") גדלו ביותר מ-250%  מ-2017 עד 2019.

נתונים על חיפוש קולי

ככל שנוכחות המכשירים החכמים סביבנו הולכת ומתרחבת, כך הדבר מחלחל גם לאופן שבו אנשים מחפשים מידע ברשת:

  • 40.7% מכל התשובות בחיפוש הקולי מגיעות מקטע טקסט של featured snippet.
  • תוצאת החיפוש הקולי האופיינית היא באורך של 29 מילים בלבד.
  • תוצאת החיפוש הקולי הממוצעת היא ברמת קריאה של תלמיד בכיתה ט'.
  • אתרים עם "סמכות קישורים" חזקה נוטים להיות מדורגים היטב בחיפושים קוליים – ה-DR הממוצע של אתרים המוצגים כתשובה לחיפוש קולי בגוגל הום הוא 76.8.
  • 48% מהצרכנים משתמשים בחיפוש קולי עבור חיפושים כלליים באינטרנט.

עד כמה הפוסט הזה עזר לכם?

דירוג ממוצע 5 / 5. כמות דירוגים: 2

אף אחד עדיין לא דירג את הפוסט, אתם יכולים להיות הראשונים 🙂

אנחנו מצטערים לשמוע שהפוסט לא עזר לכם

נשמח לשפר את הפוסט

ספרו לנו איך נוכל לשפר אותו

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
על הכותב

מוכנים להתקדם?

צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעזור